Piotr Młodożeniec projektował dla Levi’sa, Coca-coli i… U2! W Warszawie można zobaczyć wystawę jego obrazów
Zaprojektował znany na całym świecie znak ☪OE✡IS✝ (COEXIST), który grupa U2 wykorzystała go podczas trasy koncertowej w 2005 roku. Tworzył kampanie reklamowe dla tak renomowanych firm, jak Coca-Cola czy Levi's i oprawę graficzną dla TVP Kultura. Ale Piotr Młodożeniec (syn słynnego plakacisty Jana Młodożeńca) to również wybitny malarz. Jedna z jego pierwszych malarskich wystaw indywidualnych miała miejsce w Galerii Promocyjnej w Warszawie. Teraz artysta powraca do niej po prawie 30 latach.
Co u pana słychać?
Piotr Młodożeniec jest absolwentem warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studiował malarstwo w pracowni Teresy Pągowskiej, a następnie sztukę książki w pracowni prof. Janusza Stannego. Dyplom obronił w pracowni plakatu Henryka Tomaszewskiego. Maluje od początku lat 80. Przez lata wytworzył własny, rozpoznawalny styl. W malarstwie łączy dwa pozornie różne nurty – „polskiej szkoły plakatu” oraz „nowej ekspresji”. W jego obrazach znajdziemy także cechy wspólne z twórczością graficzną - estetykę graffiti i motyw sitodruku. Jak przez trzy dziesięciolecia zmieniła się jego twórczość najlepiej pokazuje ekspozycja w warszawskiej Galerii Promocyjnej. „Dokładnie 30 lat temu, też w kwietniu, w tej samej przestrzeni odbyła się jedna z jego pierwszych wystaw. Galeria Promocyjna zajmuje się na co dzień prezentowaniem prac początkujących artystów. Tym razem postanowiliśmy pokazać, co w ciągu ostatnich lat działo się u kogoś, kto u nas zaczynał", mówi kuratorka wystawy Kaja Werbanowska. A my zapraszamy na warszawską Starówkę!
W Galerii Promocyjnej Piotr Młodożeniec miał jedną ze swoich pierwszych wystaw indywidualnych.
Plakat reklamujący wystawę artysty.
Piotr Młodożeniec, „Obrazy. 30 lat później”, 06.04-08.05 2016
Galeria Promocyjna, Rynek Starego Miasta 2, Warszawa
Polecamy też: Wystawa niezwykłych sukien muzy Marcela Prousta w Paryżu. Tak się rodziło haute couture!