Reklama

Najnowsza kampania Bottega Veneta skupia się głównie na akcesoriach i jest pierwszą wizerunkową sesją zrealizowaną pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Matthieu Blazy’ego. Jest to jego pierwsza, debiutancka kolekcja na sezon jesień-zima 2022, która hołduje takim wartościom jak tradycja, rękodzieło i praca zespołowa. Co ją wyróżnia na tle innych kampanii? Dlaczego te wartości były dla Blazy’ego najważniejsze? Czym charakteryzują się użyte w kampanii zdjęcia?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Billie Eilish została twarzą najnowszej kampanii Gucci

Najnowsza kampania Bottega Veneta

W 2021 roku Matthieu Blazy objął stery włoskiej marki i postanowił zmienić odrobinę jej wizerunek i położyć duży nacisk na rolę artyzmu, który towarzyszy pragmatyzmowi. Markę opisuje następująco:

Bottega Veneta powstała dzięki zaangażowaniu artystów i rzemieślników. Praca zespołowa leży u jej podstaw i jest ważną częścią jej historii. Tak właśnie podeszliśmy do tej kampanii – razem, z wieloma różnymi punktami widzenia. To, że specjalizuje się w torbach i skórzanych akcesoriach, powoduje, że kojarzymy ją z byciem w ciągłym ruchu, z odkrywaniem nowych miejsc. Jej fundamentem jest idea rękodzieła w drodze, ponadczasowość ponad chwilową modową. Razem stanowią esencję jej dyskretnej mocy.

Na zdjęciach zdecydowanie przewija się motyw pracy zbiorowej, która hołduje pięknemu i funkcjonalnemu rękodziełu. Do sfotografowania kampanii zaproszono różnych fotografów, którzy mieli za zadanie wykonać portrety oraz zbliżenia na najbardziej wyraziste i wyróżniające się projekty, które najbardziej rezonowały z nimi stylem i charakterem. Są to między innymi kozaki, torebki z plecionki, spódnice midi zakończone frędzlami, sztuczne futra. Blazy także nowatorsko podszedł do castingu, gdyż stworzył ciekawą mieszankę z modelek i modeli szeroko znanych w świecie mody, jak i tych dopiero debiutujących, które reprezentują różne typy urody i wiek. Tworząc koncept na sesję twórcy postanowili nie ograniczać się do jednego miejsca lub studia, gdyż kłóciłoby się to z ideą podróżującego rękodzieła. Dlatego projekty zostały osadzone w różnym czasie i przestrzeni, w celu zaprezentowania przemian i stawania się indywidualną częścią historii.

Reklama

Najnowsza kampania Bottega Veneta to bardzo ciekawy koncept, który został uchwycony przez wielu zdolnych fotografów, między innymi Louise i Marię Thornfeldt, Solene Gun oraz Sandera Muylaerta, których prace zostały ułożone w ciekawe dyptyki. Choć pozornie mogą wydawać się połączone losowo, po dokładniejszej analizie można dostrzec klucz, którym się twórcy kierowali – wszystkie zdjęcia zostały sparowane, aby tworzyły twórczą historię ubrań, które reprezentują. Jest to jedna z ciekawszych i dobrze wykonanych kampanii marki od dłuższego czasu. Jak oceniacie najnowszą kampanię Bottega Veneta? Który element najbardziej was zainteresował?

Reklama
Reklama
Reklama