dieta-dziecka
Fot. Adobe Stock
VIVA! Tylko u nas

Odporność od małego, czyli jak wspierać organizm młodego człowieka

Silny układ immunologiczny, zdrowe mechanizmy ochronne i sprawne funkcjonowanie organizmu – jak dietą wspomóc kondycję malucha?

Artykuł sponsorowany 26 maja 2022 10:22
dieta-dziecka
Fot. Adobe Stock

Układ immunologiczny u dzieci zyskuje pełną zdolność obronną około 12. roku życia, dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość. I mieć świadomość, że do tego czasu reakcja na czynniki zewnętrzne to dla organizmu swojego rodzaju trening. Jednak nie zmienia to faktu, że warto naturalny układ odpornościowy swojej pociechy wspomagać. Najlepiej jak najbardziej sprawdzonymi metodami. To wparcie jest szczególnie ważne w tzw. dołku immunologicznym, czyli między 2-3 a 9. miesiącem życia dziecka. W tym okresie jego organizm nie wytwarza wystarczającej ilości przeciwciał. Najlepszą tarczą ochronną jest karmienie piersią. A jakie są inne sposoby wzmacniania odporności dziecka?

Zdrowe nawyki

Przede wszystkim zadbaj o to, by w menu szkraba było dużo owoców i warzyw (także w formie soków i zup). Jako przekąskę zamiast słodyczy możesz podać mu bogate w kwasy omega-3 orzechy włoskie (dobrym ich źródłem są też ryby). Dużą rolę we wspomaganiu odporności odgrywa natomiast witamina A obecna w maśle, jajkach i twarogu. Bardzo ważne dla układu immunologicznego jest stopniowe, mądre rozszerzanie diety. Pamiętaj także, by dziecko przedszkolne i wczesnoszkolne spało około 9–11 godzin dziennie, a w ciągu dnia spędzało co najmniej godzinę lub dwie na świeżym powietrzu.

Mądra suplementacja

O organizm dziecka możesz zadbać, uzupełniając zbilansowaną dietę o regularną suplementację preparatami na odporność. Zatogrip Mini 6m+ to suplement diety dla dzieci powyżej 6 miesiąca. Jego składniki aktywne - ekstrakt z owoców czarnego bzu i owoców aceroli będący źródłem witaminy C, cynk i witamina D - wspomagają organizm w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Owoce czarnego bzu cechują się niezwykle wysoką zawartością witamin, zwłaszcza witaminy C,  a owoce aceroli są jej najbogatszym źródłem spośród wszystkich owoców. W aceroli znajdziemy także: witaminę A, witaminy z grupy B, szczególnie tiaminę i ryboflawinę, a także kwas foliowy. Ponadto w aceroli obecne są składniki mineralne: wapń, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas, sód i cynk. Nie można też zapomnieć o białku i flawonoidach oraz nienasyconych kwasach tłuszczowych.

zatogrip-mini-6m+
Fot. materiały prasowe

Zatogrip Mini 6m+ ma przyjemny smak i jest dostępny w formie kropelek, które można rozcieńczyć np. w wodzie, herbacie lub soku (w proporcji 1:1). To dzięki temu dzieci przyjmują go tak chętnie i bez marudzenia. Dla korzystnego efektu zaleca się podawanie 1 ml płynu dwa razy na dobę, w godzinach porannych i wczesnopopołudniowych. Do produktu dołączona jest miarka, pozwalająca na precyzyjne odmierzenie i podanie kropli.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Suplement diety nie stanowi produktu leczniczego. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Materiał powstał z udziałem firmy Lekam

Wideo

Za nami 25 lat tworzenia magazynu VIVA!. Tak wraz z gwiazdami zapamiętaliśmy ten wyjątkowy czas

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

JULIA WIENIAWA o magii sceny, dorastaniu na oczach widzów, manii kontroli i miłości. ADRIANNA BIEDRZYŃSKA i MICHALINA ROBAKIEWICZ – Matka i córka opowiadają, jak gra się im na jednej scenie i nosi... te same ubrania. JERZY SKOLIMOWSKI: Artysta wszechstronny – reżyser, scenarzysta, poeta i malarz, w szczerej rozmowie o życiowej rewolucji. W cyklu Kobiety ikony – co się dzieje z… SOPHIA LOREN, bogini kina, zjawiskowa piękność, która na swoje miejsce na Ziemi wybrała Rzym zamiast Hollywood. W cyklu Podróże – gdzie jeżdżą gwiazdy: Greckie wyspy. Tu odpoczywają JOANNA PRZETAKIEWICZ, ANNA PUŚLECKA i RITA ORA. Sztuka gotowania JOANNY BRODZIK.