Reklama

W przeciągu ostatnich lat to właśnie Yeezy Boost zaprojektowane przez Kanye Westa były najbardziej limitowaną marką sneakersów. Nowe partie rozchodziły się w mgnieniu oka i były dostępne w tak ograniczonej ilości, że na rynku wtórnym osiągały zawrotne, nawet kilkunastokrotnie wyższe ceny.

Reklama

Wydaje się, że teraz znany raper i projektant diametralnie zmienia strategię swojej firmy. Najpierw wszystkich zaskoczył i z Adidasem ogłosił, że model Yeezy Boost 350 V2 wraca do sprzedaży oraz będzie dostępny aż w milionie egzemplarzy, a następnie kilkaset ich par rozdał dzieciom podczas podróży do Ugandy, gdzie pracuje nad brzmieniem swojej nowej płyty „Yandhi”. Ich jeden egzemplarz podczas wyjątkowego spotkania otrzymał nawet prezydent tego kraju, Yoveri Museveni.

W specjalnym oświadczeniu Adidas nazwał ten ruch „najbardziej demokratycznym dropem w historii Yeezy” i stwierdził, że nowa strategia przyniesie firmie wiele korzyści. Dotychczasowi klienci z kolei sądzą, że nastawienie się na większą liczbę konsumentów, neguje dotychczasowy sens istnienia marki.

A Wy co o tym myślicie? To kolejny chwyt marketingowy czy Kanye rzeczywiście chce, by teraz Yeezy były dostępne dla wszystkich?

Wideo przedstawiające rozdanie Yeezy mieszkańcom Ugandy.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama