Najnowsza kampania Valentino celebruje nowe logo marki!
Gdzie pojawiło się pierwszy raz?
- Aleksandra Trendak
Kultowy włoski dom mody Valentino niedawno zaprezentował nam nową iterację VLogo, którą nazwano Toile Iconographe. Została ona zaprezentowana podczas pokazu “Unboxing Valentino” wiosna-lato 2023, które opiera się na śmiałości i wyrafinowaniu, z którego marka słynie. Jak się teraz prezentuje? Dlaczego dyrektor kreatywny zdecydował się na zmianę logo? Jak prezentują się zdjęcia z najnowszej kampanii.
ZOBACZ TEŻ: Zendaya i Lewis Hamilton zachwycają w różowej kampanii Valentino
Nowe logo marki Valentino
Pierpaolo Piccioli kontynuuje odkrywanie nowych możliwości dla marki Valentino, tym razem padło na podążanie za logomanią, którą coraz więcej marek stosuje. Wiele firm w ostatnim czasie postanowiło je zmienić, między innymi Saint Laurent oraz Paprocki i Brzozowski. Dyrektor kreatywny Valentino postanowił jednak podwoić swoje maksymalnie minimalistyczne podejście i zmieć sugestywne VLogo, na delikatną i klasyczną wersję, która teraz widnieje na całej gamie ubrań i akcesoriów pret-à-porter oraz na twarzach modelek i modeli. Nakręcona przez znanego amerykańskiego fotografa Stevena Meisela, kampania budzi niezwykły podziw i stanowi niezwykłą wizualną manifestację nieustannego ruchu Valentino. Obrazy są napędzane autentycznością i mocą, przedstawiają na nowo wszechświat Valentino przez futurystyczny obiektyw, jednocześnie potwierdzając jego kulturowe dziedzictwo. Warto dodać, że sylwetka kultowego “V” po raz pierwszy pojawiła się w kolekcji wiosna-lato w 1968 roku. Artystyczne zdjęcia Meisela są niezwykle inspirującym efektem graficznym, który rozszerza estetyczne wyobrażenia Valentino i ukazuje spójność włoskiego domu mody na przestrzeni lat. Zdjęcia wykonane na rzecz kampanii charakteryzują się bardzo ciasnymi kadrami, które skupiają się wokół kontrastowych ubrań, kapeluszach, jedwabnych szalikach, paskach oraz torbach, które są całkowicie pokryte charakterystycznym VLogo. Można je także zobaczyć na skórze modeli i modelek! Dominującymi kolorami są zdecydowanie czarny, beżowy, czerwony oraz różowy. Zdaniem marki:
Narodził się Valentino Toile Iconographe, płótno jest ikonograficzne: obraz jest wszystkimi. Logo staje się wszystkim. Obsesyjne i przesadzone, wyzwalające i wyjątkowe. Oryginalny i elegancki nieusuwalny znak naszych czasów i naszych sprzeczności działania. Logo jako ikona naszych wyborów, nawet tych najbardziej intymnych.
Zmiana logo marki Valentino to zdecydowanie duży krok, gdyż prezentuje się ono zupełnie inaczej. Choć jest klasyczne i nawiązuje do starego wizerunku marki, daje jej także odrobinę powiewu świeżości i staje się symbolem zmian, które dyrektor kreatywny Pierpaolo Piccioli zapoczątkował. Sprawdźcie w naszej galerii najciekawsze zdjęcia z kampanii.
1 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
2 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
3 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
4 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
5 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
6 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
7 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
8 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
9 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
10 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
11 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
12 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
13 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
14 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
15 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki
16 z 16
Najnowsza kampania Valentino celebrująca nowe logo marki