Cwiczenia online
Fot. adobe.stock.com
Ze świata urody

Jak nie przytyć podczas narodowej kwarantanny z powodu koronawirusa?

Mamy sprawdzone sposoby, dzięki którym będziesz fit!

Marta Cieplak 14 marca 2020 13:31
Cwiczenia online
Fot. adobe.stock.com

Codziennie liczba osób zarażonych koronawirusem w Polsce rośnie. Władze apelują, by wszystkie osoby, które tylko mają taką możliwość, zostały w domach i wychodziły tylko w sytuacjach kryzysowych. Ze sklepów znikają już od kilku dni ryże, kasze, makarony i wszelka żywność z długą datą przydatności do spożycia. Ale w ślad za tym pojawia się pytanie: „Jak nie przytyć podczas kwarantanny?”. I właśnie na nie spróbujemy odpowiedzieć!

Jak nie przytyć w domu podczas kwarantanny?

1. Staraj się jeść zdrowo
Najważniejsza kwestia to wybór produktów: w codziennym menu powinny znaleźć się warzywa, owoce, chude mięso i węglowodany, ale najlepiej w postaci ciemnego ryżu i makaronu. Nie obawiaj się, że zostanie ci do jedzenia tylko ryż i makaron, bo jak widać na przykładzie tzw. czerwonych stref we Włoszech, tam sklepy spożywcze są nadal otwarte i dobrze zaopatrzone. Tak samo było w Chinach, nawet podczas szczytu epidemii. Dlatego zaplanuj zakupy z wyprzedzeniem na cały tydzień, kup wszystko, co będzie potrzebne Tobie i Twojej rodzinie za jednym razem, aby ograniczyć ilość wyjść z domu do minimum.

Unikaj też kupowania niezdrowych przekąsek takich jak chipsy, żelki czy paluszki. Zamiast nich pokrój w paski marchewkę albo jabłka. Inspiracji na zdrowe przekąski znajdziesz w internecie. A może taki czas w domu sprawi, że w końcu gotowanie bez pośpiechu sprawi zacznie sprawiać ci przyjemność?

2. Jedz o określonych porach

To zdanie dietetycy powtarzają jak mantrę nie bez przyczyny. Po prostu regularnie spożywane posiłki, w odstępach czasu (2,3-4 h), powodują, że nasza przemiana materii funkcjonuje właściwie i organizm nie musi gromadzić zapasów. 

Zdajemy sobie sprawę, że w pracy łatwiej jest zachować taki harmonogram. Ale jeśli masz z nim kłopot w domu i po prostu zapominasz o zjedzeniu obiadu czy przekąski, ustaw sobie przypomnienie w telefonie. To bardzo pomocne. Podobnie jak aplikacje przypominające o piciu dużych ilości wody. A warto pamiętać, że w dobie pandemii, o nawilżenie trzeba dbać tym bardziej.

3. Ćwicz codziennie albo co drugi dzień

Nie pozwól, by czas odizolowania sprawił, że „zamieszkasz” na kanapie. Zamknięcie w domu powoduje, że ruszamy się dużo mniej niż zwykle, a przez to spalamy za mało kalorii. Dlatego warto wyznaczyć sobie godziny, w których będziesz ćwiczyć sama, z partnerem lub z dziećmi (to może okazać się fajną zabawą). Jeśli nie masz doświadczenia i do tej pory nie ćwiczyłaś w domu, skorzystaj z wielu stron internetowych, a przede wszystkim z filmików na YouTube, na których są tysiące treningów. Od czego zacząć? Z kim ćwiczyć? Oto nasza lista:

Anna Lewandowska

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

To zaczynamy!🏋️‍♀️ #trenujwdomu We wczorajszym Q&A na IS poprosiliście o 14 dni wyzwania, o 14 dni motywacji. Ze względu na to co dzieje się na świecie - PROSZĘ #ZOSTAŃWDOMU Obiecuję, że będę starała się motywować Was każdego dnia 🏋️‍♀️💚 dodając plany treningowe z app @diet_training_by_ann oraz zdrowe przepisy. Mamusie - a my dodatkowo wymieniajmy się pomysłami na zabawy z dziećmi. 😉😋 ____ Program Tx7📲 Cardio Każde ćwiczenie wykonaj w czasie 4️⃣5️⃣ - 6️⃣0️⃣ sekund, powtórz wszystko w 5️⃣ seriach. Tx7📲 część z Was pewnie bardzo dobrze zna ten trening, bo jest on jednym z pierwszych treningów. Ileż ja dostałam pięknych metamorfoz po zastosowaniu tego programu! CARDIO RULEZ! Wrzucam zajawekę i zachęcam do ściągnięcia całości w aplikacji choćby dla samego Cardio! _____ #DietandTrainingByAnn #TrainingbyAnn #trainingapp #motywacja #motivation #success #workout #fitness @4f_official new collections

A post shared by 𝐀𝐧𝐧𝐚 𝐋𝐞𝐰𝐚𝐧𝐝𝐨𝐰𝐬𝐤𝐚 (@annalewandowskahpba) on

Anna Lewandowska w swojej aplikacji udostępnia specjalny program: 14 dni wyzwania z myślą o tych wszystkich, którzy planują pozostać w domu przez najbliższe dwa tygodnie. Świetny pomysł na zmobilizowanie się w tym trudnym czasie.

