Czy naśladownictwo rzeczywiście jest najszczerszym komplementem?

Sabina Zięba 17 października 2018 16:30

Już od 11 października, aż do 16 grudnia, w Yuz Museum w Szanghaju, prezentowana jest wystawa domu mody Gucci. Ekspozycja „The Artist Is Present” bezpośrednio nawiązuje nazwą do najsłynniejszego performansu w nowojorskim MoMA autorstwa Mariny Abramović. Tym razem jednak artystka nie jest zaangażowana w wystawę, choć jej twarz widnieje na ogromnych muralach zapraszających na wydarzenie.

„The Artist Is Present” skupia się na erze naśladownictwa, w której żyjemy, a w szczególności na zapożyczeniach obecnych we współczesnej kulturze. Gucci potraktował temat zarówno dosłownie, jak i z filozoficznej perspektywy. 

Z tego względu we wnętrzach Yuz Museum znajdziemy replikę Kaplicy Sykstyńskiej, znaku Hollywood czy gazety „The New York Times”, która tym razem nazywa się „The New Work Times” i zawiera nieaktualne lub fałszywe felietony, reklamy i plotki. Nawet wybór miejsca nie jest przypadkowy, bo Szanghaj jest ojczyzną idei „the copy is the original”.

Cała wystawa ma stanowić pochwałę kopiowania. Kurator wystawy, czyli Maurizio Cattelan, oraz dyrektor kreatywny Gucci, Alessandro Michele, stawiają tezę, że kapitalizm i stosunek do posiadania warunkuje to, jak traktujemy naśladownictwo.

Zobaczcie elementy tej niezwykłej wystawy w naszej galerii!  

1/14
Copyright @Materiały prasowe
1/14

2/14
Copyright @Instagram
2/14

3/14
Copyright @Instagram
3/14

4/14
Copyright @Instagram
4/14

5/14
Copyright @Instagram
5/14

6/14
Copyright @Instagram
6/14

7/14
Copyright @Instagram
7/14

8/14
Copyright @Instagram
8/14

9/14
Copyright @Instagram
9/14

10/14
Copyright @Instagram
10/14

11/14
Copyright @Instagram
11/14

12/14
Copyright @Instagram
12/14

13/14
Copyright @Instagram
13/14

14/14
Copyright @Materiały prasowe
14/14

Wideo

Marynarki, kardigany, sukienki maxi, kozaki na słupku. Te produkty będą modne jesienią i zimą 2020/2021

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

MAŁGORZATA ROZENEK-MAJDAN i RADOSŁAW MAJDAN w przejmującej rozmowie o walce o dziecko, mierzonej poświęceniem, niepewnością, ale i wdzięcznością. MICHAŁ ŻEBROWSKI i EUGENIUSZ KORIN, dyrektor i reżyser Teatru 6. piętro. Czy się lubią, podziwiają i... kłócą. MARIOLA BOJARSKA FERENC Los naznaczony tragediami: wypadek mamy, walka o życie synka, rozwód, choroba męża. W cyklu EXTRA: Czy w kontekście niemieckich obozów koncentracyjnych może być mowa o modzie? – opowiada antropolożka mody Karolina Sulej. PODRÓŻ „Będziecie tam wracać”, mówi o Bieszczadach słynna podróżniczka Elżbieta Dzikowska.