Poradnik uroda

Facefitness, czyli gimnastyka twarzy zamiast botoksu!

Zobacz, jak ćwiczyć twarz!

Redakcja VIVA! 2 marca 2019 11:00
facefitness
Fot. adobe.stock.com

Młoda, jędrna skóra bez śladu zmarszczek? Jeśli wydaje Ci, że to niemożliwe, to jesteś w błędzie! I wcale nie chodzi tu o botoks! Już dziś możesz przywrócić swojej skórze młodość poprzez regularnie wykonywane ćwiczenia. Sprawdź koniecznie czym jest facefitness, czyli gimnastyka twarzy!

Gimnastyka twarzy – na czym to polega?

Gimnastyka kojarzy Ci się głównie z bieganiem, skłonami, jogą? Dodaj do tego ćwiczenia mięśni twarzy. Okazuje się bowiem, że są one niezwykle skuteczne w profilaktyce antystarzeniowej.

Facefitness to ćwiczenia, które wzmacniają mięśnie twarzy – w okolicach oczu, na czole, mięśnie policzków i podbródka. Ćwiczenia polegają na naprzemiennym zaciskaniu i rozluźnianiu bądź uciskaniu różnych partii twarzy.

By osiągnąć zadowalające efekty, wystarczy poświęcić na ćwiczenia ok. 7 minut dziennie. Po miesiącu wystarczy wykonywać ćwiczenia tylko 3 razy w tygodniu dla podtrzymania efektów.

Co daje regularne wykonywanie gimnastyki twarzy?

W Polsce facefitness jest jeszcze ciągle mało znany. Za to na Zachodzie dziedzina ta cieszy się naprawdę ogromną popularnością. Nic dziwnego, że wszyscy chcą spróbować gimnastyki twarzy, skoro popularyzatorki tego treningu wyglądają w rzeczywistości na przynajmniej 10 lat mniej, niż wskazuje na to metryka.

Chcesz sama wypróbować gimnastyki twarzy? Zobacz, na jakie efekty możesz liczyć:

  • Napięta skóra – regularne ćwiczenia pobudzają produkcję kolagenu, który odpowiada za elastyczność skóry.
  • Lepiej ukrwiona skóra – ćwiczenia i masaże pobudzają krążenie mikrokomórkowe, a do tego chronią skórę przed nadmierną utratą wody.
  • Wygładzenie zmarszczek – dzięki gimnastyce twarzy drobne zmarszczki na czole, wokół oczu i warg stają się mniej widoczne, spłyceniu ulegają też bruzdy nosowo-wargowe.
  • Zmniejszenie drugiego podbródka – zwisająca skóra pod brodą nie wygląda estetycznie. Jej pojawienie się związane jest często z utratą przez skórę elastyczności – w wyniku regularnych ćwiczeń można ten problem zniwelować.
  •  Zmniejszenie worków pod oczami – bez względu na to, jak długo spałaś, rano i tak przywitają Cię w lustrze cienie pod oczami? Koniec z tym! Facefitness sprawi, że zapomnisz o cieniach i opuchliźnie pod oczami.
  • Poprawa kondycji skóry – ćwiczenia mięśni twarzy sprzyjają poprawie ogólnej kondycji skóry. Już po 4 tygodniach regularnych ćwiczeń zobaczysz, że skóra stanie się jaśniejsza, bardziej promienna, napięta i młodsza.

Gimnastyka twarzy – jak ćwiczyć?

