Reklama

Jack McCollough i Lazaro Hernandez - założyciele marki Proenza Schouler, zostali nowymi dyrektorami kreatywnymi Loewe. Zastępują Jonathana Andersona, który sprawował tę funkcję przez ostatnie 11 lat. Jaką mają wizję dalszego rozwoju hiszpańskiego domu mody?

Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Zapachowa forma sztuki. Poznaj najpiękniejsze flakony i artystów, którzy je stworzyli. Może stworzysz własną kolekcję?

Zmiana na czele Loewe

Od 7 kwietnia nowymi dyrektorami kreatywnymi Loewe będą Jack McCollough i Lazaro Hernandez – amerykański duet projektantów znany jako Proenza Schouler. Projektanci będą odpowiedzialni za wszystkie kolekcje marki – damskie, męskie, wyroby skórzane oraz akcesoria.

Skąd ten wybór?

Pascale Lepoivre, dyrektor generalna Loewe, wskazała na wyjątkową kreatywność i przedsiębiorcze podejście duetu. Podkreśliła, że ich wizja wykracza poza modę, obejmując różne dziedziny kultury i zróżnicowane rynki. Dodała, że McCollough i Hernandez są „serdeczni, otwarci i pełni życia” oraz idealnie wpisują się w intensywną i pełną pasji kulturę firmy.

CZYTAJ TEŻ: Moncler Grenoble jesień/zima 2025: spektakularny pokaz mody w Courchevel. Wyjątkowe wydarzenie przyciągnęło znane gwiazdy!

Projektanci przeprowadzą się z Nowego Jorku do Paryża, gdzie znajdują się biura kreatywne Loewe, a także planują spędzić czas w Madrycie – miejscu narodzin marki w 1846 roku.

Co dalej z marką Proenza Schouler?

Choć McCollough i Hernandez przejmują kreatywną władzę w Loewe, nie rozstają się całkowicie ze swoją macierzystą marką. Pozostają udziałowcami Proenza Schouler i zasiadają w jej zarządzie. Obecnie współpracują z dyrektor generalną Shirą Suveyke Snyder, by znaleźć nowego lidera kreatywnego dla brandu. Przypomnijmy, że duet założył markę w 2002 roku, zdobywając uznanie m.in. dzięki pięciu nagrodom CFDA oraz torbie PS1, która zdobyła status „It bag”.

Dziedzictwo Jonathana Andersona w Loewe

Ich poprzednik w Loewe, Jonathan Anderson objął stanowisko dyrektora kreatywnego w 2013 roku. Dzięki jego wizji marka przeszła spektakularną transformację: z domu znanego głównie z wyrobów skórzanych, prezentów i perfum stała się globalnym graczem mody, znanym z odważnych projektów, artystycznych kampanii i współprac. Przychody Loewe wzrosły ponad siedmiokrotnie, zbliżając się do 2 miliardów euro.

CZYTAJ TAKŻE: Szaleństwo (nie)kontrolowane - zaglądamy do szafy Agnieszki Colombié! Dyskretny luksus i ekstrawagancja. Szafa Agnieszki Colombié robi wrażenie. Z wielu powodów.

Plany Loewe na 2025 rok – wystawy i ekspansja

Marka kontynuuje dynamiczny rozwój. Wśród najważniejszych wydarzeń w 2025 roku zaplanowane są: wystawa „Crafted World” w Tokio, dziewiąta edycja Loewe Foundation Craft Prize w Madrycie czy rozbudowa butiku przy Avenue Montaigne w Paryżu. Otwarty zostanie także nowy budynek Loewe Casa w dzielnicy Ginza w Tokio.

Reklama

Dyrektor generalna Pascale Lepoivre nie kryje entuzjazmu: „Zbudowaliśmy solidne fundamenty we wszystkich kategoriach produktów i na kluczowych rynkach, co naszym zdaniem zapewni doskonałą platformę do budowania dla Jacka i Lazaro”.

Reklama
Reklama
Reklama