Te modowe influencerki zarabiają najwięcej na Instagramie!
Czy znasz je wszystkie?
Wpływ influencerek na świat mody jest na tyle silny, że to właśnie one kreują trendy, a reklama na ich profilach znaczy więcej niż ta w uznanych magazynach. Specjalne wyliczenia wskazują, kto cieszy się największą popularnością i kto najmocniej oddziałuje na swoich followersów. Wiadomo również, jakie kwoty zgarniają topowe influencerki za jeden post. Postanowiliśmy przyjrzeć się najlepiej zarabiającym gwiazdom Internetu, które mają w garści całą branżę mody!
Alexa Chung
Już kilkanaście lat temu Alexa Chung zadebiutowała w modelingu, a także jako prezenterka w brytyjskich programach telewizyjnych. Od początku jednak w oczy rzucało się jej zainteresowanie modą, przez co obecnie uchodzi za it-girl oraz jedną z najbardziej lubianych ikon stylu. Współpracowała już m. in. z marką Marks & Spencer, dla której dwukrotnie stworzyła kolekcję. W 2017 roku natomiast powołała do życia własną firmę, a swoje projekty prezentowała m.in. na londyńskim fashion weeku.
Jej profil na Instagramie obserwuje ponad 4,1 miliona użytkowników. Przychód za jeden post sponsorowany to 4,5 tys. dolarów.
Leonie Hanne
Najsłynniejsza niemiecka blogerka, Leonnie Hanne, współpracuje z największymi brandami i zasiada w pierwszych rzędach na pokazach takich domów mody, jak Dior, Louis Vuitton, czy Chanel. Na Instagramie obserwują ją ponad 3 miliony osób, które pokochały ją za oryginalne stylizacje. Styl Leonie łączy prostotę i ekstrawagancję, eleganckie, minimalistyczne fasony, które stanowią bazę jej strojów z czymś absolutnie spektakularnym.
Jednak za sukcesem influencerki stoi przede wszystkim ciężka i rzetelna praca - Leonie wraz z pomocą partnera Alexa od kilku lat pracuje na swoje miejsce w branży. Nic więc dziwnego, że stawka za jeden post na jej profilu to 5 tysięcy dolarów.
Aimee Song
Aimee Song to amerykańska influencerka, blogerka modowa i projektantka mody. Na swoim blogu Song of Style ma ponad 2 miliony odsłon miesięcznie i pięć milionów obserwujących na Instagramie. Karierę w sieci rozpoczęła w 2008 roku w trakcie studiów na kierunku architektura wnętrz w San Francisco. Od tamtej pory stworzyła linię biżuterii Song of Style oraz kolekcję odzieży Two Songs. Jest ambasadorką takich marek, jak Chloé, Giorgio Armani Beauty, Dior i Revolve.
Aimee Song została wyróżniona przez The Business of Fashion jako jedna z 500 osób, które kształtują branżę modową. Znalazła się na liście Forbes 30 poniżej 30 lat, a jej książka Capture Your Style znalazła się na liście bestsellerów New York Timesa. Jej druga książka Aimee Song: World of Style została opublikowana w 2018 roku i również osiągneła globalny sukces. Za jeden post sponsorowany blogerka pobiera kwotę o wysokości 7 tys. dolarów.
Amra Olevic
Amra Olevic Reyes, znana również jako Amrezy, to założycielka bardzo popularnego bloga o modzie i urodzie Glamrezy. Jest wizażystką MAC, a także autorką własnej linii kosmetyków dla brandu Anastasią Beverly Hills. Amra rozpoczynała karierę pracując w Sephora, gdzie wiele się nauczyła o produktach do makijażu. Następnie wielu swoich klientów zdobywała za pośrednictwem Instagrama. Od tamtej pory wiele się zmieniło, a profil Amra z liczbą prawie 6 milionów fanów jest jednym z topowych kont na Instagramie. Influencerka zarabia około 9 tys. dolarów za jeden post.
Camila Coelho
Camila Coelho jest influencerką i biznesmenką, znaną z obecności na YouTube i Instagramie, a także ze swojej własnej marki modowej. Swoją karierę w branży kosmetycznej i modowej rozpoczęła jako YouTuber na początku 2010 roku, gdzie była znana z samouczków makijażu. Dziś jej profil na Instagramie obserwuje prawie 9 milinów użytkowników, a za jeden post Camila otrzymuje sumę wartą 10 570 dolarów!
Chiara Ferragni
Choć Chiara Ferragni, jako nastolatka była modelką i w wieku 16 lat miała kontrakt z mediolańską agencją, to po skończeniu liceum wolała iść na studia niż chodzić po wybiegu. Co ciekawe, jest z wykształcenia prawnikiem i studiowała na uniwersytecie Bocconi. To wtedy założyła też swojego bloga, The Blonde Salad. Była zdeterminowana, aby spełnić swoje marzenia. By zarobić na ubrania pracowała jako personal shopperka i sprzedawała ręcznie robioną biżuterię. Teraz jest najlepiej opłacaną blogerką na świecie.
Współpracuje z najbardziej luksusowymi firmami na świecie, m. in. z firmą Dior, Chanel, Louis Vuitton czy Kenzo. Ponadto wydała książkę, zaprojektowała własną linię obuwia, w 2013 roku założyła własną markę modową, a niedawno otworzyła także swoje własne butiki. Ponadto w 2015 roku jako pierwsza w historii blogerka pojawiła się na okładce Vogue’a! Za jeden post na swoim profilu otrzymuje sumę o wartości 19 500 dolarów!