Gimnastyka twarzy – brzmi ciekawie? Spróbuj sama! Wybierz kilka ćwiczeń z poniższej listy i wykonuj je codziennie przez 7 minut, a po miesiącu ćwicz 3 razy w tygodniu dla podtrzymania efektów. Pamiętaj też o rozgrzewce – dzięki niej wykonywane ćwiczenia będą bardziej efektywne.

facefitness

Rozgrzewka: pobudzi krążenie i przygotuje skórę na serię ćwiczeń. Opuszkami palców opukuj delikatnie skórę. Zacznij od brody i przesuwaj w palce w górę – w stronę nosa i czoła, a następnie kieruj je na boki – do skroni i w dół – przez policzki aż do brody. Ćwiczenie powtórz ok. 10 razy. Następnie używając kciuka i palca wskazującego, delikatnie chwytaj skórę – brody, policzków, skroni, czoła. Po takiej rozgrzewce możesz przystąpić do właściwych ćwiczeń:

  1. Wygładzenie lwiej zmarszczki

Wyprostuj dłoń, unieś ją i oprzyj o czoło – nadgarstek powinien znajdować się na wysokości oczu, a dół dłoni powinien opierać się o brwi. Dłoń powinna ściśle przylegać do czoła, a palce opierać się o włosy. Gdy uda Ci się przyjąć odpowiednią postawę (to ćwiczenie jest jednym z trudniejszych – koniecznie ćwicz więc przed lustrem) możesz przystąpić do działania – nasadę dłoni dociskaj delikatnie do przestrzeni między brwiami tak, by nie odrywać reszty dłoni od czoła. Wykonaj 10 powtórzeń.

  1. Wygładzenie zmarszczek wokół oczu

To ćwiczenie warto zapamiętać – pomoże pozbyć się tzw. „kurzych łapek”, cieni i worków pod oczami, wyraźnie zmniejszy widoczność zmarszczek. Jak je wykonać? Palec wskazujący i środkowy oprzyj na szczycie kości policzkowych i delikatnie naciągnij skórę w dół. Teraz nie zwalniając nacisku, 10 razy zmruż oczy. Ćwiczenie możesz wykonywać na obu oczach równocześnie lub najpierw na prawym, a później na lewym oku.

  1. Likwidacja drugiego podbródka

Luźna skóra pod brodą? Nie tym razem! Regularnie wykonuj to ćwiczenie, a solidnie wzmocnisz mięśnie szyi i podbródka, napniesz i uelastycznisz skórę. Ćwiczenie polega na napinaniu mięśni szyi i jednoczesnym wysuwaniu żuchwy do przodu. W takiej pozycji należy wytrzymać 5 sekund i wykonać przynajmniej 5 powtórzeń.

  1. Lifting ust

To ćwiczenie sprawi, że bruzdy nosowo-wargowe wyraźnie się spłycą, a skóra wokół ust i na policzkach się uniesie. Zaletą ćwiczenia jest też oddziaływanie na mięśnie szyi i podbródka. Jak je wykonać? Weź do ręki małą łyżeczkę, trzonek włóż między wargi, a teraz zaciskając mięśnie warg, unieś łyżeczkę do góry, uśmiechnij się szeroko, nie wypuszczając łyżeczki z ust, a potem opuść łyżeczkę w dół. Wykonaj serię 10 powtórzeń.

  1. Likwidacja zmarszczek na czole

To ćwiczenie nie tylko wygładzi zmarszczki na czole, ale także uniesie brwi, dodając Twojemu spojrzeniu charakteru. Wykonasz je bardzo prosto – wystarczy, że palce wskazujące obu dłoni ułożysz na przestrzeni pomiędzy łukiem brwiowym a skórą powiek. Teraz delikatnym ruchem naciągnij skórę w dół, unosząc w tym samym czasie mięśnie czoła do góry. Wykonaj serię 10 powtórzeń.

Wiecznie młoda skóra twarzy? To nie mit! Wcale nie musisz wydawać fortuny na drogie zabiegi medycyny estetycznej. Okazuje się, że wystarczy regularnie wykonywać kilka prostych ćwiczeń, by cieszyć się wyraźnie młodszą, pełną energii skórą. To jak, spróbujesz gimnastyki twarzy? 

mixa_pro_tolerance_skora_wrazliwa
Fot. Adobe Stock

 

Wideo

Te kultowe filmowe kwestie Jerzego Stuhra przeszły do historii! Też je uwielbiasz?

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Po raz pierwszy Joanna Krupa z mamą! Rozmawiają o kobiecości, mężczyznach i… mężach!