Jak zachęcić młodych ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach? Projekt olśnienie.eu może pomóc. Przekaz ma dotrzeć do mało zaangażowanej politycznie grupy wiekowej 18-26, przekonując, że posiadanie poglądów politycznych jest bardzo „na czasie”, a ich brak to bierność względem przyszłości. Akcja ma sens, ponieważ w tegorocznych eurowyborach zagłosowało jedynie 27,6% uprawnionych z tej grupy wiekowej. Pomysłodawczynie projektu olśnienie.eu wpadły na pomysł, który może sprowokować młodych do oddania głosu 13. października. I wygląda na to, że im się to uda.

Reklama

Projekt olśnienie.eu – o co chodzi

Projekt olśnienie.eu przekonuje młode pokolenie, że ich głos jest bardzo ważny, wręcz niezbędny w kształtowaniu przyszłości naszego kraju. Jako pierwsza kampania w Polsce łączy siły z czołówką polskich raperów. Dlaczego właśnie z nimi? „Wierzymy w silną relację fan-artysta opierającą się na prawdziwych emocjach i będącą nieodłączną częścią rzeczywistości młodego człowieka. Podziw wzbudzany przez artystę przekuwamy w motywację do wzięcia spraw we własne ręce i zaangażowania się w losy swojego kraju. Raperzy w Polsce stanowią grupę o ogromnym autorytecie i zasięgach, dzięki którym wywierają realny wpływ na kształtowanie światopoglądu młodych Polaków”, mówią organizatorki akcji, które pozostają anonimowe.

MAT. PRASOWE

Do wyborów namawiają zarówno przedstawiciele młodego pokolenia, jak Taco Hemingway, Young Igi, Jan-Rapowanie, Otsochodzi, Kizo oraz Żabson, jak i weterani hip-hopu, czyli Peja, Sokół i Borixon, którzy mogą dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.

„Reprezentanci polskiego rapu stanowią grupę, która może wywrzeć realny wpływ na frekwencje wyborczą i zwiększyć świadomość społeczną. Obserwując środowisko raperów w Polsce, zauważyłyśmy jak rzadko angażowani są do akcji społecznych w stosunku do swoich szerokich zasięgów i ogromnego wpływu na młodych ludzi. Poczułyśmy potrzebę użycia ich głosu do zrobienia czegoś dobrego dla Polski”, przekonują dziewczyny.

„Rola hip-hopu ewoluowała na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat, nadszedł czas pozytywnego przekazu. Dziś gatunek ten nie opiera się już wyłącznie na dokumentowaniu trudów życia. W zamian, raperzy wpajają słuchaczom pozytywną treść, dodając młodym skrzydeł: możesz wszystko, bądź zaangażowany w kształtowanie własnej rzeczywistości”, dodają.

Zobacz także
MAT. PRASOWE
MAT. PRASOWE

„Polityka wśród młodych ludzi nie jest na czasie, zaczyna interesować ich w okolicach 27-go roku życia kiedy wkraczają w pełną niezależność finansową. Chcemy to zmienić i uświadomić młodych, że ich głos się liczy niezależnie od wieku”, mówią organizatorki akcji. Aby ułatwić im udział w wyborach, projekt olsnienie.eu „w prosty i klarowny sposób wyjaśnia w jaki sposób uporządkować poglądy, zagłosować za granicą lub poza miejscem zameldowania”.

Promocja projektu składa się z kampanii na Instagramie oraz kampanii ulicznej – w Warszawie i Krakowie pojawią się plakaty z wizerunkami artystów i hasłami zachęcającymi do pójścia na wybory. Akcję popiera coraz więcej osób, również tych, które na co dzień nie są związane ze środowiskiem hip-hopu. Kolejnym krokiem organizatorek będzie zachęta do wdrożenia działań pro-ekologicznych w codzienne życie.

Reklama

Trzymamy kciuki!

MAT. PRASOWE
MAT. PRASOWE
Reklama
Reklama
Reklama