Ewa Chodakowska i Omenaa Mensah przeciwko rakowi piersi
Ambasadorki akcji #ThinkPink namawiają do badań
To jest już III edycja programu #ThinkPink, akcji stworzonej przez firmę Purella i Ewę Chodakowską, której celem jest profilaktyka raka piersi.
W październiku, który na całym świecie jest miesiącem walki z rakiem piersi różne organizacje kobiece, aktywistki i aktywiści, lekarze, ale również osobyze świata show-biznesu apelują do kobiet o to, by regularnie się badały i zbierają fundusze na wsparcie walki z tą podstępną chorobą.
Rozmowa o profilaktyce raka piersi
Podczas spotkania #ThinkPink w warszawskiej restauracji Belvedere ambasadorki akcji Omenaa Mensah i Ewa Chodakowska wzięły udział w panelu dyskusyjnym i razem z Arturem Gajewskim, przedstawicielem firmy Purella oraz Anny Kupieckiej, prezez Fundacji OnkoCafe „Razem Lepiej” rozmawiali o profilaktyce raka piersi.
"W 2021 roku na raka piersi w Polsce zachorowało aż 20 tysięcy kobiet. Niestety, aż 30 procent wykrytych nowotworów było w stadium zaawansowanym, właśnie przez to znajdujemy się ciągle w "ogonie Europy". Dlatego wciąż tak ważna jest edukacje - kobiety muszą się regularnie badać" - powiedziała Anna Kupiecka. "Bardzo ważne jest wsłuchanie się we własny organizm. Zdrowie w dużej mierze zależy od nas samych. Zdrowa dieta, troska o organizm, regularne treningi - bezruch jest śmiercią, zdrowy sen, relaks - spotkania z przyjaciółmi, dobra książka i rytuały, regularne badania - to wszystko wpływa na stan naszego zdrowia" - wyliczyła Ewa Chodakowska. "Uważam, że bardzo ważne jest, aby także nasi najbliżsi przypominali nam o badaniach. Ja zawsze pytam moją mamę, czy robiła badanie piersi. Marzy mi się, aby moja córka lub syn zapytali mnie: " Mamo, kiedy ostatnio robiłaś badanie piersi?" - powiedziała Omenaa Mensah.