Reklama

Victoria's Secret od lat pozostaje jedną z najpopularniejszych marek bieliźnianych na świecie. Zawdzięcza to nie tylko seksownym projektom, ale głównie Aniołkom, które prezentują poszczególne modele podczas pokazów mody. Od 1999 roku są one transmitowane w telewizji jako jedno z głównych wydarzeń w kalendarium imprez świata mody. Do każdego show zapraszane są również gwiazdy muzyczne światowego formatu, które uświetniają je swoimi występami. Teraz okazuje się, że w tym roku wydarzenie się nie odbędzie!

Reklama

Pokaz Victoria's Secret 2019

Pierwsze pogłoski o odwołaniu tegorocznego show pojawiły się już w lipcu. Wówczas Shanina Shaik, która do tej pory pięciokrotnie pojawiła się podczas widowiska VS, ujawniła w wywiadzie dla australijskiego wydania Daily Telegraph, że nie przygotowuje się do wyjścia na wybieg, a zawsze o tej porze roku była już w trakcie treningów. Powiedziała: „Niestety pokaz Victoria's Secret nie odbędzie się w tym roku. To coś, do czego zupełnie nie jestem przyzwyczajona, bo zwykle w tym czasie trenuję jako Aniołek do naszego show. Wiem jednak, że to nie koniec. Teraz trwają prace nad tworzeniem nowej koncepcji. W końcu to najlepszy pokaz mody na świecie”.

Obecnie plotki okazały się prawdą, a firma opublikowała specjalne oświadczenie, w którym wyjaśniła swoją decyzję: „Uważamy, że istotna jest ewolucja marketingu Victoria's Secret. Pokazy były bardzo istotną częścią budowania wizerunku, a także ważnym aspektem marki oraz niezwykłym osiągnięciem marketingowym, lecz zastanawiamy się, jak poprawić całościowy obraz przedsiębiorstwa i jak najlepiej przekazać to klientom”, powiedział dyrektor finansowy L Brands Stuart Burgdoerfer, podczas rozmowy z analitykami w czwartek 21 listopada.

Opinie o pokazach Victoria's Secret

Niewiele osób jest zaskoczonych takim rozwiązaniem. Od kilku lat brand notuje straty w oglądalności show, a także dostrzega coraz mniejsze zainteresowanie wydarzeniem, dlatego też w maju tego roku ogłoszono rezygnację z transmisji w TV. Ponadto pojawiają się liczne kontrowersje wokół marki - wielokrotnie alarmowano, że modelki głodzą się oraz zbyt mocno trenują na kilka dni przed pokazem. Wiele osób nie przepada również za tym, że podczas widowiska promowany jest określony typ sylwetki, który ma niewiele wspólnego z kształtami przeciętnej współczesnej kobiety.

Rebranding Victoria's Secret

Nie po raz pierwszy kultowa marka będzie zmieniać swoją strategię. Po założeniu firmy w 1977 roku przez Roya Raymonda, jedynie przez pięć lat odnosiła sukces, a następnie stanęła na skraju bankructwa. Wówczas właściciel sprzedał brand za zaledwie milion dolarów spółce „The Limited”. To właśnie oni postanowili zmienić politykę firmy tak, by zakochały się w niej przede wszystkim kobiety. Wcześniejszy posiadacz stawiał bowiem na to, by sklepy Victoria's Secret były przyjaznym miejscem dla mężczyzn kupujących bieliznę dla partnerek.

Myślicie, że nadchodząca zmiana będzie równie rewolucyjna?

Shanina Shaik podczas pokazu Victoria's Secret w 2014 roku

ONS
Reklama

Ujęcie z show Victoria's Secret w 2012 roku

Reklama
Reklama
Reklama