Strona zawiera treści przeznaczone
tylko dla osób dorosłych

Ten fenomen ogarnął cały świat!

Konrad Szczęsny 14 lutego 2019 19:53

Dlaczego to robią? Jedni twierdzą, że z powodu poczucia samotności. Inni, że mają negatywne wzorce dotyczące kobiet. Jeszcze inni spełniają w ten sposób skrywane fantazje seksualne. Moda na silikonowe lalki od kilku lat ogarnia świat. Narodziła się w Japonii. I nic wskazuje na to, by szybko przeminęła...

Skąd wzięła się moda na silikonowe lalki jako partnerki? Winna jest temu Japonia

Są wykonane z silikonu. Miękkie w dotyku, z naturalnym owłosieniem w miejscach, w których mają je także kobiety. Można je przebierać, czesać, uprawiać z nimi seks. Są całkowicie bezwolne i milczące. Gumowe lalki to moda, która od kilku lat jest w Japonii absolutnym hitem. Niektórzy mężczyźni kupują je, bo czują się samotni. Inni, bo ich pożycie małżeńskie wymarło a libido nie daje o sobie zapomnieć. Z ich pomocą mogą spełniać najskrytsze erotyczne fantazje. Jeszcze inni twierdzą, że robią to, bo... w związku na pewno nikt nie potrafiłby ich wysłuchać tak pokornie, jak silikonowa piękność.

„Po tym, jak moja żona urodziła, przestaliśmy uprawiać seks i czułem się niezwykle samotny. Ale gdy tylko zobaczyłem Mayu na wystawie, wiedziałem już, że była to miłość od pierwszego wejrzenia”, deklaruje 45-letni fizjoterapeuta Ozaki. Mężczyzna zabiera swoją lalkę na randki, wożąc ją w wózku dla niepełnosprawnych, ubiera ją także w sukienki, peruki, seksowną bieliznę oraz biżuterię (tłumaczenie za serwisem mediumpubliczne.pl).

„Moja żona była wściekła, kiedy po raz pierwszy przyniosłem Mayu do domu. Obecnie ją toleruje, ale niechętnie”, wyjaśnia Ozaki. „Kiedy do mojej córki dotarło, że nie jest to gigantyczna lalka Barbie, przeraziła się i stwierdziła, że jest to obrzydliwe. Ale teraz nawet dzieli się z nią swoimi ubraniami”, zwierzył się w rozmowie z mediami.

Najważniejszym powodem, dla którego 45-latek postanowił kupić sobie silikonową lalkę jest to, że... nie wierzy już w związki z kobietami.

„Japońskie kobiety są zimne, bardzo samolubne, a mężczyźni chcą kogoś, kto by ich wysłuchał bez zrzędzenia, kiedy wracają po pracy do domu”, konstatuje Ozaki.

„Nieważne, jaki mam problem, Mayu zawsze czeka na mnie. Kocham ją mocno i chcę być z nią na zawsze. Nie umiem już sobie wyobrazić powrotu do związku z człowiekiem. Chcę być pochowany z nią i pójść z nią do nieba”, zapewnia.

Jego żona jest bezradna. Płacze, ale twierdzi, że domowe obowiązki pozwalają jej nie myśleć o tym, co mąż robi z silikonową lalką w sypialni. „Wybieram sen zamiast seksu”, mówi ze łzami w oczach bezradna. A przytoczona wyżej historia to tylko jeden z wielu takich przypadków...

Ile kosztuje silikonowa lalka? Ilu Japończyków je kupuje?

Statystyki niektórych szokują, dla innych są potwierdzeniem tego, że to jedynie niewinna moda. Co roku w Japonii sprzedawanych jest około 2 000 lalek (przy 126,8 miliona mieszkańców kraju), po 6 000 dolarów każda. Jak podaje ich producent, mają wymienne części ciała, takie jak palce, głowę czy genitalia.

Hideo Tsuchiya, szef firmy Orient Industry, jednego z głównych producentów silikonowych manekinów zwraca uwagę na proces produkcji, który od lat 70., kiedy to na rynku pojawiły się pierwsze modele, znacznie ewoluował.

