Reklama

Stworzony przez Hwang Dong-hyuka serial Squid Game zadebiutował na platformie Netflix w 2021 roku i niemal natychmiast stał się hitem. Widzowie na całym świecie oszaleli na punkcie tej produkcji i z zapartym tchem czekali na kolejne odcinki, które swoją głośną premierę miały 26 grudnia 2024 roku. Serial opowiadający o brutalnej grze o przetrwanie, w której setki ludzi walczą o ogromną nagrodę pieniężną, wcale nie jest czystą rozrywką. Ma dawać do myślenia i być wielowymiarowy. „Chciałem opowiedzieć historię o nierównościach społecznych i ekonomicznych w sposób, który poruszy każdego, niezależnie od kultury czy języka," mówił o swoim celu Hwang Dong-hyuk w jednym z wywiadów. I bez wątpienia mu się to udało.

Reklama

Sukces Squid Game

Sukces Squid Game zaskoczył wszystkich, a już chyba najbardziej ich twórców, którzy przyznali, że przez wiele lat pomysł nikomu się nie podobał i ciągle słyszeli odmowę w kwestii jego wyprodukowania. Co ciekawe, wykroczył daleko poza ekrany telewizorów. Odtwórcy głównych ról stali się idolami kilku pokoleń i zostali twarzami globalnych marek, choćby takich jak Louis Vuitton. Ale to nie wszystko. Wsuwane trampki Vans, które nosili uczestnicy, zanotowały wzrost sprzedaży o... 8000%!, a kostiumy inspirowane strojem graczy i strażników wyprzedały się na całym świecie, stając się jednym z najpopularniejszych przebrań na Halloween 2021 roku.

Serial przeszedł także do historii, zdobywając pierwsze w dziejach nagrody Emmy dla serialu nieanglojęzycznego. „To dowód, że historie z całego świata mogą poruszać serca ludzi na każdym kontynencie," podkreślał Hwang Dong-hyuk podczas gali wręczenia nagród.

Na fali tego sukcesu postanowiono rozszerzyć uniwersum Squid Game. Dlatego powstało inspirowane fabułą reality show Squid Game: The Challenge, a potem także objazdowe wydarzenie Squid Game: The Experience, które umożliwia fanom doświadczanie gier znanych z serialu na żywo. W ubiegłym roku zadebiutowała także gra wideo Squid Game: Unleashed, umożliwiająca rozgrywkę dla wielu osób jednocześnie.

Drugi sezon Squid Game i kontynuacja serialu

Drugi sezon Squid Game, który miał premierę 26 grudnia 2024 roku, od razu stał się numerem jeden na Netflxie i zebrał bardzo dobre recenzje zarówno widzów jak i krytyków, mimo, że jest bardziej krwawy i brutalny niż pierwsza część. A jego popularność jeszcze wzrosła – jak podaje portal Deadline, oglądalność drugiego sezonu w ciągu pierwszych trzech dni wyniosła 68 mln, dzięki czemu koreańska produkcja wyprzedziła dotychczasowy rekordowy serial Wednesday, który obejrzało w tym samym czasie 50 mln osób.

W drugim sezonie zgodnie z oczekiwaniami powraca na ekran Hwang In-ho (Lee Byung-hun), zaginiony brat rozpracowującego organizatorów policjanta Jun-ho (Wi Ha-joon). Okazuje się, że jest on zwycięzcą Squid Game z 2015 roku. W drugim sezonie znów dołącza do gry jako gracz z numerem 001. „Praca nad drugim sezonem była jeszcze bardziej emocjonująca, ponieważ fani z całego świata czekali na kontynuację z zapartym tchem," powiedział Lee Byung-hun w rozmowie z Hollywood Reporter. O swoim bohaterze powiedział: „Jeśli zastanowimy się nad tym, jak potoczyło się jego życie, jego poglądy mają głębokie korzenie w poczuciu ogromnego zawodu dotyczącego ludzkości i świata w ogóle. Uważa, że dla ludzi nie ma żadnej nadziei. Ta wiara napędza jego wybory — przynajmniej ja tego rozumiem tego bohatera".

Reklama

Kiedy trzeci sezon Squid Game?

Szał na oglądanie drugiego sezonu Squid Game nadal trwa, ale z początkiem roku Netflix już zapowiedział trzeci sezon, który zobaczymy już w tym roku! Dokładna data nie jest jeszcze niestety znana. Pojawiły się też pogłoski, że wielki fan tej produkcji, Leonardo DiCaprio zagra w trzecim sezonie Squid Game. Jednak twórcy sami zdementowali te doniesienia. A szkoda. To byłoby coś! Pewne jest natomiast to, że finałowy rozdział zamknie jedną z najbardziej wpływowych serii w historii telewizji.

Reklama
Reklama
Reklama