W połowie maja Angelina Jolie oficjalnie założyła swoją markę modową pod nazwą Atelier Jolie, a już oznajmiła światu niezwykle ważną współpracę z domem mody Chloe. Skąd taka decyzja? Co znajdzie się w tej kolekcji, na którą czeka nie tylko świat mody, ale też świat show-biznesu?

Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Dom mody Chloé prezentuje nową kolekcję Resort 2024

Atelier Jolie - modowa marka Angeliny Jolie

Pod koniec maja 2022 w mediach społecznościowych Angelina Jolie wrzuciła post z logiem Atelier Jolie i wpisem: „Rozpoczynam dziś coś nowego - kolektyw, w którym każdy może tworzyć. Atelier Jolie to miejsce, w którym kreatywni ludzie mogą współpracować z wykwalifikowaną i różnorodną rodziną doświadczonych krawców, twórców wzorów i rzemieślników z całego świata. Wynika to z mojego uznania i głębokiego szacunku dla wielu krawców i twórców, z którymi pracowałam przez lata, chęci wykorzystania wysokiej jakości materiałów vintage i dostępnych już tkanin, a także bycia częścią ruchu kultywującego więcej wyrażania siebie. Nie mogę się doczekać, aby rozwinąć to z wami”.

Z zapisów rejestrowych marki wiadomo, że Atelier Jolie produkować będzie odzież pret-a-porter, haute couture oraz biżuterię. Ważnym elementem, o ile nie najważniejszym dla Jolie, będzie kwestia mody zrównoważonej.

Co ciekawe, Angelina Jolie, choc dysponuje zapewne ogromnymi funduszami, wcale nie zatrudniła wyłącznie najlepszych krawców ze świata. Chciała dać też szansę tym mniej znanym, ale nie mniej zdolnym. Dlatego na profilu marki na Instagramie ogłosiła, że poszukuje krawców do pierwszego atelier, którego siedziba będzie w Nowym Jorku.

Zobacz także

Atelier Jolie współpraca z Chloe

Niespełna trzy tygodnie po informacji o powstaniu marki Atelier Jolie, świat mody obiegła wiadomość, że Angelina planuje współpracę z domem mody Chloe. Główną projektantką w tym projekcie obok Angeliny będzie oczywiście Gabriela Hearst, dyrektor kreatywna Chloe. Kolekcja ma za zadanie podkreślać autentyczne relacje między kobietami i honorować zaangażowanie obu marek w poprawę zrównoważonego rozwoju społecznego i środowiskowego przy większej przejrzystości i odpowiedzialności.

"Bardzo niewiele luksusowych marek posiada certyfikat B Corp. Współpraca z Chloé, jedną z pierwszych luksusowych marek, która uzyskała status B Corp, była dla mnie bardzo ważna. To był zaszczyt projektować z Gabrielą Hearst i mam nadzieję, że wszystkie kobiety poczują się komfortowo i pięknie w tej kapsułowej kolekcji. Moje zarobki z tej współpracy zostaną zainwestowane w ustanowienie praktyk dla krawców i rzemieślników w Atelier Jolie", napisała Jolie na Instagramie swojej marki.

Co znajdziemy w kolekcji, tego jeszcze nie wiadomo. Ale na pewno będą to koszule (widoczne w komunikacji wizualnej) wykonane z doskonałej jakości materiałów uzyskiwanych w duchu fair trade.

Reklama

Wiemy za to na pewno, że kolekcja we współpracy z Chloe trafi do sprzedaży już jesienią 2023 roku.

Reklama
Reklama
Reklama