Ewa Chodakowska

Ewa Chodakowska, podobnie jak Anna Lewandowska, wspiera swoje fanki i chce je zmotywować do działania i zdrowego trybu życia proponując 30-dniowy plan, w którym pomoże zadbać o samopoczucie, odporność, formę i reset głowy. Jak ma to wyglądać? Codziennie o 21.00 na swoim koncie Ewa będzie prowadzić lajf, na którym będzie zdradzać przepisy na zdrowe posiłki, pokazywać treningi i motywować do działania.

Marta Hennig z Codziennie Fit

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PRIORYTETY. Masz swoje? Na pewno. Czasami nawet nieświadomie wybieramy, co jest dla nas ważniejsze. I tak: ✅ Nie mamy czasu na trening, ale na dwa odcinki serialu zawsze się znajdzie ✅ Nie mamy czasu gotować, ale już czekać 1,5 h na dowóz pizzy jakoś łatwiej ✅ Nie mamy kiedy iść na spacer, ale przewijamy przez 30 minut social media bez sensu ✅ Nie mamy kiedy zacząć odchudzania bo ciągle COŚ wypada. Ale na imprezę zawsze się czas znajdzie ✅ I wreszcie: nie mamy czasu zaplanować treningów ani posiłków, więc odkładamy to w nieskończoność, bo... Jak to tak, bez planu? Dzisiaj trochę twardej miłości 😁 wiem, że jest poniedziałek, że dopiero początek tygodnia, ale tym bardziej - może komuś się przyda. Uwaga: jeśli ciągle nie masz czasu na zdrowy tryb życia, to widocznie nie jest to twój priorytet. Po prostu. I nie ma w tym nic złego, ale warto sobie to uświadomić, mimo że może zaboleć. To wcale nie oznacza, że musisz codziennie ćwiczyć, nosić jedzenie w pudełkach i wtedy dopiero zdrowie to twój priorytet. Tak naprawdę wystarczy, że w ciągu dnia znajdziesz kwadrans na to zdrowie - zacznij od jednego zdrowego posiłku czy spaceru. Albo piętnastu minut ćwiczeń. Jeśli nie możesz tego zrobić, to może czas zastanowić się - jaki jest twój priorytet? Co jest wiecznie ważniejsze niż twoje zdrowie? Do przemyślenia. 😊

A post shared by Marta Hennig (@codziennie_fit) on

Treningi Marty Henning znajdziesz na kanale Codzinnie Fit. To świetny wybór zarówno dla osób początkujących, jak i tych, które od dawna regularnie ćwiczą. Wybór filmików jest ogromny, więc na pewno nie będziesz się nudzić!

Natalia Gacka z Odchudzannie bez kitów

Odchudzanie bez kitów to kanał założony przez Natalię Gackę, trenerkę, dietetyczkę i mistrzynię świata w kategorii Fitness Sylwetkowy. Na jej kanale, a także na Instagramie, znajdziesz wiele filmików nie tylko z treningami, ale także z poradami dietetycznymi.

Kanał Popsugar Fitness

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Get ready to strengthen and sculpt your back with the 1️⃣2️⃣ exercises at the 🔗 in our bio! 💪

A post shared by POPSUGAR Fitness (@popsugarfitness) on

To prawdziwa kopalnia gotowych treningów. Do wyboru klasyczne, baletowe, zumba i inne. Filmików jest kilkadziesiąt, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie. Warto też obserwować ich profil na Instagramie, gdzie poza filmikami z treningów pojawiają się także bardzo ciekawe przepisy w stylu fit.
 

To zaledwie kilka sprawdzonych przez nas propozycji, ale mamy nadzieję, że dzięki nim złapiesz bakcyla i zaczniesz regularnie ćwiczyć. My już zaczynamy! 

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Trener personalny DANIEL QCZAJ zdobył się na coming out. Co mu dała ta decyzja, a co zabrała? ALŻBETA LENSKA dwa lata temu o mało nie umarła. To wydarzenie w zaskakujący sposób zmieniło jej życie. W VIVIE! na Lato cykl Ona o Niej – MAŁGORZATA POTOCKA o KALINIE JĘDRUSIK: „Przez jednych kochana, przez innych nienawidzona. Polska Marilyn Monroe…”. W cyklu Sztuka gotowania – AGNIESZKA MACIĄG zdradza, jak zatrzymać młodość. W Podróżach z Historią – kultowe miejsca: magiczna leśniczówka w Praniu, Krzyże „lepsze niż Paryże…”.