Reklama

Jack McCollough i Lazaro Hernandez - założyciele marki Proenza Schouler, zostali nowymi dyrektorami kreatywnymi Loewe. Zastępują Jonathana Andersona, który sprawował tę funkcję przez ostatnie 11 lat. Jaką mają wizję dalszego rozwoju hiszpańskiego domu mody?

ZOBACZ TAKŻE: Zapachowa forma sztuki. Poznaj najpiękniejsze flakony i artystów, którzy je stworzyli. Może stworzysz własną kolekcję?

Zmiana na czele Loewe

Od 7 kwietnia nowymi dyrektorami kreatywnymi Loewe będą Jack McCollough i Lazaro Hernandez – amerykański duet projektantów znany jako Proenza Schouler. Projektanci będą odpowiedzialni za wszystkie kolekcje marki – damskie, męskie, wyroby skórzane oraz akcesoria.

Skąd ten wybór?

Pascale Lepoivre, dyrektor generalna Loewe, wskazała na wyjątkową kreatywność i przedsiębiorcze podejście duetu. Podkreśliła, że ich wizja wykracza poza modę, obejmując różne dziedziny kultury i zróżnicowane rynki. Dodała, że McCollough i Hernandez są „serdeczni, otwarci i pełni życia” oraz idealnie wpisują się w intensywną i pełną pasji kulturę firmy.

CZYTAJ TEŻ: Moncler Grenoble jesień/zima 2025: spektakularny pokaz mody w Courchevel. Wyjątkowe wydarzenie przyciągnęło znane gwiazdy!

Projektanci przeprowadzą się z Nowego Jorku do Paryża, gdzie znajdują się biura kreatywne Loewe, a także planują spędzić czas w Madrycie – miejscu narodzin marki w 1846 roku.

Co dalej z marką Proenza Schouler?

Choć McCollough i Hernandez przejmują kreatywną władzę w Loewe, nie rozstają się całkowicie ze swoją macierzystą marką. Pozostają udziałowcami Proenza Schouler i zasiadają w jej zarządzie. Obecnie współpracują z dyrektor generalną Shirą Suveyke Snyder, by znaleźć nowego lidera kreatywnego dla brandu. Przypomnijmy, że duet założył markę w 2002 roku, zdobywając uznanie m.in. dzięki pięciu nagrodom CFDA oraz torbie PS1, która zdobyła status „It bag”.

Dziedzictwo Jonathana Andersona w Loewe

Ich poprzednik w Loewe, Jonathan Anderson objął stanowisko dyrektora kreatywnego w 2013 roku. Dzięki jego wizji marka przeszła spektakularną transformację: z domu znanego głównie z wyrobów skórzanych, prezentów i perfum stała się globalnym graczem mody, znanym z odważnych projektów, artystycznych kampanii i współprac. Przychody Loewe wzrosły ponad siedmiokrotnie, zbliżając się do 2 miliardów euro.

CZYTAJ TAKŻE: Szaleństwo (nie)kontrolowane - zaglądamy do szafy Agnieszki Colombié! Dyskretny luksus i ekstrawagancja. Szafa Agnieszki Colombié robi wrażenie. Z wielu powodów.

Plany Loewe na 2025 rok – wystawy i ekspansja

Marka kontynuuje dynamiczny rozwój. Wśród najważniejszych wydarzeń w 2025 roku zaplanowane są: wystawa „Crafted World” w Tokio, dziewiąta edycja Loewe Foundation Craft Prize w Madrycie czy rozbudowa butiku przy Avenue Montaigne w Paryżu. Otwarty zostanie także nowy budynek Loewe Casa w dzielnicy Ginza w Tokio.

Dyrektor generalna Pascale Lepoivre nie kryje entuzjazmu: „Zbudowaliśmy solidne fundamenty we wszystkich kategoriach produktów i na kluczowych rynkach, co naszym zdaniem zapewni doskonałą platformę do budowania dla Jacka i Lazaro”.

Reklama
Reklama
Reklama