O TYM JEST GŁOŚNO!

Kontrowersyjna reklama szminek Gucci wywołała burzę w Internecie!

Czy jesteśmy gotowi na nowe kanony piękna?

Ksenia Krasko 9 maja 2019 14:00
szminki Gucci
Fot. instagram.com/gucci/

Z czym kojarzy nam się reklama szminki? Uśmiechnięta kobieta i równe, śnieżnobiałe zęby, prawda? Marka odzieżowa Gucci burzy ten obraz w najnowszej kampanii produktów Gucci Beauty, porzucając standardowe kanony piękna i stawiając na… totalnie niedoskonałe uśmiechy!

Kontrowersyjna kampania reklamowa szminek Gucci

Marka Gucci właśnie wprowadza nową linię szminek, a towarzysząca temu kampania reklamowa niektórych szokuje, innych zachwyca, ale na pewno nikt nie pozostaje obojętny. Jedną z twarzy, promujących nowe kosmetyki włoskiego domu mody, jest punkowa piosenkarka Dani Miller. Daleko jej do „standardowych” w świecie mody kanonów piękna – na zdjęciu, opatrzonym sloganem „dla zuchwałych, wyróżniających się i pięknych” widać, że ma żółte zęby, krzywy zgryz i nieidealną cerę.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Gucci (@gucci)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Gucci Beauty (@guccibeauty)

Niestandardowe piękno w reklamach Gucci

Zdjęcia i filmy, opublikowane na oficjalnym Instagramie marki, szybko wywołały burzliwą reakcję internautów. Nie brakuje zarówno oburzonych komentarzy, jak „Promujecie coś, co jest chorobą. Ona wymaga wizyty u dentysty” lub „TO nie zachęca do zakupów”, jak i ironicznych w stylu „Myślałem, że to mem”, „Super, też mogę reklamować wasze szminki”. Zdecydowanie mniej jest tych przemyślanych, jak ten: „Narzekamy, że branża modowa promuje niezdrowy standard piękna. Ale nie podoba nam się, gdy pokazują zwykłą osobę, która jest idealna na swój własny sposób”.

Dyrektor kreatywny domu mody Alessandro Michele otwarcie przyznaje, że kontrowersyjna kampania reklamowa była szczegółowo zaplanowana. Marce zależało na naturalności i wsparciu ruchu body positive. Cóż, prawda jest taka, że zęby Miller wyglądają... normalnie! Należy pamiętać, że pozornie niezadbany uśmiech nie zawsze jest wynikiem nadmiaru kawy i papierosów, ponieważ wiele zależy od genetyki i koloru kości. Poza tym, skoro diastema – szpara, spowodowana rozsunięciem się górnych zębów – uznawana jest za seksowną cechę Madonny lub Anny Paquin, czy braków w uzębieniu nie należy oceniać w podobny sposób? W końcu oba przypadki zaliczane są do patologii.

W związku z szokującą kampanią nie ustaje dyskusja, czy gdyby w reklamie wzięła udział Vanessa Paradis lub Georgia May Jagger, czy reagowalibyśmy inaczej? Oczywiście, że tak! Nie widzimy nic złego jedynie w drobnych odstępstwach od normy, a wszystko, co przekracza ustalone przez nas granice, uznajemy za niezdrowe, nienaturalne i warte potępienia, zazwyczaj niesłusznie.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Georgia May Jagger (@georgiamayjagger)

Odważne kampanie reklamowe, o ile naprawdę nie przekraczają granic dobrego smaku i pewnych norm społecznych, są bardzo potrzebne w naszym świecie, na który wpływ mają sztuczne, przerysowane i przesadnie idealne obrazki z Instagrama. Takie kampanie reklamowe intrygują, pobudzają do dyskusji, skłaniają do rozmyśleń... My jesteśmy na tak! 

Wideo

Poznaj historię miłości Agnieszki Woźniak-Starak i jej męża Piotra!

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Niezwykła rozmowa z Grażyną Torbicką o jej wszystkich miłościach. A Remigiusz Mróz zdradza nam tajemnice swojego sukcesu!