Reklama

Ostatni pokaz marki Gucci zdecydowanie zostanie zapamiętany na długo, gdyż marka zdecydowała się na nietypowy i odważny koncept. “Gucci Twinsbug” opiera się na koncepcie pokazania indywidualizmu poprzez pozorne odbicie. Brzmi bardzo filozoficznie i skomplikowanie, ale dyrektor kreatywny włoskiego domu Gucci postanowił ukazać to za pomocą par bliźniaków, które często są dla siebie najbliższymi osobami na świecie, a dla innych ludzi są jak dwie krople wody, to nie są jedną i tą osobą, ani niczyją kopią. Jak Alessandro Michele zrealizował tą wizję? Jakie pary bliźniąt z Polski zaprosił do współpracy? Co go inspirowało do stworzenia takiego niezwykłego show?

Reklama

PRZECZYTAJ O: Billie Eilish została twarzą najnowszej kampanii Gucci

Jak dwie krople wody, czyli bliźnięta w roli modeli na pokazie Gucci

Alessandro Michele na pokazu wiosna-lato 2023 podczas Tygodnia Mody w Mediolanie zaprosił aż 68 par bliźniąt, w tym trzy pary pochodzące z Polski. Na wybiegu mogliśmy zobaczyć twarze: Oskara i Kacpra Grzelaków, Oliwię i Natalię Dziadul oraz Marię i Małgosię Dmitruk, które na co dzień nie są związane ze światem mody, lecz PR-owym. Na wybiegu wszystko było pozornie podobne, nic nie było takie samo. Koncepcja na tego typu pokaz dyrektor artystyczny Gucci wyciągnął ze swoich prywatnych doświadczeń, gdyż jak wspomina wychował się mając dwie matki! Jego rodzicielka miała siostrę bliźniaczkę, a ich intymna i niezwykła więź oraz porozumienie niewymagające słów zainspirowały go, aby przenieść je do świata mody. Użył bliźniaczego motywu, aby skomentować fakt, jak postrzegamy modę oraz interpretujemy piękno. Postanowił podobieństwa przeciwstawić niepowtarzalności, indywidualizm inności i pochylił się nad różnicami i cechami wspólnymi. Alessandro Michele określił to następująco:

Wszystkie bliźnięta od momentu narodzin są bardzo świadome tego, że nie są w centrum wszechświata. Uczą się żyć ze swoją drugą połówką, swoją kopią. Granice ich cielesności nie mają nic wspólnego z granicami ich jestestwa. Kolekcję dedykuję moim mamom-bliźniaczkom - Eraldzie i Giulianie, które były w stanie zrozumieć życie tylko dzięki obecności drugiej.

Reklama

Trzeba przyznać, że odkąd marką Gucci kieruje Alessandro Michele tworzy on niezwykłe i niepowtarzalne rzeczy, które sprawiają, że marka wciąż jest na fali i jest o niej głośno. Każda kampania czy współpraca to strzał w dziesiątkę, chociażby ostatnie zdjęcia inspirowane kultowymi filmami Stanleya Kubricka, kolekcja akcesoriów i ubranek dla zwierząt lub kolaboracja z piosenkarzem Harrym Stylesem. Można śmiało stwierdzić, że Tom Ford nadał Gucciemu nowy tor, ale to Alessandro Michele sprawia, że marka idzie z duchem czasu i wciąż zaskakuje. Sprawdźcie w naszej galerii zdjęcia z niezwykłego pokazu inspirowanego bliźniaczą siłą.

Reklama
Reklama
Reklama