Co robić w domu w czasie kwarantanny? Propozycje dla miłośników mody
Koncerty na żywo, konferencje online, kreatywne wyzwania...
Epidemia koronawirusa zamknęła nas w domach i zmusiła do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń. Jednak jak już wielu z nas odkryło, kwarantanna wcale nie musi być nudna, a nawet może być okresem sprzyjającym samorozwojowi. Pomaga nam w tym branża modowa, która nie bez powodu należy do jednych z najbardziej kreatywnych przemysłów. Jakie atrakcje i pole do nauki oferują nam dziś marki modowe?
Modowe wyzwania, konferencje, koncerty online, czyli jakie atrakcje oferuje branża mody
Marki modowe już dawno nie oferują tylko ubrań. Za każdym sukcesem stoi storytelling, który nadaje danemu brandowi indywidualnej, niepowtarzalnej osobowości. Szczególnie ważny stał się teraz, gdy pandemia wywróciła do góry nogami znaną nam rzeczywistość, powodując kryzys gospodarczy, który branża mody również dotkliwie odczuwa. Na szczęście marki nie rezygnują z działalności, a wręcz przeciwnie - przenoszą ją na wyższy poziom, oferując szereg absorbujących "wydarzeń". W akcję #zostańwdomu zaangażowały się m.in. luksusowe domy mody, które dzięki swoim działaniom, stają się bardziej przystępne dla szerszego grona odbiorców.
Brytyjski dom mody Alexander McQueen w mediach społecznościowych rozpoczął projekt McQueen Creators, dzięki któremu miłośnicy brandu mogą dzielić się swoimi pracami inspirowanymi archiwalnymi stylizacjami kreatora mody, Alexandra McQueena. Raz w tygodniu publikowany jest nowy koncept kreatywny, na podstawie którego, obserwatorzy tworzą swoje własne projekty. Te najciekawsze mają szansę zostać opublikowane na Instagramie marki. Ponadto, dom mody oferują ciekawe przewodniki i samouczki, przygotowane przez współpracowników Alexandra McQueena, podczas których można nauczyć się haftu, modowej ilustracji czy tworzenia printu.
Podobny pomysł narodził się w głowie Daniela Lee, dyrektora kreatywnego Bottega Veneta. Chcemy zaszczepić choć odrobinę radości w naszej społeczności i poza nią – powiedział kreator mody na temat projektu Bottega Residency. Wirtualna rezydencja zaprasza na koncerty live, lekcje gotowania z najlepszymi szefami kuchni na świecie, rozmowy z fotografami, filmowcami i projektantami, a także wieczory filmowe, oczywiście wszystko odbywa się w mediach społecznościowych. Także Dior przygotował specjalną atrakcję dla miłośników mody. Marka otworzyła wirtualne drzwi, zapraszając wszystkich na słynną wystawę "Christian Dior: Designer of Dreams", którą można było podziwiać w Paris' Musée des Arts Décoratifs w 2017 roku. Godzinny dokument z oprowadzania po wystawie znajdziecie na YouTubie.
Polskie marki również angażują użytkowników poprzez kreatywne wyzwania. Jessica Mercedes, która prowadzi autorski brand Veclaim, stworzyła własny filtr na Instagramie, dzięki któremu możemy przenieść się do wnętrza jej butiku na Mokotowskiej w Warszawie. Lustro Ultrafragola, projekt Ettore Sottsassa z 1970 roku, to charakterystyczny przedmiot o pofalowanej, podświetlanej ramie, który doskonale oddaje ducha marki. Dziś, choć do butiku nie można wejść, specjalny filtr z lustrem w roli głównej przypomina nam wnętrza stylowego butiku Veclaim.
Kolejna polska marka Laurella również postanowiła zaprosić fanki do wspólnej rozrywki w domowych warunkach, zakładając profil na TikToku. Na kanale Laurella znajdziemy zabawne krótkie nagrania wideo stworzone przez założycielkę marki Laurę Reiss-Vogel oraz miłośniczki brandu, które prezentują, jak stylizować looki z projektami z metką Laurella. Na fanów stylizacji czeka również platforma zakupowa Zalando, która w swoich mediach społecznościowych tworzy akcję #StyledayFriday. Wyzwanie odbywa się w każdy piątek i polega na stworzeniu modnego looku, który pasuję do narzuconej przez Zalando tematyki. Były już stylizację sportowe, te w kwiaty, a także te w wyeksponowanymi dodatkami. W zabawę angażują się nawet gwiazdy i znane influencerki. Trzeba przyznać, że w branży mody dawno już tak wiele się nie działo. Jesteśmy ciekawi, czym jeszcze zaskoczą nas marki podczas domowej izolacji.