„Teraz wyglądają niesamowicie prawdziwie, a w dotyku mają skórę, jak człowiek. Coraz więcej mężczyzn kupuje te silikonowe lalki, bo czują, że mogą się lepiej skomunikować z nimi”, wyjaśnia mężczyzna.

Niestety, nowa moda nie wpływa pozytywnie na przyrost naturalny w Japonii, dla której stanowi to od kilku lat coraz większy problem. Mniejsza liczba urodzeń ma związek z rezygnacją z szybkiego tempa życia przez mieszkańców kraju, frustracją, wynikającą z rozwoju technologicznego i rywalizacji na rynku pracy. To z kolei negatywnie oddziałuje na relacje i więzi rodzinne. Część mężczyzn wybiera więc silikonową lalkę zamiast budowania relacji z kobietą... 

Kryzys męskości, tradycyjne pojmowanie roli kobiety

Jest jeszcze inna kwestia, która może mieć wpływ na taki stan rzeczy. Emancypacja kobiet przy jednoczesnym kultywowaniu tradycyjnych wzorców. Dla przeciętnego Japończyka rolą małżonki jest dbanie o dom, gotowanie i sprzątanie. Te jednostki, które do tej nie przystają, są często piętnowane, marginalizowane, borykają się z niezrozumieniem. Dodać należy, że z biegiem czasu coraz mniej kobiet wpasowuje się w tradycyjne pojmowanie ich roli społecznej.

„Lalki, znane jako datch waifu (holenderskie żony), pojawiły się w latach 30. XX wieku, a stworzono je w prostym celu: dla zaspokojenia potrzeb japońskich marynarzy. Wtedy nie były one specjalnie wyszukane, a dziś? Dziś są one w stanie zaspokoić każdą potrzebę fizyczną i psychiczną. Jeśli jesteśmy gotowi wydać kilka tysięcy dolarów, otrzymamy dziewczynę nie tylko realistycznie zrobioną, ale i piękną. Do wyboru są lalki o różnych rysach twarzy, kolorach oczu i włosów”, czytamy w serwisie Figeneration.pl.

Wachlarz jest szeroki, nic dziwnego, że niektórzy mężczyźni mają całe kolekcje lalek: o różnych kolorach włosów, zróżnicowanej posturze, z mniej lub bardziej wydatnym biustem.

To fenomen, na temat którego powstały już filmy. Zgłębiają go również psychologowie, socjolodzy i antropolodzy. To także trend, który rozprzestrzenił się na cały świat i w każdym zakątku globu można znaleźć jego zwolenników.

A rewolucja wciąż trwa. Producenci zapowiadają, że w niedługim czasie na rynku będą dostępne modele, które śmieją się, reagują na bodźce a nawet... potrafią udawać orgazm. 

„Ekspert od sztucznej inteligencji, David Levy, uważa, że przyszłe odpowiedniki lalek, czyli roboty, będą w przyszłości partnerami ludzi i w życiu, i w łóżku. Jego zdaniem najdalej za 40 lat będziemy uczyć się od nich seksu i zwierzać im się z naszych tajemnic. Pojawią się bowiem maszyny o cechach ludzkich, z którymi będziemy dzielić się wszystkim”, zauważa wspomniany wyżej serwis.

Naukowcy twierdzą, że fenomen silikonowych lalek może wynikać z postępującego poczucia wyobcowania i samotności. To substytut więzi z drugą osobą i proteza miłości. Mężczyźni często są wobec sztucznych piękności niezwykle opiekuńczy, jednocześnie podkreślają, że chcą tacy być, bo wiedzą, że lalka ich nie zrani i nie zawiedzie. Wydaje się, że nie jest przesadą stwierdzenie, że kult gumowych piękności to przerażający obraz naszych czasów i symptom choroby XXI wieku, jaką jest samotność  

1/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AsiaWire/EAST NEWS
1/9

Silikonowe lalki są dla niektórych mężczyzn w Japonii substytutem miłości. Organizują dla nich nawet... specjalne przyjęcia.

2/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AsiaWire/EAST NEWS
2/9

Wielbiciele sztucznych piękności często mieszkają z kilkoma takimi modelami, różniącymi się od siebie.

