Reklama

Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant jeszcze jakiś czas temu pracowali dla Chanel oraz Balenciagi. Dziś to w pokazach ich własnych kolekcji kroczą najlepsze modelki świata, jak Gigi czy Bella Hadid, a wierną fanką ich modowego kunsztu jest sama Rihanna. Twórcy marki Coperni prężnie idą do przodu i za chwilę będzie o nich jeszcze głośniej. Co składa się na fenomen ich marki? Czym się wyróżniają projektowane przez nich ubrania? I jaki mają pomysł na dalszy rozwój zyskującej na popularności marki?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Rihanna w kontrowersyjnej ciążowej stylizacji podczas otwarcia butiku swojej marki

Coperni: kto stoi za sukcesem marki?

Są młodzi, ambitni i utalentowani. Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant poznali się jeszcze w szkole, ale nigdy nie było im ze sobą po drodze. Do czasu. Dopiero w 2009 roku, kiedy ponownie natknęli się na siebie w pewnym atelier, coś między nimi kliknęło. Znajomość przerodziła się w przyjaźń, której efektem jest marka Coperni, spokojnie rozwijająca się już od 2013 roku. Jej nazwa pochodzi od samego Mikołaja Kopernika, którego rewolucyjne teorie i związane z nimi szerokie możliwości bardzo inspirują młodych projektantów. Marka musiała trochę poczekać na swój sukces, ale było warto, ponieważ teraz noszą ją topowe gwiazdy. Pierwszy zauważalny skok rozpoznawalności datuje się na 2014 rok, kiedy Coperni zdobyło nagrodę ANDAM dla najbardziej obiecującego konceptu. W 2015 roku było już tylko lepiej, ponieważ Coperni awansowało do finału konkursu LVMH Prize.

Jaka jest marka Coperni?

Duet projektantów swoją markę określa jako szykowną, prostolinijną i minimalistyczną. Przyglądając się ich kolekcjom można zauważyć zamiłowanie do geometrycznych kształtów, ostrych cięć, inspiracji architekturą i designem, a także lubowania się we wszelkiego rodzaju wiązaniach. Widzimy je zarówno na szyi, wokół talii i biustu modelek. W kolekcjach dominuje błysk, nieoczywiste cięcie, ale również ciekawy dobór kolorów. Z jednej strony marka lansuje stonowane kolory, które przełamuje neonowym odcieniem pomarańczy czy zieleni. Z drugiej zaś o estetyce projektantów mówi się, że jest połączeniem stylu lat 60. oraz swego rodzaju epoki kosmicznej. Czy to się jednak da połączyć w całość? Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant udowadniają, że w modzie nie ma niemożliwego!

Co więcej, w pokazach Coperni biorą udział modelki plus size, co sprawia, że brand wyróżnia się na tle innych marek luksusowych na jeszcze jednym polu. Wśród flagowych projektów marki znajdują się sztywne, geometryczne torebki, dopasowane garnitury oraz kozaki na sztywnej cholewce. No i ciasne topy na piersi, po które coraz częściej i chętniej sięgają gwiazdy z pierwszych stron gazet.

CZYTAJ TEŻ: Najdziwniejsza stylizacja Kim Kardashian - na pokazie Balenciagi wystąpiła owinięta w taśmę…

Ranga marki Coperni na świecie

Od kilku sezonów marka Coperni należy do pierwszej ligi marek premium, zwłaszcza w Paryżu, gdzie takie perełki nie pozostają niezauważone. Prostota i wyrazistość sprawiają, że projekty doceniane są zarówno przez światowych stylistów, jak i gwiazdy. Jedną z fanek projektów Coperni jest Rihanna, która prezentując swój ciążowy brzuszek wystąpiła kilka dni temu w kontrowersyjnym komplecie marki w odcieniu srebra. Wiązany top oraz wyszywana koralikami długa, obcisła spódnica wyglądały obłędnie i nie pozostawiła fanów wokalistki obojętnymi. (Dodajmy, nie wszystkim spodobała się taka wersja ciążowej stylizacji.) Fanką wiązanych topów są również siostry Hadid, które wielokrotnie pojawiały się w nich nie tylko na wybiegach Coperni, lecz także nosiły jej ubrania prywatnie. W Coperni chętnie pokazują się również Billie Eilish, Hailey Bieber, Megan Fox oraz Selena Gomez.

Kevin Mazur/Getty Images for Fenty Beauty by Rihanna
Reklama

W naszej galerii znajdziecie sylwetki z ostatnich pokazów marki, które wpisują się w najnowsze trendy, jednocześnie kreując kolejne. Kto wie, czy za jakiś czas Coperni nie stanie się marką równie popularną, cenioną i pożądaną jak Chanel czy Balenciaga? Bardzo jej tego życzymy!

Reklama
Reklama
Reklama