Technologia zaczyna wkraczać już we wszystkie obszary naszego życia. Od niedawna coraz bardziej ingeruje w modę. W jaki sposób?
Jeszcze niedawno do stworzenia kolekcji ubrań potrzebny był papier, nożyczki, materiał, igły i nici. A dziś? Drukarka 3D i… smartfon! Tak, smartfon. To, że za pomocą rysika i ekranu komórkowego da się zaprojektować kolekcję, udowadnia pewna młoda francuska projektantka. Kim jest?
Kim jest Aurélie Fontan?
Aurélie Fontan jest absolwentką College of Art w Edynburgu i słynie z podejmowania odważnych modowych wyzwań. Jej pierwszym nietypowych projektem, była sukienka z kombuchy (pot. grzyb herbaciany). To dzięki niej projektantka stała się rozpoznawalna.
Tym razem Aurélie postanowiła wykorzystać możliwości, jakie daje nam właśnie technologia. Stworzyła pierwszą kolekcję kapsułową przy użyciu smartfonu, a konkretnie Samsunga Galaxy Note9. Wykorzystała go na wszystkich etapach swojej pracy - od zbierania inspiracji, przez wstępne szkice, a na bezprzewodowym drukowaniu na drukarce 3D kończąc.
Zalety projektowania na smartfonie
Projektantka podkreśla, że jedną z największych zalet takiej pracy, jest możliwość projektowania zawsze i wszędzie - nawet gdy ekran telefonu jest wyłączony! Projekty wyglądają bardzo realistycznie, dzięki 4096 poziomom siły nacisku. Do tego wszystkiego udało się znacznie przyspieszyć cały proces tworzenia kolekcji. Prototypy powstały nie w 14, a w 8 dni, a realizacja całej kolekcji w ciągu 6 tygodni.
Czy da się stworzyć kolekcję ubrań na smartfonie? Jako młoda projektantka lubię rzucać wyzwania tradycyjnym rozwiązaniom, dlatego bardzo zaintrygował mnie cały projekt. To niesamowite, jak wiele mogę osiągnąć korzystając z urządzenia, które zawsze mam przy sobie, mówi Aurélie Fontan
Przykład Aurélie doskonale odzwierciedla potrzeby użytkowników serii Galaxy Note, oczekujących najwyższego poziomu efektywności, dopasowanego do ich dynamicznego stylu życia. Efekt końcowy naszej współpracy, to jedyna w swoim rodzaju kolekcja ubrań, która dobitnie pokazuje, co mogą zdziałać smartfony marki Samsung, jeśli znajdą się w rękach prawdziwie ambitnych i kreatywnych osób, dodaje Suzanne Smith, Senior Marketing Lead w Samsung Electronics Europe.
Myślicie, że inni projektanci pójdą śladem Aurélii i również zaczną korzystać z zaawansowanych technologii, podczas procesu projektowania?

