Reklama

Mimo rosnącej świadomości społeczeństwa pijani kierowcy stanowią plagę na polskich drogach. Z roku na rok liczba wypadków i ofiar śmiertelnych rośnie, a statystyki są zatrważające. Tak powstała kampania społeczna Jeżdżę bez promili, która zwraca uwagę na wagę problemu. W akcję zaangażowały się znane i lubiane osoby polskiego show-biznesu!

Reklama

O akcji społecznej Jeżdżę bez promili

Akcja została zainicjowana przez doświadczonego instruktora jazdy. Celem kampanii Jeżdżę bez promili jest propagowanie trzeźwości wśród kierowców. Pomysł w jego głowie zrodził się z nieodpartej chęci szerzenia świadomości wśród kierowców, zwłaszcza młodych, z którymi ma styczność każdego dnia. Kampania jest także odpowiedzią na nurtujące pytanie: „Jak mogę zadbać o bezpieczeństwo kursantów nie tylko w trakcie trwania kursu?”.

Ambasadorami akcji są osobowości ze świata show-biznesu: Katarzyna Błażejewska-Stuhr, Aleksandra Popławska, Kamila Kamińska, Marcin Kwaśny, Katarzyna Kozak Piskorska z fundacji ZenDriving, Anna Szymańczyk, Dominika Pasternak, Julia Wyszyńska, Katarzyna Jabłońska, Maria Konarowska oraz Wojtek Kalarus. Kampanię wspierają policjanci, ratownicy medyczni, strażacy, a także wiele innych osób które każdego dnia dołączają do akcji.

„Dla mnie to było oczywiste. Zdecydowałem się wziąć udział w akcji z jednego ważnego powodu. Sam nie piję od sześciu lat i jestem fanem abstynencji. Wsiadanie do samochodu pod wpływem alkoholu jest dla mnie strasznym idiotyzmem. W Polsce wciąż obowiązują za to zbyt mało rygorystyczne kary”, mówi nam o swoim udziale w kampanii Marcin Kwaśny.

Kadr ze spotu. Autor zdjęć filmowych Sebastian Korczak

„Uważam, że jazda samochodem pod wpływem alkoholu jest jedną z najgłupszych rzeczy jakie można zrobić. Osobie po 1-2 kieliszkach wydaje się, że czują się normalnie. A przez to ich chwilowe poczucie ktoś może zginąć. Spotkałam wiele osób, które uważały, że mogą wsiąść za kierownicę po takiej ilości wina do obiadu i uważam to za skrajną głupotę i egoizm. Albo pijesz albo prowadzisz”, dodaje Katarzyna Błażejewska-Stuhr.

Na uwagę zasługuje spot promujący przedsięwzięcie, którego reżyserem jest Marek Koterski, a główna i jedyna rola przypadła w udziale Marcinowi Kwaśnemu. Aktor w emocjonujący sposób wcielił się w postać mężczyzny, który swoim monologiem przypomina o tym, że kierowca zobowiązany jest do zachowania bezwzględnej trzeźwości. Wsiadając do samochodu pod wpływem alkoholu naraża nie tylko swoje życie, ale przede wszystkim życie innych osób.

Reklama

Więcej informacji na oficjalnej stronie kampanii na Facebooku i Instagramie. Dołącz, wspieraj, promuj i nie bądź obojętny.

Sebastian Korczak Media Crew
Reklama
Reklama
Reklama