Wzruszają do łez i tak samo potrafią rozbawić. Któż nie kocha komedii romantycznych? Wybraliśmy 20 najlepszych z najlepszych komedii romantycznych, oto nasz ranking.

Reklama

1. To właśnie miłość

Można się spierać o to, która komedia romantyczna zasługuje na miano tej najlepszej, ale nasz wybór pada na rozpoczynające się kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem magnum opus Richarda Curtisa To właśnie miłość. Głównie z tego powodu, że angielski scenarzysta wykorzystał do maksimum to, co najlepsze w komedii romantycznej i umieścił w swoim filmie. Dziesiątki lat rozwoju tego gatunku zamknął w filmie idealnym, stawiając poprzeczkę tak wysoko, że do dzisiaj nikt nie nakręcił lepszej komedii romantycznej niż To właśnie miłość. Kiedy w przeciętnej komedii romantycznej emocjonujemy się losami jednej pary, w To właśnie miłość liczba takich minikomedii romantycznych jest kilkukrotnie wyższa i gdyby trzeba wybrać, która para bohaterów filmu jest naszą ulubioną, wybór byłby maksymalnie trudny. Swoich fanów ma zarówno pan premier (Hugh Grant), jak i pan pisarz (Colin Firth) czy pan nieszczęśliwie zakochany (Andrew Lincoln) i reszta gwiazdorskiej obsady (Keira Knightley, Liam Neeson, Alan Rickman, Emma Thompson). Do tego dochodzi mnogość scen uważanych dziś za kultowe, by wymienić choćby niezapomniane wesele przy dźwiękach "All You Need Is Love" czy miłosne wyznanie wypisane na karteczkach. O powodzeniu To właśnie miłość z pewnością świadczy również liczba filmów, jakie zainspirował. W tym polską świąteczną komedię romantyczną Listy do M. Wszystko to składa się naszym zdaniem na miano najlepszej komedii romantycznej w historii.

Wybór najlepszych komedii romantycznych nie ograniczył się jedynie do powyższych dwudziestu tytułów. Pod rozwagę wzięliśmy również kilka innych tytułów, na które na pewno warto zwrócić uwagę, m.in.: 50 pierwszych randek, 50 First Dates z Adamem Sandlerem i Drew Barrymore, Mój chłopak się żeni, My Best Friend's Wedding z Julią Roberts, Dermotem Mulroneyem i Cameron Diaz, Love Rosie z Lily Collins i Samem Claflinem, Ja cię kocham, a ty śpisz, While You Were Sleeping z Sandrą Bullock i Billem Pullmanem, Jak stracić chłopaka w 10 dni, How to Lose a Guy in 10 Days z Kate Hudson i Matthewem McConaugheyem, Żona na niby, Just Go with It z Sandlerem i Jennifer Aniston, Zatańcz ze mną z Richardem Gere'em i Jennifer Lopez, czy Książę i ja, The Prince & Me z Julią Stiles.

2. Pretty Woman

Bogaty biznesmen gubi się nocą w dzielnicy czerwonych latarni. Drogę do hotelu pomaga mu znaleźć napotkana prostytutka Vivian. Taki jest początek tej ukochanej przez widzów współczesnej wersji opowieści o Kopciuszku. Prostytutka ze złotym sercem zgadza się udawać dziewczynę biznesmena, który stopniowo się w niej zakochuje. Są romantyczne loty odrzutowcami, bukiety kwiatów i wyznania przez samochodowy szyberdach. A wszystko przy dźwiękach jednej z najbardziej kojarzonych z komedią romantyczną piosenek "It Must Have Been Love" Roxette. Pretty Woman to jeszcze jeden przykład na to, że najważniejszy w romantycznych komediach jest trafiony dobór obsady. Dziś trudno wyobrazić sobie Pretty Woman z kimś innym w obsadzie niż Richard Gere i Julia Roberts, dla której film Garry'ego Marshalla był trampoliną do wielkiej kariery. Choć nie byłoby ogromnego sukcesu i drugiego miejsca na liście najlepszych komedii romantycznych, gdyby nie prosta i wzruszająca historia bajkowej miłości dwojga ludzi, którzy nigdy by się nie spotkali, gdyby nie zrządzenie losu. Julia Roberts i Richard Gere spotkali się raz jeszcze po latach w Uciekającej pannie młodej i efekt tego spotkania nie był już tak dobry. Nic dziwnego, nie ma drugiego takiego filmu jak Pretty Woman.

