Album Piękna uczy nas samoakceptacji. A ty, patrzysz na siebie z czułością?
Pokochanie siebie takiej, jaką się jest to klucz do udanego życia i budujących relacji. Wspólny projekt Dove i Rossmann – Album Piękna – powstał po to, by dmuchać kobietom w skrzydła. Przybliża historie bohaterek, które inspirują i pokazują, czym jest samoakceptacja. W trosce o naturalne piękno.

Jedne z nas kochają same siebie, inne wciąż się tego uczą. To trudny i skomplikowany proces, który zależy od wychowania, osobistych doświadczeń, otoczenia, a także własnej pracy nad sobą.

W trosce o prawdziwe piękno
W świecie, który narzuca nam nierealistyczne standardy „idealnego życia” i „idealnej wersji siebie”, często porównujemy się do innych i czujemy, że jesteśmy niewystarczające. Nie pomaga również tzw. wewnętrzny krytyk, który wciąż przypomina nam o naszych błędach i niedoskonałościach. Efekt? Dążymy do ideału, zamiast doceniać to, co już mamy i kim jesteśmy. A co gdybyśmy spojrzały na siebie z większą łagodnością, czułością i zrozumieniem? Odpowiedzi na te pytania przynosi Album Piękna, czyli wyjątkowy, artystyczny projekt marek Dove i Rossmann.

Z badania „The Real State of Beauty: A Global Report”, przeprowadzonego przez firmę Edelman DXI na zlecenie Dove w 2023 roku, jasno wynika, że presja społeczna związana z wyglądem dotyczy kobiet na całym świecie. Trudno w to uwierzyć, ale aż 2 na 5 (!) z nas byłyby gotowe oddać rok życia za idealną sylwetkę. 1 na 3 kobiety odczuwa presję, by zmienić wygląd tylko z powodu tego, co widzi w internecie. Nie pomaga nawet świadomość, że często są to obrazy nieprawdziwe lub wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji.

Żeby docenić swoje piękno – zarówno to wewnętrzne, jak i zewnętrzne – dobrze jest wzmacniać relację z samą sobą (i innymi wspierającymi kobietami). Do większej czułości i łagodności namawiają nas również marki Dove i Rossmann.
Portrety zwykłych niezwykłych kobiet
Marki połączyły siły we wspólnym projekcie, który ma wspierać kobiety i pomóc im docenić siebie. Album Piękna to wyjątkowe kompendium, w którym znajdziemy portrety kobiet autorstwa znanej fotografki Zuzy Krajewskiej. Obok nich są historie bohaterek zebrane przez licznie nagradzaną dziennikarkę i reportażystkę Justynę Kopińską.
W Albumie Piękna zobaczymy piękno, które płynie z wewnątrz, i siłę, która płynie z samoakceptacji, oraz dobrej relacji z własnym ciałem. To piękno, które inspiruje. Bohaterki zostały ukazane tak, jak widzą same siebie każdego dnia. Widzimy je na zdjęciach w miejscach, w których najlepiej czują się same z sobą. W ich własnych domach, a przede wszystkim łazienkach. Tam znajdują chwilę, w której nareszcie mogą skupić się na własnych potrzebach.
„To wspaniała opowieść o poczuciu własnej wartości wśród kobiet i o tym, jak postrzegają piękno” – mówi Zuza Krajewska, a Justyna Kopińska dodaje: „Przemierzyłyśmy całą Polskę, żeby dowiedzieć się, jak kobiety budują relację z samą sobą”.
To kobiety takie jak my i te, które znamy z własnego życia – nasze koleżanki, mamy, siostry, ciocie czy babcie. Zaproszono je do projektu niezależnie od swojego wieku, rozmiaru ubrań czy koloru skóry. Laureatki wybrano spośród tysięcy zgłoszeń dokonanych przez aplikację Rossmann PL.
Piękno tkwi dla mnie w dotyku. Poród zmienił mój stosunek do ciała. Po ciąży poczułam wdzięczność do mojego ciała i jego niedoskonałości
Zdaniem 68-letniej Lidii z Krakowa piękno to czysta dusza: „Relacja z moim ciałem to historia akceptacji – przyzwyczajenie się do niedoskonałości i inności”.

Wirtualna galeria naturalnego piękna
To jednak nie koniec wspólnych artystycznych działań marek. Warto odwiedzić wirtualną galerię dostępną na stronie www.albumpiekna.pl. Do końca marca możemy wybrać się również do Łodzi na plenerową wystawę Albumu Piękna zlokalizowaną w samym centrum, przy Manufakturze.
Album Piękna to dla marki Dove coś więcej niż projekt – to manifest naszej wieloletniej misji wspierania kobiet w odkrywaniu ich autentycznego piękna. Od ponad 20 lat przypominamy, że piękno jest różnorodne, niepowtarzalne i wolne od narzuconych schematów. Dzięki współpracy z marką Rossmann oraz zaangażowaniu tak wielu wyjątkowych kobiet, udało nam się stworzyć publikację, która inspiruje do spojrzenia na siebie z czułością
Jak podkreśla Renata Kałyżyńska, Category & Channel Development Manager w Unilever, zgłoszenia do projektu pokazały jak wiele Polek pragnie podzielić się swoją historią i udowodnić, że piękno tkwi w różnorodności. „Wybrane bohaterki Albumu Piękna są dowodem na to, że każda kobieta ma w sobie siłę, by żyć na własnych zasadach i z dumą celebrować swoją wyjątkowość. Wspólnie z marką Rossmann stworzyliśmy coś niezwykłego” – dodaje.

Marki Dove i Rossmann wierzą, że prawdziwe piękno tkwi w różnorodności, autentyczności i pewności siebie. Przekonują, że każda z nas może je w sobie odnaleźć.
Samoakceptacja to nasze najważniejsze postanowienie. A ty, wierzysz w swoją siłę i piękno?
Materiał promocyjny marki Dove
Galeria
Pokazywanie elementów od 1 do 3 z 12
Akcje
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 17
Fale, tafla, zwiększona objętość. Air Wand to domowy stylista włosów!
Współpraca reklamowa