Reklama

Dereszowska, Halejcio i Pirógdołączyli do kampanii edukacyjnej Żywiec Zdrój, a hasztag #dożółtegokosza pojawia się na profilach kolejnych znanych i lubianych osób. Na swoich kanałach gwiazdy zachęcają do segregacji plastikowych opakowań, pokazując jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku. Kampania prowadzona pod hasłem „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza” jest 11. odsłoną programu Żywiec Zdrój „Po stronie natury”.

Reklama

Kampania Żywiec Zdrój #dożółtegokosza

Prawidłowe segregowanie, wrzucanie odpadów do odpowiednich pojemników to proste czynności, które realnie przyczyniają się do ochrony środowiska. Żywiec Zdrój razem ze znanymi osobami, którym bliski jest temat ekologii zachęca, by zmiany zacząć już dziś! W ramach kampanii edukacyjnej, której towarzyszy hashtag #dożółtegokosza, marka inspiruje do modyfikacji codziennych nawyków i tłumaczy, jak w prosty sposób przyczynić się do zmniejszenia ilości plastiku w otoczeniu.

Przekaz projektu jest bardzo prosty - sięgając po plastikową butelkę pamiętajmy, aby po jej opróżnieniu postąpić w odpowiedzialny sposób i wyrzucić ją do żółtego kosza lub innego pojemnika przeznaczonego na tworzywa sztuczne jeśli w naszym otoczeniu nie nastąpiła jeszcze wymiana koszy. Plastik to bowiem surowiec wtórny, który po wykorzystaniu może i powinien zostać ponownie przetworzony. To czy wróci do środowiska w formie odpadu czy zyska kolejne życie, zależy również od nas. #dożółtegokosza wrzucają też Lisie Piekło, Krzysztof Gonciarz, Olga Frycz, Jankes, Reni Jusis, Alan Andersz, Modny Tata oraz Ekskluzywny Menel.

„To od nas zależy jak będzie wyglądała przyszłość następnych pokoleń. To my bierzemy i ponosimy odpowiedzialność za to, co zobaczą i z jaką naturą będą miały styczność nasze dzieci. Pewnych procesów nie da się zatrzymać, pewnych surowców nie da wyeliminować. Namawiam do tego, żebyśmy wzięli odpowiedzialność za przyszłość tu i teraz. Namawiam do rozsądnej gospodarki surowcami. Jako cywilizacja borykamy się z wieloma ekologicznymi problemami. Jednym z nich jest plastik który nas otacza dosłownie z każdej strony. Musimy ograniczyć jego nadużycie.

Zdaję sobie równocześnie sprawę z faktu, że nie uda nam się w najbliższej przyszłości wyeliminować go z naszej rzeczywistości. Dlatego musimy nauczyć się nim gospodarować. Plastik to przede wszystkim surowiec, który może mieć drugie życie. Pomóż nam w tym. Traktuj plastik nie jako bezwartościowy śmieć, który ma olbrzymi i zły wpływ na naturę. Traktuj go jako surowiec, który może służyć nam długo i zawsze wyrzucaj go do żółtego kosza. Pomóżmy nie mnóżmy” – komentuje Michał Piróg, aktor, prezenter i ekolog, zaangażowany w kampanię Wyrzucaj jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza.

Kampania Żywiec Zdrój rozpoczęła się 3 września i od razu wyszła także na ulice Warszawy. Słupy reklamowe zlokalizowane przy ul. Miodowej na skrzyżowaniu z placem Krasińskich, na rogu ulic Marszałkowskiej i Wspólnej oraz na Placu Trzech Krzyży zamieniły się w żółte kosze do segregacji. Tym działaniem marka zwraca uwagę, jak proste i jednocześnie ważne jest segregowanie odpadów – każdą butelkę PET można wielokrotnie przetworzyć pod warunkiem, że po zużyciu jej zawartości znajdzie się w żółtym koszu lub innym pojemniku oznaczonym „tworzywa sztuczne”.

Dlatego zgodnie z hasłem kampanii „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #dożółtegokosza” do 15 września każdy może wrzucić do jednego z koszy plastikowe butelki, które po zakończeniu akcji zostaną poddane recyklingowi i będą mogły być wykorzystane do produkcji zabawek, mebli, a także kolejnych butelek. Wszystkie butelki Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu, a od marca br. w sklepach dostępna jest pierwsza 5-litrowa butelka w ofercie Żywiec Zdrój, pochodząca w 100% z plastiku z recyklingu i jednocześnie nadająca się do ponownego przetwarzania.

Więcej informacji o kampanii na stronie: https://www.postronienatury.pl/

O firmie Żywiec Zdrój

Żywiec Zdrój S.A. to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych1i najbardziej odpowiedzialna społecznie firma w Polsce. Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności, od tworzenia produktu, doboru dostawców, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę!”, których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce oraz kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych. Firma Żywiec Zdrój S.A. powstała w 1992 roku na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego, dziś zatrudnia ponad 600 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju.

Żywiec Zdrój S.A należy do grupy spółek DANONE- producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia. W Polsce DANONE działa w czterech obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywienie medyczne (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez nasze produkty, projekty i programy, zachęcamy do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz przyczyniamy się do zrównoważonego rozwoju planety.

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym
i przyjaznym środowisku pracy. O działalności DANONE można przeczytać na www.danone.pl„Nieść zdrowie poprzez żywność. Wkład grupy spółek DANONE w rozwój polskiej gospodarki, społeczeństwa i zdrowia”.

Reklama

19,9 proc. na podstawie: Żywiec Zdrój za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze - Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy, w 2017 w kategorii Napoje bezalkoholowe

Reklama
Reklama
Reklama