7 modowych perełek, które bardzo szybko zyskały miano kultowych
Są obiektem pożądania wielu miłośników mody i nie tylko!
- Aleksandra Trendak
Miano “kultowego” bardzo ciężko zdobyć, czasami wiele projektów można tak określić dopiero po wielu latach funkcjonowania na rynku. Torebki takie jak Birkin, Chanel 2.55 lub Gucci Jackie potrzebowały wielu lat, aby stopniowo trafiać do serc konsumentów. Jednak moda w XXI wieku działa zupełnie inaczej, za sprawą Internetu coś bardzo szybko może stać się wiralem i wkraść się w łaski milionów odbiorców Instagrama, TikToka lub YouTube. Właśnie w ten sposób poniższe przedmioty z poziomu pożądania, bardzo szybko uzyskały status ikonicznych. Czym charakteryzują się te rzeczy? Czemu zyskały taką sławę? Ile kosztują?
ZOBACZ TEŻ: Jaką it-bag powinnaś kupić w 2022 roku zgodnie z Twoim znakiem zodiaku?
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Torebka Gucci Bamboo Bag
Gucci Bamboo Bag to torebka, która zna chyba każdy. Na przestrzeni lat jej wygląd bardzo ewoluował, dzięki czemu zyskała miano ponadczasowej elegancji. Swój wielki powrót zawdzięcza przede wszystkim Harry’emu Stylesowi oraz filmowi “Dom Gucci”, który ponownie wyjął ją na światło dzienne i sprawił, że stała się obiektem pożądania wielu miłośniczek mody. Niestety jej cena jest równie wysoka co ilość osób pragnących ją posiadać, gdyż wynosi ona 2 900 euro, czyli około 13 tysięcy złotych. Jest to jednak wyjątkowy model, który jest nie tylko świetną inwestycją, ale także bardzo funkcjonalną i wygodną opcją do noszenia na co dzień i na specjalne okazje.
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Torebka Cassette Bottegi Venety
Bottega Veneta od kilku lat bardzo mocno zaznacza swoją pozycję w świecie mody i wypuszcza wiele nowości, które budzą zachwyt i pożądanie. Tak też jest z torebką Cassette, która charakteryzuje się pikowaną skórą i zajmuje czołowe miejsce w portfolio domu mody pod przewodnictwem Matthieu Blazy’ego. Pokochały ją takie gwiazdy jak Victoria Beckham, ale także Jacob Elordi, czyli Nate z głośnego serialu “Euforia”. Jej cena wynosi około 8 000 złotych, jednak stanowi ona ponadczasowy dodatek, który będzie świetnym uzupełnieniem każdej szafy.
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Torebka Le Chiquito Jaquemusa
Jedna z najmniejszych i najmniej praktycznych torebek na rynku, jednak od 2019 roku jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych torebek w XXI wieku. To właśnie ona uczyniła Jaquemusa głosem młodego pokolenia projektantów, które redefiniuje modę na nowo. Le Chiquito jest dostępna w kilku rozmiarach, od mikro do medium, a także w różnych kolorach i wykończeniach. Jej cena to 615 euro, czyli 2 880 złotych. Choć wiele osób może sobie zadawać pytanie, czemu niefunkcjonalna torebka tyle kosztuje, warto przypomnieć sobie powiedzenie “małe jest piękne” i uznać to za potwierdzenie, że czasami najbardziej pożądanym i modnym akcesoriom daleko jest do funkcjonalności.
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Sneakersy Triple-S Balenciagi
W 2017 roku Balenciaga pod przewodnictwem ekscentrycznego dyrektora kreatywnego Demny Gavsaliego, wypuściła bardzo kontrowersyjne sneakersy. Początkowo były określane jako brzydkie, gdyż ich wygląd jest bardzo ciężki, toporny i przeskalowany, jednak wbrew pozorom błyskawicznie zyskały na sławie i stały się obiektem pożądania wszystkich! Od wiralu po ikonę, a ich cena to około 5 000 złotych.
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Szklane torebki Coperni
Niezwykły dodatek, który łączy zamiłowanie do mody z niezwykłym rzemiosłem. Nie zmieści się w niej wiele, jednak jej niezwykły wygląd i fakt, że jest wykonana ze szkła, sprawia, że bardzo szybko zyskała tytuł kultowej. Torebka ze spiczastymi rogami jest efektem współpracy Sébastiena Meyera i Arnuada Vaillanta z marką Heven - rzemieślniczym konceptem z Londynu, za którym stoją Breanna Box i Peter Dupont. Ich cena wynosi 600 dolarów, czyli około 2 564 złotych.
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Mokasyny Prady
Od kilku lat mokasyny cieszą się ogromną popularnością. Choć mogłoby się wydawać, że to Gucci pod tym kątem króluje ze swoimi słynnymi loafersami, nic bardziej mylnego, gdyż to lakierowany model z trójkątnym logiem Prady stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych typów obuwia ostatnich lat. Pojawiły się w sprzedaży w 2020 roku i wywołały ogromne zamieszanie w świecie mody, gdyż świetnie wpisywały się w trendy nawiązujące do lat 90. Zakochały się w nich takie celebrytki jak Bella Hadid oraz Hailey Bieber, które uwielbiają łączyć je z dżinsami, oversizowymi płaszczami lub z eleganckimi sukienkami. Ich cena to około 5 200 złotych.
Świeże modowe perełki, które już zyskały miano kultowych: Torebka Telfar
W 2020 roku została okrzyknięta “torebką roku” przez amerykańskiego Vogue. Bardzo szybko stała się obiektem pożądania wielu miłośniczek mody, a także gwiazd, między innymi Lizzo, Oprah Winfrey oraz Zoe Kravitz, jednak status modelu, który można określić jako ikoniczny przypieczętowała Beyonce w swojej piosence “Summer Renessaince”, w której mówi, że wymieniła swoją Birkin właśnie na Teflar. Niestety torebki tej marki są bardzo ciężko dostępne, ponieważ wyprzedają się w bardzo szybkim tempie, a ich cena to około 600 dolarów, zależnie od modelu.
Każdy z powyższych projektów na swój sposób zrewolucjonizował świat mody i na stałe wpisał się do historii jako “kultowy”. Jedne zyskały na popularności poprzez kontrowersyjny kształt, nietypowy materiał lub kompletny brak praktycznych zastosowań, inne zaś idealnie wpisały się w aktualne trendy i zachwyciły wszystkich swoim nietuzinkowym charakterem. Która perełka podoba Wam się najbardziej?