Fot. STOCK ADOBE
STYL ŻYCIA

Dzisiaj Światowy Dzień Snu! Poznaj aplikacje, dzięki którym w końcu się wyśpisz!

To naprawdę działa!

Marta Baran 13 marca 2020 13:30
Fot. STOCK ADOBE

Na samopoczucie w ciągu dnia przekłada się dieta, aktywność fizyczna, a także sen. Problem z bezsennością dotyczy niestety coraz większej ilości ludzi. Nie bez powodu powstają poradniki, które pomogą nam poprawić jego jakość. Jednak za pomocą książki dostajemy często suchą teorię, którą ciężko nam wdrożyć w życie. W erze smartfonów mamy do wykorzystania jeszcze jedną opcję - aplikacje na telefon, które pozwalają monitorować oraz mierzyć długość wypoczynku w nocy. Dziś Światowy Dzień Snu, dlatego jest to niebywała okazja do tego, aby przedstawić Wam, jak można lepiej wysypiać się w nocy przy użyciu wyłącznie urządzenia mobilnego.

Ile powinno się spać w nocy?

Sen jest jedną z najbardziej zaniedbywanych przez nas rzeczy, której organizm się domaga. Skupiamy się na problemach, pracy i zapominamy o odpoczynku, który jest niezbędny. Według specjalistów powinniśmy sypiać około 7,5 - 8 godzin dziennie, jednak dużo osób po prostu to bagatelizuje. Aby wyrobić sobie nawyk regularnego zasypiania i wstawania o odpowiedniej porze, warto postawić na rutynę. Jeśli codziennie będziemy trzymać się swoich zasad, szybko zauważymy, że wstawanie staje się dużo prostsze, w ciągu dnia ma się więcej energii, jest się bardziej odpornym oraz po porostu ma się lepsze nastawienie i nastrój. Wypracowanie sobie tego nie jest łatwe, szczególnie na samym początku. Dlatego warto skorzystać z aplikacji na smartfona. Jakie wybrać? Koniecznie poznajcie naszych ulubieńców!

Sleep Cycle

To aplikacja opracowana z dbałością o każdy najmniejszy szczegół. Użytkownicy mogą korzystać z melodycznych alarmów, które gwarantują naturalne przebudzenie. Ponadto kładąc się do łóżka należy włączyć tryb uśpienia, który analizuje zachowanie organizmu w nocy. Po kilku dniach można zobaczyć swoje statystki. Decydując się na wersję płatną można skorzystać z opcji mierzenie pracy serca, sprawdzić, jak na sen wypływa pogoda lub robić własne notatki, uwzględniając treningi, picie kawy oraz stres.

Sleep Watch

Od jakiegoś czasu na rynku można dostać smart watche, które wyglądają jak elektryczny zegarek, z możliwością połączenia ze swoim smartfonem. To sprzęt, który można również wykorzystać do pomiaru jakości snu dzięki odpowiedniej aplikacji. Ta umożliwia zrobienie pomiaru tętna oraz analizowanie wypoczynku w nocy. Ponadto pomaga nam dostosować godziny, w których powinno się kłaść oraz budzić.

Sleep as Android

Często osoby borykające się z bezsennością mają problem już z samym zasypianiem. Z pomocą przychodzi właśnie Sleep as Adroid, która wydaje binauralne odgłosy pozwalając się wyciszyć i szybciej zasnąć. Dodatkowo aplikacja wyłapuje mówienie w nocy, chrapanie, a jej użytkownicy mają dostęp do wykresu historii snu. Nie zabrakło także budzików, które ułatwiają proces wstawania nastawiając na dobry dzień!  

kobieta łóżko poranek
Fot. stock.adobe.com

Fot. STOCK ADOBE

Wideo

Wiosna 2020 - design, kulinarne inspiracje, podróże bez wychodzenia z domu!

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

BOJARSKA-FERENC, CHODAKOWSKA, LEWANDOWSKA, RUBIK, JĘDRZEJCZYK, SKURA… – ich wspaniałe figury, zdrowie, niesamowita energia, kreatywność to efekt wyrzeczeń, restrykcyjnych diet, a może dobrych genów? Nowa gwiazda modelingu KAROLINA PISAREK zdradza, czemu zawdzięcza sukces. Kierowca rajdowy LESZEK KUZAJ – ryzyko to jego specjalność! A także intrygująca historia JOGI oraz skąd się wzięło SPA.