Sukces według Beaty Pawłowskiej - kobiety biznesu i mentorki!
Jak zrobiła międzynarodową karierę i dlaczego pomaga innym kobietom?
Beata Pawłowska jest Dyrektorem Regionu Oriflame Europy Centralnej. Dlaczego to właśnie ona stanowi synonim kobiety sukcesu? Ponieważ jest piękna, ambitna, przedsiębiorcza, zdecydowana i świadoma swoich możliwości. Za cel postawiła sobie pomoc Polkom w zdobyciu nowych umiejętności i sprawienie, że zyskają więcej pewności siebie. Swoim kolejnym osiągnięciem udowadnia, że wszystko, czego pragniemy jest na wyciągnięcie ręki.
Objęła Pani stanowisko Dyrektora Regionu Oriflame Europa Centralna. To większa odpowiedzialność, ale i ogromny prestiż. Co dla pani oznacza nowa rola?
Jestem pierwszą Polką w historii Oriflame, która zdobyła takie stanowisko. W świecie, gdzie tylko 12% firm notowanych na giełdzie ma w swoich zarządach kobiety to ogromny sukces dla całej kobiecej społeczności. To krok w torowaniu kobietom drogi na szczyt. Uważam, że mamy wspaniałe predyspozycje, aby obejmować takie stanowiska - podzielność uwagi, umiejętność tworzenia świetnych zespołów i kulturę organizacji.
Pomaganie kobietom to obecnie bardzo modne hasło. Co ono dla Pani oznacza?
Jest to nie tylko moje marzenie, ale także jeden z powodów, dla których w ogóle dołączyłam do zespołu Oriflame. Dla mnie, pomoc kobietom nie jest tylko pustym sloganem marketingowym. Z własnego doświadczenia wiem, jak ważna w rozwoju zawodowym jest pomoc i wsparcie ze strony dobrego mentora. Swoją karierę rozpoczęłam 25 lat temu, pracowałam w wielkich korporacjach, więc wiem, jak często brakuje osoby, do której można zwrócić się o radę i wsparcie. Kobiety mogłyby mieć dużo większe sukcesy w biznesie, gdyby ktoś im wskazał rozwiązania i podał pomocną dłoń. Dlatego jestem mentorką w programie mentoringowym kobiet dla kobiet Vital Voices, który został stworzony przez Hillary Clinton. Aktywnie działam także w Fundacji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet oraz Fundacji Liderek Biznesu.
Jakiego typu pomoc i mentoring ma Pani na myśli?
Uważam, że bardzo ważne jest zachęcenie i ośmielenie kobiet do bycia przedsiębiorczymi. Nasze społeczeństwo jest dość konserwatywne, dlatego kobiety często nie dostają takiego wsparcia. Z raportu Oriflame „Badania świadomości na temat sukcesu” wynika, że przepisem na sukces jest przede wszystkim wiara w siebie, a właśnie jej zazwyczaj nam brakuje.
"Bardzo ważne jest zachęcenie kobiet do bycia przedsiębiorczymi. Kluczem do sukcesu są wiara w siebie i determinacja, a tego Polkom brakuje. Dlatego moją ambicją jest pomaganie kobietom w rozwoju zawodowym - mówi Beata Pawłowska."
W jaki sposób Oriflame wspiera rozwój zawodowy swoich konsultantek?
Kobiety, które chcą być konsultantkami, najczęściej nie mają zbyt dużej wiedzy biznesowej. Wobec tego, Oriflame proponuje bardzo dużo treningów, coachingów, spotkań i seminariów, podczas których uczymy technik sprzedaży, zasad negocjacji oraz komunikacji. Ćwiczymy umiejętności wysławiania się i autoprezentacji oraz rekrutacji współpracowników i motywowania ich. Także zarządzania swoimi finansami. Jest to wiedza, która będzie przydatna zawsze i wszędzie. Nie tylko w Oriflame.
Jakie warunki trzeba spełnić, żeby zostać konsultantką Oriflame?
Najważniejsze są chęci do zarobienia własnych pieniędzy i pragnienie niezależności, bo kapitał początkowy jest niewielki (4,99 zł). Nie trzeba mieć ani specjalnej wiedzy, ani kapitału początkowego. Wszystkie zamówienia, także pierwsze, można złożyć w kredycie. Najpierw zbieramy zamówienia od klientek, dopiero potem składamy je w firmie, a płacimy za nie dopiero po zebraniu należności za kosmetyki.
Jaką kobietą jest konsultantka Oriflame?
Kobieta Oriflame to kobieta taka, jak my. Zrzeszamy całą kobiecą społeczność, w każdym przekroju wiekowym i społecznym. Kobiety traktują pracę w Oriflame, nie tylko jako pracę dodatkową. Czasem jest to praca na cały etat. Niektóre z nich tworzą swoje prawdziwe i stabilne biznesy, które częstokroć stają się biznesami na całe życie i przechodzą z pokolenia na pokolenie.
Kosmetyki Oriflame idealnie też wpisują się w panującą obecnie modę na skandynawski, ekologiczny styl życia. W jak dużym stopniu jest to istotne dla wizerunku marki?
W Szwecji znajduje się nie tylko siedziba firmy, lecz także laboratoria, w których nad nowymi formułami kosmetyków pracuje ponad stu naukowców. Dzięki temu mamy własne unikalne patenty i sami produkujemy nasze kosmetyki. co istotne, Oriflame w żadnym stopniu nie testuje swoich produktów na zwierzętach - wynika to z poszanowania natury, które leży w DNA marki.
Czy szwedzkie korzenie marki są tożsame z jej ekologicznością?
Tak. Możemy pochwalić się naturalnymi produktami ze składnikami roślinnymi, stawiamy także na biodregradowalne opakowania i formuły większości produktów Dodatkowo, ich naturalność potwierdzona jest specjalnymi certyfikatami.
Szwedzkość kojarzy się także z wysoką etyką pracy. Jak przekłada się to na jakość produktów?
Produkty Oriflame są na tak wysokim poziomie, że praktycznie nie mamy reklamacji jakościowych. Nasze produkty właśnie dlatego są uwielbiane przez konsumentów - ze względu na jakość, etykę produkcji i szacunek do świata, pomimo globalnego biznesu.
Materiał powstał we współpracy z marką Oriflame