Jedne z nas kochają same siebie, inne wciąż się tego uczą. To trudny i skomplikowany proces, który zależy od wychowania, osobistych doświadczeń, otoczenia, a także własnej pracy nad sobą.

Mat. prasowe
Mat. prasowe

W trosce o prawdziwe piękno

W świecie, który narzuca nam nierealistyczne standardy „idealnego życia” i „idealnej wersji siebie”, często porównujemy się do innych i czujemy, że jesteśmy niewystarczające. Nie pomaga również tzw. wewnętrzny krytyk, który wciąż przypomina nam o naszych błędach i niedoskonałościach. Efekt? Dążymy do ideału, zamiast doceniać to, co już mamy i kim jesteśmy. A co gdybyśmy spojrzały na siebie z większą łagodnością, czułością i zrozumieniem? Odpowiedzi na te pytania przynosi Album Piękna, czyli wyjątkowy, artystyczny projekt marek Dove i Rossmann.

Mat. prasowe
Mat. prasowe

Z badania „The Real State of Beauty: A Global Report”, przeprowadzonego przez firmę Edelman DXI na zlecenie Dove w 2023 roku, jasno wynika, że presja społeczna związana z wyglądem dotyczy kobiet na całym świecie. Trudno w to uwierzyć, ale aż 2 na 5 (!) z nas byłyby gotowe oddać rok życia za idealną sylwetkę. 1 na 3 kobiety odczuwa presję, by zmienić wygląd tylko z powodu tego, co widzi w internecie. Nie pomaga nawet świadomość, że często są to obrazy nieprawdziwe lub wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji.

Mat. prasowe
Mat. prasowe

Żeby docenić swoje piękno – zarówno to wewnętrzne, jak i zewnętrzne – dobrze jest wzmacniać relację z samą sobą (i innymi wspierającymi kobietami). Do większej czułości i łagodności namawiają nas również marki Dove i Rossmann.

Portrety zwykłych niezwykłych kobiet

Marki połączyły siły we wspólnym projekcie, który ma wspierać kobiety i pomóc im docenić siebie. Album Piękna to wyjątkowe kompendium, w którym znajdziemy portrety kobiet autorstwa znanej fotografki Zuzy Krajewskiej. Obok nich są historie bohaterek zebrane przez licznie nagradzaną dziennikarkę i reportażystkę Justynę Kopińską.

W Albumie Piękna zobaczymy piękno, które płynie z wewnątrz, i siłę, która płynie z samoakceptacji, oraz dobrej relacji z własnym ciałem. To piękno, które inspiruje. Bohaterki zostały ukazane tak, jak widzą same siebie każdego dnia. Widzimy je na zdjęciach w miejscach, w których najlepiej czują się same z sobą. W ich własnych domach, a przede wszystkim łazienkach. Tam znajdują chwilę, w której nareszcie mogą skupić się na własnych potrzebach.

To wspaniała opowieść o poczuciu własnej wartości wśród kobiet i o tym, jak postrzegają piękno” – mówi Zuza Krajewska, a Justyna Kopińska dodaje: „Przemierzyłyśmy całą Polskę, żeby dowiedzieć się, jak kobiety budują relację z samą sobą”.

Mat. prasowe

To kobiety takie jak my i te, które znamy z własnego życia – nasze koleżanki, mamy, siostry, ciocie czy babcie. Zaproszono je do projektu niezależnie od swojego wieku, rozmiaru ubrań czy koloru skóry. Laureatki wybrano spośród tysięcy zgłoszeń dokonanych przez aplikację Rossmann PL.

Piękno tkwi dla mnie w dotyku. Poród zmienił mój stosunek do ciała. Po ciąży poczułam wdzięczność do mojego ciała i jego niedoskonałości
– podkreśla 26-letnia Alicja z Żor.

Zdaniem 68-letniej Lidii z Krakowa piękno to czysta dusza: „Relacja z moim ciałem to historia akceptacji – przyzwyczajenie się do niedoskonałości i inności”.

Mat. prasowe
Mat. prasowe

Wirtualna galeria naturalnego piękna

To jednak nie koniec wspólnych artystycznych działań marek. Warto odwiedzić wirtualną galerię dostępną na stronie www.albumpiekna.pl. Do końca marca możemy wybrać się również do Łodzi na plenerową wystawę Albumu Piękna zlokalizowaną w samym centrum, przy Manufakturze.

Album Piękna to dla marki Dove coś więcej niż projekt – to manifest naszej wieloletniej misji wspierania kobiet w odkrywaniu ich autentycznego piękna. Od ponad 20 lat przypominamy, że piękno jest różnorodne, niepowtarzalne i wolne od narzuconych schematów. Dzięki współpracy z marką Rossmann oraz zaangażowaniu tak wielu wyjątkowych kobiet, udało nam się stworzyć publikację, która inspiruje do spojrzenia na siebie z czułością
– mówi Joanna Orzechowska Head of Marketing & Media, Personal Care w Unilever.

Jak podkreśla Renata Kałyżyńska, Category & Channel Development Manager w Unilever, zgłoszenia do projektu pokazały jak wiele Polek pragnie podzielić się swoją historią i udowodnić, że piękno tkwi w różnorodności. „Wybrane bohaterki Albumu Piękna są dowodem na to, że każda kobieta ma w sobie siłę, by żyć na własnych zasadach i z dumą celebrować swoją wyjątkowość. Wspólnie z marką Rossmann stworzyliśmy coś niezwykłego” – dodaje.

Mat. prasowe
Mat. prasowe

Marki Dove i Rossmann wierzą, że prawdziwe piękno tkwi w różnorodności, autentyczności i pewności siebie. Przekonują, że każda z nas może je w sobie odnaleźć.

Samoakceptacja to nasze najważniejsze postanowienie. A ty, wierzysz w swoją siłę i piękno?

Materiał promocyjny marki Dove