Ta kampania wywołała burzę w internecie!
Jaka marka promuje niestandardowy model współczesnej rodziny?
- Paulina Filipowicz
Najnowsza kampania odzieżowego giganta River Island wywołała spore zamieszanie w sieci i mediach społecznościowych. Marka wypuściła reklamę zatytułowaną This is Family, która przestawia nietypowe modele rodziny. Zobaczymy w niej fotografie ukazującą rodziców z niepełnosprawną córką, parę o różnym kolorze skóry z dzieckiem, czy trójkę rodzeństwa, z których jedno ma zespół Downa. Największe kontrowersje jednak wzbudziło zdjęcie dwóch mężczyzn, którzy z czułością przytulają niewolę.
Czas na przełom w kampaniach modowych?
River Island podjęło się ważnego tematu, jakim jest ewolucja modelu rodziny w obecnych czasach. „Wchodzimy w rok 2019, celebrując to, czym jest rodzina. Nie chodzi o wspólne DNA, ale o życie, śmiech i doświadczenia. Biologiczna czy z wyboru, nowoczesna rodzina ma wszystkie kształty i rozmiary” - czytamy na stronie internetowej marki River Island. Skąd pomysł na oryginalną kampanię?
Firma powołuje się na statystyki dotyczące społeczeństwa w Wielkiej Brytanii. Jak pokazują dane, tradycyjna rodzina w UK to zaledwie mniej niż jedna trzecia ogółu. Dominują tam rodziny wieloetniczne, składające się z osób tej samej płci, mieszane i niebiologiczne. Mimo powszechności zjawiska, reklamy i kampanie w dalszym ciągu rzadko ukazują nietradycyjny model rodziny. Marka River Island pokazuje, że czas na przełom.
To już kolejna kampania River Island, która podkreśla różnorodność i oswaja z nią odbiorców na całym świecie. Poprzednio firma wypuściła kampanię pt. Labels Are For Clothes, Not People, w której do zdjęć pozowały osoby niepełnosprawne i cierpiące na rzadkie choroby, oraz modele w rozmiarze plus size. „River Island to marka, która zawsze stara się być częścią swoich klientów” - skomentował najnowszą reklamę marki dyrektor kreatywny Victor Pyk. „Mając to na uwadze, stworzyliśmy kampanię #ThisIsFamily – prawdziwą celebrację i redefinicję tego, czym jest dzisiaj rodzina – nigdy wcześniej nie zdefiniowana i ciągle się zmieniająca.”
„Celebrowanie i promowanie różnorodności to wartości, które od zawsze stanowią podstawę działania marki River Island. Mam nadzieję, że najnowsza kampania będzie kontynuowała to dziedzictwo” – powiedziała Angela Asiedua, szefowa marketingu firmy River Island. Trzeba przyznać, że River Island podejmuje się trudnych i kontrowersyjnych tematów. Odważna kampania otrzymała zarówno opinię bardzo pozytywne, jak i wiele negatywnych ze strony internautów na całym świecie. Jedno jest pewne – o marce zrobiło się naprawdę głośno. Czy najnowsza reklama wpłynie na wzrost sprzedaży produktów River Island? Na wyniki finansowe trzeba będzie jeszcze poczekać, ale kampania z pewnością już przełamała bariery i zaprosiła do dyskusji na temat, obok którego nie da się przejść obojętnie.