East News

3. Kiedy Harry poznał Sally

Bez wątpienia decydującą o powodzeniu komedii romantycznej jest chemia pomiędzy jej bohaterami. Na takiej podstawie da się zbudować świetny film, który nie potrzebuje niczego więcej niż dwójki głównych bohaterów i świetnego scenariusza pełnego błyskotliwych dialogów. I właśnie taki jest film Kiedy Harry poznał Sally, w którym tytułowi bohaterowie (w ich rolach Billy Crystal i Meg Ryan, partneruje im m.in. Carrie Fisher) poznają się po ukończeniu studiów i razem ruszają w drogę w stronę nowego życia. Potem na przestrzeni lat spotkają się jeszcze kilka razy, zdążą zostać przyjaciółmi i odbyć dziesiątki rozmów na tematy damsko-męskie. Obejrzą pod lupą każdy swój związek i przeanalizują, co poszło w nich nie tak. Wiele razy zrozumieją też na swoich przykładach, że kobieta i mężczyzna ze swoimi przekonaniami i oczekiwaniami różnią się niczym noc i dzień. Kiedy jednak odłożą rozsądek na bok, zrozumieją, że nie mogą bez siebie żyć. Bo taka jest siła miłości i najlepszych komedii romantycznych. A Kiedy Harry poznał Sally wypełniona skrzącymi dowcipami i niezapomnianą sceną udawanego orgazmu bez wątpienia jest jedną z najlepszych komedii romantycznych. I pierwszym przystankiem Meg Ryan w drodze do zostania królową komedii romantycznych.

Zobacz także
East News

4. Notting Hill

Trzeci i nie ostatni film w naszym rankingu najlepszych komedii romantycznych, przy którym maczał palce Richard Curtis opowiada historię Williama (Hugh Grant), do którego księgarni trafia pewnego dnia amerykańska gwiazda filmowa Anna Scott (Julia Roberts). I jak to w romantycznych bajkach filmowych bywa, dwoje łączy nić sympatii szybko przeradzająca się w płomienny romans. Na drodze do szczęśliwego końca czekać będzie jednak na nich wiele przykrych niespodzianek, kilkukrotnie łamane serca i sytuacje niemożliwe do rozwiązania bez pomocy najbliższych przyjaciół. Lista rzeczy, które pokochali widzowie w Notting Hill jest długa. Pewne miejsce na niej znaleźliby z pewnością bohaterowie filmu, przezabawne dialogi i wzruszenia, przy których trudno ukryć łzy. Dla pochodzącego z Walii Rhysa Ifansa rola współlokatora Williama, Spike'a była przełomową w karierze. Do historii kina przeszła także scena z czterema porami roku przemijającymi w rytm piosenki Billa Withersa "Ain't No Sunshine" oraz cytat Julii Roberts: "Ale nie zapominaj, że jestem zwykłą dziewczyną, która stoi przed chłopakiem prosząc go, by ją kochał..." /And don't forget... I'm also just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her/.

East News

5. Filadelfijska opowieść

Uznawana za najlepszy film złotej ery komedii romantycznych przypadającej na lata trzydzieste i czterdzieste ubiegłego wieku, Filadelfijska opowieść przedstawia historię pochodzącej z bogatej rodziny Tracy Lord. Tracy za kilka dni ma po raz drugi wyjść za mąż, ale zanim do tego dojdzie, w jej życiu ponownie pojawia się pierwszy mąż Dexter. Zostawiła go kiedyś ze względu na jego hulaszczy tryb życia, ale teraz dawne uczucia wracają. Filadelfijska opowieść przede wszystkim zwraca uwagę znakomitą obsadą. Na ekranie możemy zobaczyć czterokrotną zdobywczynię Oscara Katharine Hepburn, a partnerują jej James Stewart, który za rolę w tym filmie otrzymał Oscara (Filadelfijska opowieść uhonorowana została w sumie dwoma Oscarami – drugim za scenariusz) oraz Cary Grant. Dowcipnie napisany scenariusz i interesująca, choć przewidywalna intryga sprawiają, że film przetrwał próbę czasu i mimo prawie osiemdziesięciu lat od czasu premiery, dalej stanowi atrakcyjną gratkę dla fanów komedii romantycznych.

East News

6. Cztery wesela i pogrzeb

Trudno sobie wyobrazić, że były kiedyś takie czasy, gdy nazwisko Hugh Grant mało komu coś mówiło. Wszystko zmieniło się za sprawą skromnego i uroczego filmu Cztery wesela i pogrzeb wyreżyserowanego przez Mike'a Newella i napisanego przez Richarda Curtisa. Dla Curtisa, znanego do tej pory jako autora telewizyjnej serii Czarna żmija z Rowanem Atkinsonem, nie był to przypadkowy "strzał". Kolejnymi filmami (Notting Hill, To właśnie miłość) udowodnił, że tak jak Meg Ryan należy się tytuł królowej komedii romantycznych, tak dla niego można zarezerwować tytuł króla. Bohaterem Czterech wesel i pogrzebu uczynił Charlesa (Hugh Grant), młodego mężczyznę, który choć często bywa z przyjaciółmi (Kristin Scott Thomas, John Hannah, Simon Callow) na ślubach, sam nie potrafi się ustatkować. Pewnego dnia trafia na Amerykankę Carrie (Andie MacDowell) i tak rozpoczyna się ich specyficzny romans. Cztery wesela i pogrzeb wylansowały nie tylko Hugh Granta, ale również przebój grupy Wet Wet Wet "Love Is All Around". Napisany z humorem zachwycał dialogami, a także dość odważną jak na rok powstania fabułą otwarcie mówiącą o przygodnym seksie i związkach jednopłciowych.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

7. Bezsenność w Seattle

Bywają komedie romantyczne, które bardziej śmieszą oraz komedie romantyczne, które bardziej wzruszają. Bezsenność w Seattle bez wątpienia należy do tej drugiej kategorii. Jego bohaterowi, Samowi (Tom Hanks) umiera na raka żona. Mimo upływu miesięcy, Sam wciąż nie potrafi o niej zapomnieć. O ojca martwi się ośmioletni Jonah, który chciałby, aby tata znów był szczęśliwy. W Boże Narodzenie dzwoni do wieczornej audycji radiowej, a gdy Sam przejmuje słuchawkę i opowiada historię swojej miłości, wzruszeni są wszyscy słuchacze. A wśród nich dziennikarka Annie (Meg Ryan), która postanawia napisać list do Sama, który jawi jej się niczym idealny facet. Bezsenność w Seattle rozkochała w sobie kinowych widzów, którzy tłumnie zapełnili kina czyniąc film Nory Ephron jednym z najbardziej kasowych filmów roku. Romantyczna komedia pod tym względem przegrała tylko z Parkiem jurajskim, ale nikt nie narzekał. Zachwyceni byli widzowie, zachwyceni byli krytycy, a para aktorska Meg Ryan/Tom Hanks swoim występem zapracowała na miano jednej z najbardziej rozpoznawalnych par bohaterów komedii romantycznych. Na ekranie partnerowali im Rosie O’Donnell, Rita Wilson i Bill Pullman.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

8. Rzymskie wakacje

W każdej bajce, nawet tej komediowo-romantycznej, zawsze musi być jakaś księżniczka. W Rzymskich wakacjach to księżniczka Ann, która kontynuuje swoją podróż po Europie, ale ma już dość wypełnionego po brzegi oficjalnymi spotkaniami harmonogramu. Znudzona i zmęczona postanawia wymknąć się swoim opiekunom i spędzić wolny dzień włócząc się ulicami Rzymu w towarzystwie czarującego dziennikarza (Gregory Peck). Rola księżniczki Ann była przełomową w karierze Audrey Hepburn i skończyła się nie tylko uznaniem widzów, ale i Oscarem dla najlepszej aktorki. Opowiadające historię prosto z najlepszej bajki Rzymskie wakacje, mimo upływu lat dalej urzekają lekkością i humorem kolejne pokolenia widzów. A na powodzenie filmu bez wątpienia wpływa fakt, że w całości został nakręcony w oryginalnych, rzymskich plenerach.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

9. Dzień świstaka

Nie ma co do tego żadnych wątpliwości, że u źródeł sukcesu Dnia świstaka leży znakomity pomysł na film. Reżyser i scenarzysta Harold Ramis opowiedział w nim historię cynicznego meteorologa Phila (Bill Murray), którego śnieżyca zatrzymuje w małym miasteczku, w którym odbywa się właśnie święto, tytułowy Dzień Świstaka. Phil chciałby się z niego wydostać jak najszybciej, ale przekorny los ma dla niego niespodziankę. Dzień Świstaka nigdy się nie kończy i gdy Phil budzi się co rano, zawsze jest 2 lutego. Ramis znakomicie wykorzystał możliwości dające powtarzanie w kółko tego samego dnia, a swojego bohatera wysłał na misję zdobycia serca koleżanki Rity (Andie MacDowell), która za nim nie przepada. Dzień Świstaka po raz kolejny udowadnia, że przeciwieństwa się przyciągają, a na dodatek świetnie się to wszystko ogląda!

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

10. Jerry Maguire

Kto by się spodziewał, że w pełnej sportu opowieści o zbuntowanym agencie sportowym, który pewnego dnia postanawia dokonać diametralnej rewolucji w swoim życiu zawodowym, znajdzie się jedna z najbardziej rozpoznawalnych scen w historii komedii romantycznych. Na pewno pamiętacie ten moment, w którym Jerry Maguire (Tom Cruise) wpada do pełnego jej przyjaciółek domu ukochanej Dorothy (Renée Zellweger) i rozpoczyna romantyczny monolog, który zmiękczyłby serce niejednej kobiety. Gdy kończy, okazuje się, że wystarczyło jedno słowo. "Zamknij się! Przekonałeś mnie mówiąc: Cześć" /Shut up! You had me at hello!". Do historii kina przeszedł też cytat Roda Tidwella, postaci granej przez Cubę Goodinga Jra: "Pokaż mi pieniądze!" /Show me the money!/, który przy okazji okazał się proroczy. Jerry Maguire tak zachwycił widzów, że został dziewiątym najlepiej zarabiającym filmem 1996 roku.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

11. Amelia

Amelia w reżyserii Jeana-Pierre'a Jeuneta wniosła do gatunku filmowego, jakim jest komedia romantyczna powiew świeżości, który poskutkował baśniowym filmem innym niż wszystkie na tej liście najlepszych komedii romantycznych. Wszystko było w nim magiczne, począwszy od tytułowej bohaterki, której rola rozsławiła Audrey Tautou, a skończywszy na zaskakującym scenariuszu, który zwracał uwagę na to, czego często nie dostrzegamy. Zwyczajna codzienność jego bohaterów została przepuszczona przez baśniowy filtr, co zaowocowało niepowtarzalnym kinem, w którym widz mógł się emocjonować przygodami nawet tak trywialnych rzeczy jak ogrodowy krasnal czy zwracać uwagę na proste przyjemności życia jak pękanie skorupki creme brulee. Wychowywana z dala od rówieśników Amelia często ucieka do świata swojej wyobraźni. Gdy opuszcza rodzinny dom i podejmuje pracę w paryskiej restauracji, postanawia zmienić życie swoich znajomych. Przy okazji też się zakochuje.

East News

12. Garsoniera

Rzadko się zdarza, by komedia romantyczna zdominowała ceremonię rozdania Oscarów i triumfowała w najważniejszych kategoriach. Kiedy jednak mowa o filmie w reżyserii Billy'ego Wildera, nie ma się temu co dziwić. Garsoniera zdobyła pięć Oscarów, w tym te dla najlepszego filmu, reżyserii i scenariusza, co czyni ją jedną z najbardziej wyjątkowych w tym rankingu najlepszych komedii romantycznych wszech czasów. Opowiada o szarym pracowniku wielkiej firmy C.C. Baxterze (Jack Lemmon), który udostępnia klucz do swojego mieszkania przełożonym, by ci w dyskrecji mogli spotykać się tam z kochankami. Baxter zakochuje się w windziarce (Shirley MacLaine), która okazuje się kochanką jednego z jego szefów, któremu odstępuje mieszkanie. Garsoniera to przykład kina, które łączy romantyczną historię z celnymi obserwacjami na temat korporacyjnego wyścigu szczurów i nie zawsze dobrych skutków podejmowanych decyzji. Nigdy nie przestaje jednak tracić dystansu do snutej miłosnej historii, czego dowód choćby w najbardziej znanym cytacie z Garsoniery: "– Ubóstwiam panią, pani Kubelik! – Zamknij się i rozdawaj karty" /– Miss Kubelik? I absolutely adore you. – Shut up and deal!/

East News

13. Annie Hall

Arcydzieło w reżyserii Woody'ego Allena nie do końca spełnia wszystkie założenia gatunku, jakim jest komedia romantyczna. Przede wszystkim w powszechnym znaczeniu ma to być rozrywkowy, uroczy i niezobowiązujący film, który poprawi humor i pozwoli kilka razy się wzruszyć. Byłoby to za proste dla Allena i jego kina, którego siła tkwi w inteligentnych dialogach dla bardziej wyrobionego i oczytanego widza, oczekującego po kinie czegoś więcej. Pomijając jednak toczone w Annie Hall dyskusje na temat prac Marshalla McLuhana, opowieść o neurotycznym nowojorskim komiku (Allen) i jego burzliwym związku z tytułową Annie Hall (Diane Keaton) w pełni zasługuje na to, by znaleźć się na liście najlepszych (i najbardziej inteligentnych) komedii romantycznych w historii kina. Opowiedziana w niechronologiczny sposób wyróżnia się konstrukcją na tle większości pozycji z tej listy.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

14. Masz wiadomość

Na to ponowne spotkanie czekali wszyscy fani komedii romantycznej. Meg Ryan i Tom Hanks kilka lat wcześniej zagrali już parę romantycznych przyszłych kochanków w świetnej Bezsenności w Seattle, a w momencie wchodzenia na ekrany Masz wiadomość byli u szczytu kariery. Hanks właśnie skończył pracę przy Szeregowcu Ryanie, Ryan wzruszała do łez w Mieście aniołów, gdy przyjęli propozycję Nory Ephron, autorki scenariusza także i do Bezsenności w Seattle. Takie trio gwarantowało sukces i choć Masz wiadomość nie zarobił tyle, ile by oczekiwano, to jako komedia romantyczna sprawdził się znakomicie. Znalazło się tu wszystko to, co potrzebne do powodzenia komedii romantycznej. Internetowy romans dwójki nieznajomych, niezaprzeczalny humor, bohaterowie, których da się polubić, a nawet pies. W końcu cytując za bohaterami Zakochanego Szekspira: wszystko, czego potrzeba widzom to komedia, miłość i scena z psem.

Dystrybucja w Polsce: Galapagos Films

Galapagos Films

15. Dziennik Bridget Jones

Duża odpowiedzialność ciążyła na autorach ekranizacji bestsellerowej powieści Helen Fielding, którzy na ekran przenieśli historię ukochanej przez Brytyjki Bridget Jones zmagającej się z dietą i facetami. Byli tacy, którzy wróżyli klapę, ale okazało się, że twórcy Dziennika Bridget Jones udźwignęli ciężar bestselleru i sprawili, że postaci z kart powieści ożyły na ekranie. Także dzięki trafionej w punkt obsadzie. Amerykance Renee Zellwegger, w którą wszyscy wątpili, a która kupiła widzów od pierwszych chwil na ekranie brawurowo śpiewając "All By Myself", Hugh Grantowi, bez którego na przełomie wieków nie mogła się obyć żadna komedia romantyczna oraz cudownie brytyjskiemu i zasadniczemu Colinowi Firthowi, który wyglądał poważnie nawet w idiotycznym świątecznym swetrze. Swoją cegiełkę do sukcesu i późniejszych kontynuacji filmu dołożył też scenarzysta Richard Curtis, autor takich hitów jak Notting Hill czy Love Actually, o których jeszcze przeczytacie w tym rankingu.

East News

16. Ich noce

Są tacy, którzy uważają, że nie byłoby współczesnej komedii romantycznej, gdyby nie Ich noce w reżyserii Franka Capry. Historia filmu zapamiętała Ich noce raczej jako zdobywcę pięciu najważniejszych Oscarów (najlepszy film, reżyseria, scenariusz, role męska i żeńska), ale to przede wszystkim urocza komedia romantyczna. Jej bohaterami dziedziczka ogromnej fortuny Ellie (Claudette Colbert), która wbrew ojcu poślubia mężczyznę uważanego za łowcę posagów oraz cyniczny dziennikarz Peter (Clark Gable), dla którego Ellie jest początkowo jedynie ciekawym tematem na artykuł. Oboje ruszają w pełną perypetii podróż przez Stany Zjednoczone i mają okazję poznać się bliżej. Wspólne ratowanie się z kolejnych opresji sprawia, że stają się sobie coraz bliżsi, a ich romans kwitnie w najlepsze w myśl powiedzenia: kto się czubi, ten się lubi. Jest romantycznie, jest wesoło, jest Clark Gable – więcej dobrej komedii romantycznej naprawdę nie potrzeba.

COLUMBIA PICTURES

17. Lepiej być nie może

Mało kto spodziewał się takiego sukcesu, jaki stał się udziałem filmu Lepiej być nie może w reżyserii Jamesa L. Brooksa. Jeśli przyjrzeć się mu zbyt pobieżnie, może się wydawać, że nie ma mowy o dobrej komedii romantycznej. Przede wszystkim rzuca się w oczy zaskakująca obsada ze świetnym, ale już mocno podstarzałym Jackiem Nicholsonem i wtedy mało komu znaną Helen Hunt. Ich postaci: zgorzkniały autor romansów, który nie lubi ludzi i pospolita kelnerka, samotna matka chorego dziecka, także odbiegają od standardu romantycznych bohaterów tego typu filmów. A jednak, może właśnie dzięki tym różnicom, Lepiej być nie może wypalił pod każdym względem serwując widzom delikatny humor i dużo wzruszeń wynikających z prostych problemów dnia codziennego, którym każdy z nas stawia czoła. A Nicholson i Hunt, którym na ekranie towarzyszyli Greg Kinnear oraz Cuba Gooding Jr, za swoje kreacje odebrali po Oscarze.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Imperial Cinepix

18. Zakochana złośnica

Do historii kina przeszła scena, w której Heath Ledger skacząc pomiędzy ławkami licealnego stadionu śpiewa z towarzyszeniem orkiestry dętej "Can't Take My Eyes Off You" dla swojej ukochanej. Ale nie tylko dla niej warto zobaczyć ten film w reżyserii Gila Jungera. Zakochana złośnica to znakomity przykład młodzieżowej komedii romantycznej o nastolatkach (w obsadzie oprócz Ledgera jeszcze Julia Stiles i Joseph Gordon-Levitt), która wybija się ponad standard, jaki oferuje ten gatunek filmowy. Duża w tym zasługa materiału wyjściowego, Zakochana złośnica luźno oparta jest na sztuce autorstwa Williama Szekspira: Poskromienie złośnicy. Fabuła została uwspółcześniona, a bohaterami są licealiści – podobny zabieg trzy lata wcześniej zastosował Baz Luhrmann w swoim filmie Romeo i Julia. Cameron to nowy uczeń liceum zakochany w Biance. Dziewczyna może chodzić na randki dopiero wtedy, gdy chłopaka znajdzie jej siostra, uważana za złośnicę Katarina. Cameron opłaca szkolnego gagatka Patricka, by ten zdobył serce Katariny.

Dystrybucja w Polsce: Galapagos Films

Galapagos Films

19. 500 dni miłości

Jeśli czerpać wzorce, to od najlepszych. Z takiego punktu widzenia wyszli twórcy filmu 500 dni miłości inspirując się jednym z najlepszych filmów Woody'ego Allena: Annie Hall. Podobnie jak i Allen, także i oni opowiedzieli swoją historię w sposób niechronologiczny. Bohater 500 dni miłości Tom (Joseph Gordon-Levitt) wspomina zakończony związek z Summer (Zooey Deschanel), dziewczyną, którą poznał w pracy. Znali się tytułowych 500 dni i przez ten czas zdążyli poznać każdy odcień miłości. Począwszy od zauroczenia, poprzez luźny związek aż po pierwsze tarcia związane z różnicą charakterów. Tom chciałby poślubić Summer, ona nie ma zamiaru aż tak się wiązać. W efekcie wyszedł uroczy i nieszablonowy film, który stał się jedną z największych sensacji sezonu i w którym jedną z ról zagrała też Chloë Grace Moretz.

Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix

Reklama
Imperial Cinepix

20. W pogoni za Amy

Zestawienie najlepszych komedii romantycznych w historii kina zaczynamy dość nietypowo od niezależnej produkcji w reżyserii Kevina Smitha kojarzonego raczej z komiksami i szeroko pojętą popkulturą. W pogoni za Amy jest innym filmem niż pozostałe, które znalazły się na poniższej liście. Nie ma w nim Hugh Granta ani Meg Ryan, scenariusza nie napisał Richard Curtis – przeczytacie o nim tutaj jeszcze kilka razy – a obiektem westchnień jest mniej znana aktorka Joey Lauren Adams. Gra w filmie W pogoni za Amy sympatyczną lesbijkę, w której zakochuje się autor popularnych komiksów. W jego roli Ben Affleck zanim jeszcze ktokolwiek go kojarzył. Wszystko to wpisane jest jednak w ramy gatunkowe komedii romantycznej począwszy od niespodziewanego romansu dwóch przeciwieństw, przez świetne i dowcipne dialogi aż po wiele trafnych obserwacji na temat uczuć. A scenę monologu Milczącego Boba, który nagle nie jest już taki milczący, można oglądać w nieskończoność.

East News
Reklama
Reklama
Reklama