Reklama

Zalando wprowadza innowacyjny projekt „Cultural Ties”, który rzuca światło na kulturę streetwearu w sześciu najważniejszych miastach Europy – Warszawie, Amsterdamie, Antwerpii, Berlinie, Paryżu i Sztokholmie. To pierwsza tak kompleksowa analiza społeczności kształtujących styl uliczny, który jest nie tylko sposobem ubierania się, ale także wyrażania siebie oraz odbiciem lokalnych kultur i historii.

Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Fuzja mody, technologii i innowacji wspina się na wyżyny podczas pokazu Moncler Genius. Wśród gości największe gwiazdy... Wydarzenie przyciągnęło 8000 gości!

Zalando „Cultural Ties”
Zalando „Cultural Ties” mat.prasowe ZALANDO

Projekt Zalando: streetwear przez pryzmat lokalnych społeczności

„Cultural Ties” to nie tylko książka, ale także swoisty przewodnik po najważniejszych trendach, miejscach i osobistościach, które napędzają rozwój mody ulicznej w każdym z miast. Znajdziemy tam wywiady z wyrazistymi postaciami sceny streetwearowej, jak choćby Mih, założyciel newonce, multidyscyplinarnej platformy i baru w Warszawie, czy Charissa, właścicielka berlińskiego Isla Berlin - concept store’u i salonu manicure. Każdy z tych bohaterów wnosi unikalną perspektywę na lokalną kulturę streetwearu, a ich historie odzwierciedlają różnorodność i dynamiczny rozwój tej sceny.

Zalando „Cultural Ties”
Zalando „Cultural Ties” mat.prasowe ZALANDO

Wyniki badań mogą zaskoczyć: społeczności silniejsze niż celebryci

Książka nie tylko odkrywa przed nami lokalne społeczności, ale również pokazuje, jak ogromną rolę odgrywają one w kształtowaniu stylu. Według badań YouGov, przeprowadzonych na zlecenie Zalando, to właśnie lokalne społeczności, a nie celebryci, są głównym źródłem inspiracji dla miłośników streetwearu. Badania pokazują, że aż 19% respondentów czerpie inspirację właśnie z otaczającej ich lokalnej sceny, wyprzedzając w tym influencerów (17%) czy muzyków (16%).

Zalando „Cultural Ties”
Zalando „Cultural Ties” mat.prasowe ZALANDO

CZYTAJ TEŻ: Trend alert na jesień 2024: masywne pierścionki - ultrastylowy dodatek do jesiennych stylizacji. Jak noszą je znane it-girls?

Reklama

Limitowana kolekcja adidas Originals inspirowana streetwearowymi „hotspotami”

W projekt „Cultural Ties” wpisana jest także premiera limitowanej kolekcji adidas Originals, która zadebiutuje w grudniu na wszystkich rynkach Zalando. Kolekcja ta jest inspirowana unikatowymi „Hotspotami” – miejscami, które stanowią serce streetwearowych społeczności w każdym z miast. To zaproszenie do wspólnego celebrowania różnorodności i lokalnych korzeni, które kształtują streetwear na całej Europie!

Zalando „Cultural Ties”
Zalando „Cultural Ties” mat.prasowe ZALANDO
Reklama
Reklama
Reklama