Szklane torebki Coperini x Heven to modowe objawienie tej wiosny!
Które gwiazdy je noszą?
- Redakcja VIVA!
Podczas jesienno-zimowego pokazu Coperni na wybiegu pojawiła się Gigi Hadid z torebką z nietypowego materiału - szkła! Swipe bag stała się jednym z najbardziej pożądanych projektów sezonu. Torebka ze spiczastymi rogami jest efektem współpracy Sébastiena Meyera i Arnuada Vaillanta z marką Heven - rzemieślniczym konceptem z Londynu, za którym stoją Breanna Box i Peter Dupont. Jak wygląda proces tworzenia takiej torebki? Ile kosztuje? Jakie gwiazdy zakochały się w Swipe bag?
CZYTAJ O: Fenomen marki: Coperni. Noszą ją nie tylko Rihanna i Gigi Hadid, lecz także...
Historia marki Heven
Współpraca między Coperni i Heven rozpoczęła się od prywatnej wiadomości na Instagramie. Sébastien obserwował konto na Instagramie Heven od dłuższego i pewnego dnia postanowił zapytać parę rzemieślników, czy nie postanowią wykonać dla nich szklanej torebki. Para zadecydowała, że będzie to model Swipe, do którego dodadzą rogi i w ten sposób narodziła się sensacyjna torebka. Był to pierwszy krok Heven w stronę mody, gdyż duet Dupont i Box znają branżę mody od podszewki dzięki wieloletniej pracy w modelingu. On pochodzi z Danii, a karierę rozpoczął już jako nastolatek. Ona urodziła się w Los Angeles i zawsze marzyła o pracy w kinie, a jej pierwsze modelingowe zlecenia przyjęła, aby opłacić zajęcia aktorskie. Pierwszy rok para była tylko znajomymi i się przyjaźniła, ale po wspólnym wyjeździe do Tokio, wiedzieli, że są sobie przeznaczeni i jest to prawdziwa miłość. Następny rok żyli na walizkach między Paryżem, Londynem i Nowym Jorkiem. Gdy wybuchła pandemia, postanowili zawiesić dotychczasowe życie i zaszyć się w domu w Londynie. W wyniku pandemicznej nudy postanowili znaleźć nową pasję, którą okazało się dmuchanie szkła. Dupont znał podstawy rzemiosła jeszcze z czasów nauki w Kopenhadze, natomiast Box za jego namową zaczęła naukę w jednej z nowojorskich pracowni. Chwilę później znaleźli, nieduże studio prowadzone wyłącznie przez kobiety w okolicach Bristolu i zaczęli eksperymentować z różnymi formami i technikami dmuchania szkła. W ten sposób narodziło się Heven. Nazwa nawiązuje do oryginalnego biblijnego zapisu słowa niebo, które para chciała stworzyć w ich domu na Ziemi.
Jak powstaje torebka ze szkła?
Para Dupont i Box postanowiła postawić na szkło, ze względu na fakt, że jest to szczególny i niezwykły materiał. Zachwycił ich swoją delikatnością, kruchością i pięknem, będąc przy tym także niebezpiecznym i ostrym. Praca ze szkłem wymaga niezwykłej wprawy i skupienia. Szkło najpierw jest rozgrzewane do temperatury 1600 stopni, następnie masę przelewają do specjalnej formy i dmuchają w piszczel, w celu uformowania odpowiedniego kształtu. Aby szklane przedmioty były trwalsze wkładają je do odprężarki, aby ostygły. Na stworzenie jednej torebki duet rzemieślników, potrzebują dwa dni. Szklana Swipe bag jest dostępna w trzech wariantach – transparentnym z rogami, błękitnym oraz rubinowym. Każdy model waży aż trzy kilogramy i jest w stanie pomieścić wszystkie niezbędne rzeczy jak telefon, portfel oraz pomadkę. Dupont i Box chcą, aby każdy stworzony przez nich przedmiot był unikatowy, dlatego wciąż wymyślają nowe wzory i zdobienia, szczególnie fascynują ich błędy i niedoskonałości, gdyż to czyni projekty doskonałymi. Wśród inspiracji para wymienia Apokalipsę świętego Jana, twórczość włoskiego designera Ettorego Sottsassa i projekty Salt Glass, wodną faunę i kino awangardowe. W projektach Heven widać zarówno inspiracje trendami z lat 60. oraz dawnymi bestiariuszami i manifestami futurystów.
Gwiazdy zakochały się w projekcie Coperini x Heaven
Zdjęcia Gigi Hadid w różowej sukience, która trzyma w ręce maleńkie dzieło sztuki ze szkła Coperni x Heven szybko stały się sławne i podbiły Instagrama. Nastepnie zwróciła na siebie uwagę w stylizacja Doja Cat na czerwonym dywanie Grammy, kiedy piosenkarka miała na sobie niebieską sukienkę Versace i dopasowała do niej klasyczną Swipe. Później gwiazda odbierała nagrodę w kolejnej stylizacji, której również towarzyszył dodatek Coperni, tym razem w wersji z diabelskimi rogami. Co więcej, tamtego wieczoru głośny projekt zabrała ze sobą też inna artystka – Tinashe. Swój własny egzemplarz sprawiła sobie też Kylie Jenner. Lista gwiazd za chwilę pewnie się wydłuży, ponieważ glass bags Coperni x Heven trafią do oficjalnej sprzedaży. Ich szacowana cena to około 2700 dolarów!
Sukces Swipe bag – co dalej?
Sukces szklanych torebek pozwolił parze na dalsze eksperymenty i rozwijanie marki. Box i Dupont postanowili rozszerzyć działalność o ofertę mebli, wśród których można znaleźć stół Otto, który pod wpływem światła słonecznego zmienia kolor. Para planuje także spróbować swoich sił w produkcji złotej biżuterii, która na pewno okaże się następnym trendem. Dodatkowo Dupont wystartował z własną marką odzieżową Andel oraz działa jako aktywista klimatyczny, popularyzując w branży mody rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju i less waste. Box natomiast ma w najbliższych planach zadebiutować w roli reżyserki osobistego dokumentu, do którego pisze scenariusz czarnej komedii o zmaganiach kobiet w branży rozrywkowej oraz tworzy własną muzykę - niebawem ukaże się jej pierwszy album.
Słowo nuda nie istnieje w słowniku duetu Dupont i Box. Kochają pracować, dyskutować i motywować się wzajemnie do działania. Dzielą wiele zainteresowań, lubią tą samą kuchnię oraz kino. Jedno jest pewne – cokolwiek wyjdzie spod rąk tej zdolnej pary, jest dziełem sztuki. Czy szklane torebki staną się długofalowym trendem?
Tekst: Aleksandra Trendak