Hiszpan Amancio Ortega według magazynu „Forbes” jest najbogatszym Europejczykiem i drugim najbogatszym człowiekiem świata. Jednak założyciel Zary może mieć problemy. Wszystko za sprawą nowej kampanii marki, którą ostro skrytykowały klientki.

Reklama

Internautki oburzone nową kampanią Zary

Poszło o plakat promujący nową linię jeansów. Klientki wzburzył fakt, że tuż obok hasła „Pokochaj swoje krągłości” pozują dwie szczupłe modelki. Na Zarę natychmiast spadła fala krytyki, mimo że rozmiarówka sieci waha się od rozmiaru 32 do 46. Internauci są jednak dla marki bezlitośni. „Chyba robisz sobie jaja, Zaro”, napisała na Twitterze Muireann O’Connell, dziennikarka pochodząca z Irlandii.

You have got to be shitting me, Zara. pic.twitter.com/tiOsJv5AVy
— Muireann O'Connell (@MuireannO_C) 28 lutego 2017

Na swoim Twitterze O’Connell udostępniła też żartobliwy post niemieckiej dziennikarki stacji RTL, Kity Van Slooten, która napisała: „Droga Zaro, słyszałam, że desperacko poszukujecie modelek o zaokrąglonych kształtach. Czy mogę wam zaoferować pomoc?” i dodała zdjęcie swoje oraz znajomej, które jej zdaniem bardziej pasuje do hasła marki.

Dear @zara, we heard you are in desperate need of curvy models. May we offer our assistence? #loveyourcurves CC @MuireannO_C pic.twitter.com/p1RU7p5zCY
— Kita van Slooten (@kitavanslooten) 2 marca 2017

Pod postem Muireann O’Connell pojawiły się setki komentarzy. Z jednej strony krytyczne: „Takie akcje powodują, że moja 15-letnia córka, która nosi rozmiar S, uważa, że jest gruba”, „Zara, czy ty wiesz co to są krągłości?”. Jednak część internautów postanowiła wziąć markę w obronę: „Czy nie jest możliwe, że Zara próbuje pomóc dziewczynom, które uważają, że są tyczkami, by zdały sobie sprawę, że one także mają krągłości?”, pytał jeden z internautów.

Zobacz także

Czy szczupłe osoby nie mają krągłości?

Szczęśliwie, świat mody coraz częściej promuje zróżnicowane sylwetki. Dzisiaj coraz częściej jest w nim miejsce dla modelek plus size i blogerek XXL, co ma pozytywny wpływ na postrzeganie i akceptowanie własnego ciała przez setki tysięcy ludzi na całym świecie. W końcu jesteśmy różni. Niestety, w dyskusji o sylwetkach zapomina się, że istnieje wiele kobiet, które naturalnie mają szczupłą figurę, bez katorżniczych diet i wyciskania siódmych potów na siłowni, a na które i tak patrzy się jak na anorektyczki. Przecież krągłości nie są zarezerwowane tylko dla osób plus size. Osoby szczupłe też je mają. Czy kontrowersje wokół najnowszej kampanii marki otworzą nowy rozdział w dyskusji na temat kobiecego piękna?

Reklama

Polecamy też: Szył szlafroki w garażu, teraz jest najbogatszy na świecie. Szef Zary pokonał Billa Gatesa​

Reklama
Reklama
Reklama