Rubinowa czekolada
Fot. ADOBE STOCK
KUCHNIA

Rubinowa czekolada. Przysmak, w którym zakochały się mamy i dzieci!

Dlaczego jest taka niezwykła?

Weronika Chocholska 12 lutego 2019 12:32
Rubinowa czekolada
Fot. ADOBE STOCK

Delikatny różowy kolor i owocowy smak - to rubinowa czekolada, najnowsze odkrycie w wyrobach czekoladowych, które nie dość, że wyjątkowo smakuje, to również prezentuje się świetnie. Zapoznaj się z charakterystyką Ruby Chocolate!

Nowość na rynku cukierniczym

Rubinowa czekolada to hit, który ostatnimi czasy podbija nasze stoły. Ponad 80 lat po wynalezieniu białej czekolady, nowa, różowa odmiana została zaprezentowana na targach w Szanghaju i szturmem podbiła serca smakoszy. Po raz pierwszy została wprowadzona przez szwajcarsko-belgijski koncern Berry Callebaut. Rozwiewając wątpliwości, Ruby Chocolate, to nie tylko charakterystyczny kolor, ale także smak, niepodobny do trzech innych odmian czekolad - gorzkiej, mlecznej i białej. Jej cechą szczególną jest delikatny owocowy smak i lekko kremowa konsystencja.

Tajemnica produkcji

Receptura rubinowej czekolady jest ściśle strzeżona. Producent zapewnia, że różowy kolor jest uzyskany całkowicie naturalnie i brak w niej żadnych sztucznych barwników. Przypuszcza się, że ta charakterystyczna barwa jest wynikiem pominięcia procesu fermentacji nasion. Podstawą do wytworzenia tego rodzaju czekolady są nasiona kakaowca rosnące w Brazylii, Ekwadorze oraz Wybrzeżu Kości Słoniowej. Sam producent twierdzi, że są to nasiona ruby cocoa beans. 

Gdzie ją dostać?

Pierwszy raz rubinowa czekolada pojawiła się na rynku azjatyckim, gdzie firma Nestle wprowadziła różowego Kit Kata. Wersje do testów konsumenckich były również dostępne w USA, Wielkiej Brytanii i Chinach. Produkt odniósł sukces i został rozprzestrzeniony na cały świat.  Od niedawna rubinowy Kit Kat jest dostępny w wybranych sklepach w Europie - Polski również nie ominął! Wiele polskich sklepów internetowych oferuje rubinową czekoladę. Jedną tabliczkę możemy dostać w cenie około 20-25 zł. 

Instagram friendly

Rubinowe wyroby są przyjazne dla oka i bardzo fotogeniczne. Nie jest to bez znaczenia w erze Facebooka i Instagrama, gdzie walory wzrokowe stawia się na pierwszym miejscu. Napędza to marketing producentów - kolorowe, estetyczne zdjęcia, aż zachęcają do kupna chociaż jednej sztuki.  Pod hasztagiem #rubychocolate możemy znaleźć przykładowe zdjęcia rubinowych wyrobów - ciasteczek z czekoladą czy całych tabliczek, od których aż ślinka cieknie. 

Opinia eksperta

Brytyjski specjalista w dziedzinie czekolady, Agnus Kennedy, w temacie wyrobu szwajcarów twierdzi: „Smakuje tak delikatnie i owocowo, że konsument nie odczują spożywania kolejnych kostek tak, jak w przypadku konwencjonalnej czekolady, przez co będzie można zjeść jej więcej” - możliwość dłuższego rozkoszowania się smakiem czekolady brzmi kusząco. Miejmy nadzieję, że nasza figura, również nie odczuje, że zjedliśmy jej więcej.  

TAGI #kuchnia

Wideo

Zobaczcie 12 najgorętszych trendów na wiosnę 2020!

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MARYLA RODOWICZ mówi, że nie potrafiłaby być z kimś „bez zakochania”, i wspomina wszystkie swoje miłości. Laureat 8. edycji „Top Model”, DAWID WOSKANIAN, o życiu z zespołem Tourette’a, karierze i o tym, jak sobie radzi ze społecznym ostracyzmem. Jedyny taki wywiad: PAWEŁ DELĄG versus PAWEŁ DELĄG. JENNIFER ANISTON i BRAD PITT – czy miłość po 16 latach od rozstania jest w ogóle możliwa?