Hiszpańska Marka Lladró otwiera nowy salon flagowy w Warszawie
Poznajcie szczegóły!
Lladró, przez siedem dekad funkcjonowania, wykształciła własny język rozpoznawalny na całym świecie. Choć wśród europejskich wytwórni istnieją inne o dłuższej tradycji, jednak to właśnie
ta stosunkowo młoda firma zwraca uwagę charakterystycznym DNA, które sprawia, że miłośnicy
porcelany z zaciekawieniem śledzą kierunek jej rozwoju.
Wszystko zaczęło się w Almàssera niedaleko Walencji. W 1953 roku trzej bracia: Juan, José i Vicente Lladró zaczęli wytwarzać tam pierwsze wazony i figury inspirowane urodą obiektów powstających w najznamienitszych europejskich manufakturach, jak Meissen, Sèvres czy Capodimonte. Już w tamtym czasie wyroby odznaczały się obecnym też dziś precyzyjnym modelowaniem detali i opracowaniem faktur. Kolejne lata to dla braci Lladró czas konsekwentnego podążania wytyczoną drogą i rozwijania marki.
Wykorzystując tradycyjny materiał, jakim jest porcelana proponowali oni obiekty wykraczające poza oczywisty dla tego tworzywa obszar kultury stołu. Przedmioty określane przez smukłe linie, o złożonych detalach, niejednokrotnie sprawiających wrażenie ruchu przeczącego prawom fizykiszybko znalazły swoich entuzjastów. Nie bez znaczenia dla tworzenia się stylu marki były także aspekty technologiczne. Rewolucyjna metoda pojedynczego wypalania zastąpiła proces trzyetapowy, co z kolei wpłynęło na charakterystyczną pastelową paletę barw.
Tematyka prac sygnowanych przez Lladró jest szeroka. Liczne serie – w tym także limitowane – odnoszą się do tradycji wytwarzania przedmiotów z porcelany, czego przykładem są figury inspirowane światem emocji czy przyrody. Nie brak też linii nawiązujących wprost do bogatego uniwersum wierzeń z różnych regionów świata oraz kultur, z mocnym akcentem na rodzimą - hiszpańską („Don Kichot” stanowi część stałej kolekcji Emitażu). Jedną z wartości marki od samego początku jest dialog ze współczesnymi trendami. Ten niezwykle szeroki i zróżnicowany obszar inspiracji przekłada się na współpracę z designerami i twórcami, jak m.in. Jaime Hayon, Paul Smith, Rolito, Gary Baseman czy Marcel Wanders, z których każdy nadał obiektom z porcelany osobisty, artystyczny rys.
Mimo różnic stylistycznych, propozycje Lladró łączy fakt, że wykonywane są one w hiszpańskiej Walencji — w jedynej fabryce marki na świecie. Każdy obiekt jest z tego względu wyjątkowy, a efekt końcowy jest dziełem zespołu ekspertów i rzemieślników. To oni dbają o to, by wizja projektanta „przetłumaczona” została przy użyciu podstawowych składników masy porcelanowej i ręcznej pracy na przedmiot artystyczny. Naturalne surowce (kaolin, skaleń i kwarc) pochodzą głównie z Hiszpanii, co oznacza, że marka może poszczycić się zrównoważonym podejściem do procesu produkcji.
Znana dziś na całym świecie marka Lladró proponuje swoje wyroby w ponad 120 krajach, w ponad 1200 punktów sprzedaży, do których dziś dołącza warszawski salon flagowy przy ul. Pięknej 20. W przestrzeniach budynku będącego siedzibą KNF (HRA Architekci) dostępne są przedmioty reprezentujące różnorodność stylistyczną marki: począwszy od klasycznych figur odwołujących się do świata emocji i ludzkich uczuć, przez nawiązujące do tradycji serie limitowane, przez nowoczesne porcelanowe rzeźby, na designerskich obiektach i oświetleniu kończąc. Salon flagowy, ulokowany w sąsiedztwie innych butików oferujących przedmioty z porcelany i szkła oraz stylowe dodatki do wnętrz, został pomyślany zarówno jako showroom, jak i miejsce spotkań – to tutaj możliwy jest zakup, jaki proces związany z wyborem produktów dostępnych na zamówienie.
Lladró to dziś ikoniczna hiszpańska marka, której DNA stanowi unikalne połączenie talentu i śmiałości jej założycieli z konsekwencją w dążeniu do realizacji obranej wizji. Od figur, po oświetlenie, przez dodatki wnętrzarskie, na biżuterii kończąc Lladró jest synonimem współczesnej porcelany artystycznej, która współtworzy nowoczesny styl życia.
- www.lladro-polska.pl