Taco Hemingway, Sokół, Żabson i inni raperzy łączą siły przed wyborami
Artyści biorą udział w niezwykłym projekcie olśnienie.eu
Jak zachęcić młodych ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach? Projekt olśnienie.eu może pomóc. Przekaz ma dotrzeć do mało zaangażowanej politycznie grupy wiekowej 18-26, przekonując, że posiadanie poglądów politycznych jest bardzo „na czasie”, a ich brak to bierność względem przyszłości. Akcja ma sens, ponieważ w tegorocznych eurowyborach zagłosowało jedynie 27,6% uprawnionych z tej grupy wiekowej. Pomysłodawczynie projektu olśnienie.eu wpadły na pomysł, który może sprowokować młodych do oddania głosu 13. października. I wygląda na to, że im się to uda.
Projekt olśnienie.eu – o co chodzi
Projekt olśnienie.eu przekonuje młode pokolenie, że ich głos jest bardzo ważny, wręcz niezbędny w kształtowaniu przyszłości naszego kraju. Jako pierwsza kampania w Polsce łączy siły z czołówką polskich raperów. Dlaczego właśnie z nimi? „Wierzymy w silną relację fan-artysta opierającą się na prawdziwych emocjach i będącą nieodłączną częścią rzeczywistości młodego człowieka. Podziw wzbudzany przez artystę przekuwamy w motywację do wzięcia spraw we własne ręce i zaangażowania się w losy swojego kraju. Raperzy w Polsce stanowią grupę o ogromnym autorytecie i zasięgach, dzięki którym wywierają realny wpływ na kształtowanie światopoglądu młodych Polaków”, mówią organizatorki akcji, które pozostają anonimowe.
Do wyborów namawiają zarówno przedstawiciele młodego pokolenia, jak Taco Hemingway, Young Igi, Jan-Rapowanie, Otsochodzi, Kizo oraz Żabson, jak i weterani hip-hopu, czyli Peja, Sokół i Borixon, którzy mogą dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.
„Reprezentanci polskiego rapu stanowią grupę, która może wywrzeć realny wpływ na frekwencje wyborczą i zwiększyć świadomość społeczną. Obserwując środowisko raperów w Polsce, zauważyłyśmy jak rzadko angażowani są do akcji społecznych w stosunku do swoich szerokich zasięgów i ogromnego wpływu na młodych ludzi. Poczułyśmy potrzebę użycia ich głosu do zrobienia czegoś dobrego dla Polski”, przekonują dziewczyny.
„Rola hip-hopu ewoluowała na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat, nadszedł czas pozytywnego przekazu. Dziś gatunek ten nie opiera się już wyłącznie na dokumentowaniu trudów życia. W zamian, raperzy wpajają słuchaczom pozytywną treść, dodając młodym skrzydeł: możesz wszystko, bądź zaangażowany w kształtowanie własnej rzeczywistości”, dodają.
„Polityka wśród młodych ludzi nie jest na czasie, zaczyna interesować ich w okolicach 27-go roku życia kiedy wkraczają w pełną niezależność finansową. Chcemy to zmienić i uświadomić młodych, że ich głos się liczy niezależnie od wieku”, mówią organizatorki akcji. Aby ułatwić im udział w wyborach, projekt olsnienie.eu „w prosty i klarowny sposób wyjaśnia w jaki sposób uporządkować poglądy, zagłosować za granicą lub poza miejscem zameldowania”.
Promocja projektu składa się z kampanii na Instagramie oraz kampanii ulicznej – w Warszawie i Krakowie pojawią się plakaty z wizerunkami artystów i hasłami zachęcającymi do pójścia na wybory. Akcję popiera coraz więcej osób, również tych, które na co dzień nie są związane ze środowiskiem hip-hopu. Kolejnym krokiem organizatorek będzie zachęta do wdrożenia działań pro-ekologicznych w codzienne życie.
Trzymamy kciuki!