Reklama

Zostają sami z problemami, czują się nierozumiani i niedowartościowani... Odchodzą. Ruszyła kampania informacyjno-edukacyjna stworzona we współpracy z fundacją Zobacz. Jestem, poświęcona profilaktyce samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Skupia się na propagowaniu „jednego dnia” jako symbolu wzmożonej uwagi rodziców i otoczenia w stosunku do nastolatków i ich problemów.

Reklama

Jeden dzień - wart całe życie

Jesteśmy drugim krajem w Europie pod względem liczny samobójstw osób nieletnich. Statystyki są przerażające! Okazuje się, że w Polsce 1 na 10 nastolatków ma myśli samobójcze, a aż 2 tysiące z nich próbowało w zeszłym roku popełnić samobójstwo. Ponad 500 odebrało sobie życie...

10 września ruszyła kampania Jeden dzień - wart całe życie. Celem akcji jest uświadamianie Polaków w skali narastającego problemu samobójstw wśród nastolatków i nakłania ich rodzin do poświęcania pociechom większej uwagi.

Na potrzeby kampanii stworzono wyjątkowy spot, który cieszy się już sporą popularnością w sieci. „Rodzice dzieci, które popełniły samobójstwo, oddaliby wszystko, by móc spędzić z nimi choćby jeden dzień. Bądź blisko”, słyszymy. Historia jest prosta. Pokazuje jeden dzień z życia rodziny, zawraca uwagę na istotę budowania relacji między dorosłymi i ich dziećmi. Czasami tak niewiele potrzeba, by zapobiec tragedii.

W ramach akcji powstał serwis www.jedendzien.com.pl, na którym rodzice znajdą materiały informacyjne. Uruchomiono także oficjalne konto na Instagramie pod nazwą 1dzien. Akcję wspierają influencerzy i aktorzy, którzy poruszyli problem samobójstw wśród młodych ludzi i opowiedzieli o akcji w swoich kanałach w mediach społecznościowych.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama