Blond włosy. Wizyta u fryzjera. Kiedy będzie można pójść do fryzjera?
Fot. STOCK ADOBE
O TYM SIĘ MÓWI

Koronawirus - trzeci etap odmrażania gospodarki. Salony fryzjerskie będą otwarte 18 maja!

Znamy oficjane stanowisko rządu

Marta Baran 13 maja 2020 13:27
Blond włosy. Wizyta u fryzjera. Kiedy będzie można pójść do fryzjera?
Fot. STOCK ADOBE

Pierwsze zakażenia koronawirusem w Polsce miały miejsce na początku marca. Od tego czasu wprowadzono mnóstwo obostrzeń, których należy przestrzegać dla bezpieczeństwa. Obecnie w naszym kraju trwa proces odmrażania gospodarki i z tygodnia na tydzień wracamy do normalności. Na początku maja otwarte zostały centra handlowe, jednak nadal nie można było wybrać się do fryzjera lub kosmetyczki. Podczas dzisiejszej konferencji - 13 maja premier Mateusz Morawiecki poinformował, kiedy zakłady ponownie będą otwarte. Jakich zasad będzie trzeba przestrzegać i jak będzie wyglądać wizyta w salonach kosmetycznych i fryzjerskich? Poniżej więcej szczegółów.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne ponownie otwarte 18 maja!

Kosmetyczki i fryzjerzy swoje zakłady będą mogli ponownie otworzyć już 18 maja. Jednak podczas pandemii koronawirusa wizyta będzie wyglądała nieco inaczej. Osoby, które zechcą skorzystać z usługi, będą musiały umówić się wcześniej internetowo lub telefonicznie. W dniu planowanej wizyty na miejscu należy pojawić się o wcześniej ustalonej godzinie. Nie będzie możliwości zaczekać w salonie popijając kawę lub przeglądając czasopisma, jak to było tej pory popularne.

Dla zachowania bezpieczeństwa w salonach urody pracownicy i klienci muszą mieć założone maseczki, gogle lub przyłbice - jedynym wyjątkiem są zabiegi kosmetyczne lub fryzjerskie, których nie da się przeprowadzić, kiedy klient ma np. gogle. W salonach zaleca się stosowanie ręczników jednorazowych, które są zdecydowanie bardziej higieniczne.

Jak może wyglądać wizyta u fryzjera od poniedziałku 18 maja?

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego przygotował kluczowe rekomendacje dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Korzystanie z usług fryzjera czy kosmetyczki będzie wyglądało inaczej niż przed pandemią koronawirusa. Wizyta będzie zaczynała się od umówienia się przez internet lub telefon. Osobiste stawiennictwo w celu umówienia się nie będzie dozwolone, aby uniknąć gromadzenia się osób. Klienci będą umawiani na konkretną godzinę. Poczekalnie zostaną zlikwidowane. Klienci muszą używać maseczki i rękawiczek lub przynajmniej zdezynfekować ręce. Również wszyscy pracownicy salonów będą musieli mieć zasłonięte usta oraz nos. W salonach wszystkie tekstylia muszą być albo jednorazowe albo też dezynfekowane po każdym kliencie. Fryzjerzy i kosmetyczki mają pilnować, by klienci zachowali 2 metry dystansu od siebie lub zastosować przepierzenia. Po skończonej pracy preferowana płatność to płatność bezgotówkowa. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.

salony-fryzjerskie-otwarte-od-18-maja
Fot. mat.prasowe

Jak będzie wyglądać wizyta u kosmetyczki od poniedziałku 18 maja?

 Jak podaje oficjalna strona gov.pl, panować będą następujące zasady.

  1. Spotkania powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach z zachowaniem rekomendowanych odległości pomiędzy osobami - zalecane co najmniej 2m między pracownikami.
  2. Preferowane odprawy zdalne - kontakt telefoniczny lub mailowy.
  3. Organizacja stanowisk pracy z uwzględnieniem wymaganego dystansu między pracownikami - zalecane co najmniej 2 m.
  4. Organizacja stanowisk pracy – zalecana odległość 2m; w przypadku braku możliwości zapewnienia zalecanej odległości pomiędzy stanowiskami, rekomendowane zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami. Dodatkowe przepierzenia można zastosować na stanowiskach manicure, w celu oddzielenia personelu od klienta. Przepierzenie powinno umożliwić przełożenie dłoni.
  5. Reorganizacja gabinetu, uwzględniająca możliwość dystansowania społecznego i rozdzielenia stanowisk, zwłaszcza we wszystkich częściach wspólnych.
  6. Umieszczenie w pomieszczeniach płynów do dezynfekcji w celu odkażenia każdej dotykanej powierzchni co najmniej 2-3 razy w ciągu dnia pracy i na koniec każdej zmiany.
  7. Rozłożenie w czasie zaplanowanych wizyt, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w gabinecie w tym samym czasie. W gabinecie może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk do ich obsługi.
  8. Zalecany pomiar i rejestrowanie temperatury ciała pracowników za pomocą termometru bezdotykowego przed rozpoczęciem pracy, za zgodą pracowników.
  9. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty.
  10. Klient zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę jeśli:
  • występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
  • jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
  • zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie
  • w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji. 

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

„Pandemia nie zmieniła mojego życia, to ja sama je zmieniłam…”, mówi AGNIESZKA MACIĄG. Kraśko, Olejnik, Rodowicz, Rusinek, Szczygieł, Wojciechowska… o emocjach i rodzinnych relacjach w izolacji domowej. JACEK SANTORSKI radzi, jak nie zwariować w czasie pandemii. Zmierzch zachodniej cywilizacji? Beata Pawlikowska w egzystencjalnych rozważaniach w dobie koronawirusa.