Reklama

Celine Dion wraz z izraelską marką Nununu zaprojektowała kolejną kolekcję ubranek dla dzieci. Co ciekawe tym razem ubranka z linii Celinununu będą utrzymane w stylu „gender neutral”, czyli jak można by to przetłumaczyć „neutralne płciowo”. O co chodzi? Po prostu gwiazda postanowiła zerwać ze zwyczajem, który każe ubierać dziewczynki na różowo, a chłopców na niebiesko i na sukieneczkach dziewczynek nadrukowywać kwiatki, a bluzach chłopców - piłki do gry. W reklamie kolekcji Celine Dion jak wróżka rozrzuca magiczny pył na oddziele noworodków i… zamiast standardowych różowych i niebieskich śpiochów dzieci obojga płci są ubrane w stylowe, czarno-białe kombinezony. Podobne „neutralne płciowo” ubranka gwiazda zaprojektowała również dla starszych dzieci.

Reklama

Nie jest to jednak pomysł zupełnie nowy. Piosenkarka najwyraźniej wyczuła trend na rynku ubranek dziecięcych. Kolekcje „gender neutral” dla dzieci mają już w swojej ofercie Abercrombie&Fitch i niezależne marki w rodzaju Wild Ivy. Według badań dwadzieścia procent rodziców już teraz ubiera swoje dzieci poniżej 12 roku życia w stroje nienacechowane płciowymi stereotypami. A wy ubieralibyście tak swoje dzieci?

Reklama
Reklama
Reklama