Balenciaga wchodzi na rynek odsprzedaży
Na czym polega nowy program “Pre-Loved Goods”?
- Aleksandra Trendak
Dążenie do zrównoważonego rozwoju i ograniczenie masowej konsumpcji to jeden z najważniejszych tematów w świecie mody aktualnie. Coraz więcej marek luksusowych stara się rozszerzać swoje praktyki i podwaja swoje wysiłki, aby dążyć do ograniczenia wpływu ich działalności na środowisko. Także Balenciaga postanowiła uruchomić własny program odsprzedaży “Pre-Loved Goods”. Na czym polega? Jakie jeszcze marki mają tego typu rozwiązania? Gdzie można skorzystać z tego programu?
ZOBACZ TEŻ: Najnowsza kampania Balenciaga na jesień 2022 zwraca uwagę na postępujące zmiany klimatu
Nowy program odsprzedaży Balenciaga
Balenciaga podobnie jak marka Mr Porter, Net-a-porter i Gianni rozpoczęła współpracę z platformą white label Reflaunt, której inwestorem jest dyrektor generalny domu mody Balenciaga – Cedric Charbit. W ramach tej nowej inicjatywy można odsprzedać produkty z oryginalnym logo marki za pomocą kilku kliknięć. Dzięki “Pre-Loved Goods” klienci, którzy chcą odsprzedać swoje stare ubrania marki, mogą zostawić produkty w wybranych butikach Balenciaga lub bezpłatnie zamówić kuriera do domu. Są one następnie wysyłane do Reflaunt, gdzie przechodzą dokładny proces dokumentacji, który obejmuje uwierzytelnianie i wycenę. Aby zwiększyć atrakcyjność produktu i zachęcić, każde przesłane lub przekazane ubranie będzie profesjonalnie sfotografowane przez przedstawicieli marki. Po sprzedaży otrzymuje się wynagrodzenie w postaci pieniężnej lub kuponu do wykorzystania w wybranym butiku Balenciaga. Wyjątkowe jest to, że wartość kuponu będzie 20% wyższa niż w przypadku wpłaty środków na konto, ponieważ marce zależy na promowaniu idei zamkniętego obiegu.
Balenciaga ocenia współpracę z Refaunt bardzo pozytywnie, gdyż chce być częścią szerszej misji i dożyć do polityki “pełnej równowagi klimatycznej”. W tym celu zachęca do ograniczania konsumpcji, ponownego używania i recyclingu, czyli do stosowania słynnej zasady “reduce, reuse, recycle”. Aktualnie z programu można skorzystać na terenie Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii i Singapuru. Jest to kolejny krok marki w stronę rozpowszechniania i edukowania na temat klimatu, co pokazywała między innymi najnowsza kampania marki, w której udział wzięła między innymi Kim Kardashian. Jak oceniacie program “Pre-Loved Goods”?