3/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AFP/EAST NEWS
3/9

Ubierają je, stylizują, kupują biżuterię... Wszystko po to, żeby w jak największym stopniu przypominały prawdziwe kobiety.

4/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AFP/EAST NEWS
4/9

Mężczyźni w Japonii troszczą się o swoje lalki jak o żyjące kobiety.

5/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AFP/EAST NEWS
5/9

Zabierają je na spacery, pozują z nimi do zdjęć. Lalki imitują realne partnerki.

6/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AFP/EAST NEWS
6/9

Na zdjęciu 45-letni fizjoterapeuta Ozaki ze swoją ukochaną silikonową lalką Mayu.

7/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @AFP/EAST NEWS
7/9

Ozaki i Mayu w trakcie kąpieli. Mężczyzna uważa, że lalka jest ideałem i chciałby razem z nią umrzeć.

8/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @Bony/SIPA/EAST NEWS
8/9

Lalką są przedmiotem pożądania wielu mężczyzn. Z milczącymi kochankami mogą oni spełniać najskrytsze fantazje.

9/9
Dlaczego mężczyźni kochają silikonowe lalki? To moda w Japonii
Copyright @Bony/SIPA/EAST NEWS
9/9

Kobiety mają realistyczne proporcje. Na rynku dostępne są różne modele.

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Wybrane marki nawet do -40%
Wybrane marki nawet do -40%
Twoje ulubione produkty w wyją... więcej»
Zobacz
+
Wybrane marki nawet do -40%
Online

Twoje ulubione produkty w wyjątkowych cenach. Rabat do -40% na wybrany asortyment dostępny na cocolita.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Specjalnie dla Was przygotowal... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
+
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Online
Stacjonarnie
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy niespodziankę w postaci 20% rabatu! Promocja obejmuje cały asortyment z wyłączaniem przecenionych produktów. Niektóre marki mogą być wyłączone a akcji rabatowej. Oferta dostępna na butsklep.pl i w naszym sklepie stacjonarnym. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.
Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
-20% na nową kolekcję
-20% na nową kolekcję
Rabat 20% na nieprzecenione be... więcej»
Kod rabatowy:Balagan20
Zobacz
+
-20% na nową kolekcję
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na nieprzecenione bestsellery i produkty z nowej kolekcji. Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych (w Warszawie i Krakowie) i online na balaganstudio.com. Z wyłączeniem kolekcji biżuterii Balagan・W.KRUK・Felicita! Szczegóły w sklepach i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:Balagan20
Zobacz
20% rabatu na kosmetyki Clarena
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Rabat na cały asortyment dostę... więcej»
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
+
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Online
Stacjonarnie

Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na produkty do pielę... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na produkty do pielęgnacji twarzy skłonnej do niedoskonałości. Oferta obejmuje wybrane produkty z linii Calendula, Clearly Corrective oraz Anti-Blemish. Rabat dostępny w sklepach stacjonarnych i na kiehls.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
Rabat 150 zł*
Rabat 150 zł*
Rabat 150 zł *przy zakupach za... więcej»
Kod rabatowy:SZALWIT24
Zobacz
+
Rabat 150 zł*
Online
Stacjonarnie

Rabat 150 zł *przy zakupach za min. 700 zł z kodem SZALWIT24. Zniżka nie dotyczy gotowych zestawów walizek i nie łączy się z innymi akcjami specjalnymi. Oferta dostępna w salonach stacjonarnych i na wittchen.com. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALWIT24
Zobacz
REKLAMA

Wideo

Bogna Sworowska o pracy w modelingu kiedyś i dziś…

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

FILIP CHAJZER w poruszającej rozmowie wyznaje: „Szukam swojego szczęścia w miłości, w życiu, na świecie…”. GOŁDA TENCER: „Ludzie młodzi nie znają historii. Patrzą do przodu (…). A ja robię wszystko, by ocalić pamięć”, mówi. JAN HOLOUBEK i KASPER BAJON: reżyser i scenarzysta. Czego nie nakręcą, staje się hitem. A jak wyglądają ich relacje poza planem filmowym? MONIKA MILLER od lat zmaga się z depresją i chorobą dwubiegunową, ale teraz za sprawą miłości pierwszy raz w życiu jest szczęśliwa.