"Wierzę, że głos znanej osoby jest i powinien być słyszalny". Magdalena Różdżka o akcji "Dziel się Uśmiechem"
Aktorka zdradza w wywiadzie, dlaczego po raz kolejny zaangażowała się w ten projekt.
Magdalena Różdzka znana jest nie tylko ze swoich świetnych ról w filmach. Aktorka od lat angażuje się w różnego typu akcje społeczne, mające na celu nieść pomoc lub szerzyć wiedzę. W tym roku po raz kolejny została ambasadorką akcji Orbit "Dziel się Uśmiechem". W udzielonym nam wywiadzie opowiedziała, dlaczego jest to istotna inicjatywa i jak ważna jest edukacja dzieci w kwestii higieny jamy ustnej.
Jest Pani znana z tego, że chętnie wspiera różne akcje dobroczynne. Udział w tego typu wydarzeniach społecznych jest dla Pani naturalnym następstwem popularności?
Wierzę, że głos znanej osoby jest i powinien być słyszalny, dlatego angażowanie się akcje społeczne czy edukacyjne takie jak Orbit “Dziel się Uśmiechem” jest nieodłącznym elementem mojego życia. Osoby znane mogą wykorzystywać swoją popularność, aby lepiej docierać z istotnymi przekazami do szerokiego grona odbiorców. Sama jestem mamą, więc chętnie angażuję się w działania społeczne, w centrum których są dzieci. Dla mnie to istotne, że mogę dzielić się swoimi doświadczeniami i wspierać rodziców oraz opiekunów w ich trosce o zdrowie najmłodszych.
Dlaczego po raz kolejny zdecydowała się Pani wesprzeć akcję „Dziel się Uśmiechem”?
Kiedy mówimy „próchnica”, zazwyczaj nie myślimy o niej jako o poważnym problemie zdrowotnym. Nigdy wcześniej nie przypuszczałam, że może ona dotyczyć zdecydowanej większości dzieci w Polsce. A przecież stan zdrowia zębów ma wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Często kondycja naszych zębów ma wpływ na to, ile i jak się uśmiechamy! Z badania przeprowadzonego dla Orbit wynika, że 30% z nas z wiekiem uśmiecha się coraz rzadziej. Powodem często jest niezadowolenie ze stanu zębów, zwykły wstyd. Temu akurat można zapobiec. Dlatego w ramach programu „Dziel się Uśmiechem” pomagam popularyzować 4 proste kroki do zdrowych i czystych zębów: myj, czyść przestrzenie międzyzębowe, żuj bezcukrową gumę i regularnie odwiedzaj dentystę. To proste działania, które dają wspaniałe efekty – teraz i na przyszłość.
Co wydaje się Pani szczególnie ważne w tej akcji?
To, że odpowiada na ważny, a czasem bagatelizowany problem społeczny. W ramach programu już 600 tys. dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak prawidłowo dbać o zęby! Jego siłą jest też współpraca partnerów – firmy Mars, która ma produkt pomagający walczyć z próchnicą, Polskiego Czerwonego Krzyża – organizacji z ogromnym doświadczeniem w prowadzeniu działań edukacyjnych i profilaktycznych. Kluczowi są też partnerzy merytoryczni – eksperci z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej. Ja oczywiście również stosuję 4 kroki do zdrowych zębów. Na co dzień przypominam moim córkom, o myciu zębów rano i wieczorem. Zawsze mamy też pod ręką nić dentystyczną oraz gumę bezcukrową – bo to właśnie ona przychodzi z pomocą, kiedy nie ma możliwości umycia zębów po posiłku. No i oczywiście robimy regularne kontrole u dentysty.
Brała Pani udział w lekcjach organizowanych w ramach akcji „Dziel się Uśmiechem” w szkołach podstawowych. Jak dzieci reagują na takie zajęcia?
Tak! I muszę przyznać, że to naprawdę fajna zabawa i solidna dawka wiedzy. Miło było wrócić do szkolnej ławki i przekonać się, że zajęcia wyglądają teraz trochę inaczej. Nauka jest prowadzona w kreatywny i bardzo ciekawy sposób. W tej chwili pandemia koronawirusa spowodowała, że nauka przeniosła się do świata online – przynajmniej na razie. Z perspektywy mamy wiem, że to właśnie teraz, kiedy nasze dzieci uczą się i spędzają czas w domu, bardzo ważne jest wsparcie rodziców. Dzięki niemu nasze pociechy mogą bez trudu osiągać lepsze wyniki nie tylko w szkole, ale także w zakresie dbania o zdrowie.
Czy praca z dziećmi i na rzecz dzieci daje Pani satysfakcję?
Ogromną!
Artykuł powstał z udziałem Mars Polska.