nowy-koronawirus-chinskie-nietoperze-sads-cov-8
o tym się mówi

Przerażające odkrycie naukowców! SADS-CoV to nowy koronawirus…

Wirus został wykryty u chińskich nietoperzy, jak może wpływać na ludzi?

Redakcja VIVA! 21 października 2020 16:30
nowy-koronawirus-chinskie-nietoperze-sads-cov-8
Fot. AdobeStock.com

Świat zmaga się z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, a sytuacja w wielu krajach, w tym w Polsce dramatycznie się pogarsza. Jak się jednak okazuje to nie jedyny koronawirus, który może zagrażać ludzkości.

Koronawirus SADS-CoV nowym zagrożeniem!

Koronawirus SADS-CoV został odkryty w 2016 roku. Wirus atakujący chińskie stada świń, wywołuje u zwierząt biegunkę i wymioty, które mogą prowadzić nawet do śmierci. I chociaż ofiarami SADS-CoV są na razie zwierzęta, naukowcy ostrzegają przed możliwością wystąpienia zakażeń u ludzi, ze względu na duży potencjał do szybkiego przenoszenia się koronawirusów pomiędzy gatunkami.

Naukowcy z University of North Carolina w warunkach laboratoryjnych sprawdzili zdolność SADS-CoV do namnażania się w komórkach. W przypadku ludzkich tkanek podatne okazały się komórki płuc i jelit.

„Nie da się przewidzieć, czy ten wirus lub spokrewniony z nim, obecny u nietoperzy szczep HKU2 może zacząć zakażać ludzi. Liczna grupa gospodarzy SADS-CoV razem ze zdolnością do namnażania w komórkach ludzkich płuc oraz jelit pokazuje potencjalne ryzyko przyszłego pojawienia się choroby u ludzi i populacji zwierząt”, stwierdziła jedna z badaczek Caitlin Edwards.

Miejmy nadzieję, że SADS-CoV nie przeniesie się na ludzi. Warto jednak pamiętać, że zagrożenie istnieje.

nowy-koronawirus-chinskie-nietoperze-2