Jack Torrance (Jack Nicholson) to trzeźwiejący alkoholik i początkujący pisarz, który przyjmuje posadę zimowego stróża w położonym w górach hotelu Overlook. Spędzenie kilku miesięcy w całkowitym odosobnieniu traktuje jako okazję do napisania książki. Razem z Jackiem do hotelu przybywają jego żona Wendy (Shelley Duvall) oraz syn Danny Więcej
Jack Torrance (Jack Nicholson) to trzeźwiejący alkoholik i początkujący pisarz, który przyjmuje posadę zimowego stróża w położonym w górach hotelu Overlook. Spędzenie kilku miesięcy w całkowitym odosobnieniu traktuje jako okazję do napisania książki. Razem z Jackiem do hotelu przybywają jego żona Wendy (Shelley Duvall) oraz syn Danny (Danny Lloyd). Pierwsze tygodnie pobytu w Overlook nie wskazują na to, że z planów Jacka coś wyjdzie. Pisanie książki nie idzie, a w położonym na terenie indiańskiego cmentarza hotelu zaczynają dziać się dziwne rzeczy.
Od momentu premiery wyreżyserowane przez Stanleya Kubricka Lśnienie dzieliło kinową publiczność. Film nie okazał się kasowym sukcesem, a źle o nim wypowiadał się nawet autor książki, na motywach której powstał: Stephen King. Z czasem jednak Lśnienie zyskało status produkcji kultowej i jednego z najlepszych horrorów w historii kina. Mimo to King nie zmienił o nim zdania i wciąż bardziej ceni sobie telewizyjną ekranizację nakręconą wiele lat później. Pod kątem ukrytych przekazów – film został przeanalizowany przez fanów niemal klatka po klatce; odkryto w nim między innymi... potwierdzenie mistyfikacji filmu z pierwszego lądowania na Księżycu, który rzekomo miał wyreżyserować Kubrick – i ikonicznej roli opętanego Jacka Nicholsona, Lśnienie to arcydzieło filmowego horroru. I film, jakich dziś się już nie kręci.
Członkowie amerykańskiej bazy naukowej na Antarktydzie są świadkami dziwnego pościgu za psem, który ucieka przed ostrzeliwującym go z helikoptera snajperem. Wkrótce należący do norweskich badaczy śmigłowiec rozbija się, a Amerykanie przygarniają psa pod swój dach. W poszukiwaniu rozwiązania zagadki wyruszają w stronę norweskiej bazy. Więcej
Członkowie amerykańskiej bazy naukowej na Antarktydzie są świadkami dziwnego pościgu za psem, który ucieka przed ostrzeliwującym go z helikoptera snajperem. Wkrótce należący do norweskich badaczy śmigłowiec rozbija się, a Amerykanie przygarniają psa pod swój dach. W poszukiwaniu rozwiązania zagadki wyruszają w stronę norweskiej bazy. Na miejscu zastają jej ruiny oraz kilka zamarzniętych ciał. Wkrótce odnajdują też odsłonięty spod pokrywy lodowej pozaziemski statek kosmiczny. Tymczasem w amerykańskiej bazie zaczyna grasować krwiożerczy organizm posiadający umiejętność upodobniania się do swojego nosiciela.
Dzisiaj filmy takie jak wyreżyserowane przez Johna Carpentera Coś nazywane są mianem survival-horrorów. Klasyczna już pozycja z tego gatunku przenosi widza na odosobnione tereny Antarktydy, gdzie trwa walka o przetrwanie. Parafrazując słynny cytat z Obcego: na Antarktydzie nikt nie usłyszy twoich krzyków. Bohaterowie filmu Carpentera w starciu z groźną pozaziemską istotą zdają się być bez szans, ale na pewno nie poddadzą się bez walki. Coś to remake produkcji z 1951 roku: wyreżyserowanego przez Christiana Nyby'ego filmu Istota z innego świata, The Thing from Another World. Oprócz atmosfery grozy oferuje też rewolucyjne na tamte czasy oślizgłe efekty specjalne. W filmie wystąpili Kurt Russell, Wilford Brimley, T.K. Carter, Keith David I Richard Masur.
Rok 1630. Wypędzona z purytańskiej wioski w Nowej Anglii rodzina osiedla się w domu zbudowanym w pobliżu lasu. Według legendy okoliczne puszcze zamieszkuje groźna Czarownica. Początkowo nic nie wskazuje tragedii. Wszystko zmienia zniknięcie najmłodszego syna Samuela w wyniku nieuwagi opiekującej się nim najstarszej siostry Thomasin (Anya Taylor-Joy). Poszukiwania Więcej
Rok 1630. Wypędzona z purytańskiej wioski w Nowej Anglii rodzina osiedla się w domu zbudowanym w pobliżu lasu. Według legendy okoliczne puszcze zamieszkuje groźna Czarownica. Początkowo nic nie wskazuje tragedii. Wszystko zmienia zniknięcie najmłodszego syna Samuela w wyniku nieuwagi opiekującej się nim najstarszej siostry Thomasin (Anya Taylor-Joy). Poszukiwania chłopca nie przynoszą żadnego rezultatu, a na rodzinę w krótkim czasie zaczynają spadać kolejne tragedie. W wyniku kolejnych nieszczęść jej członkowie zaczynają zwracać się przeciwko sobie.
Wyreżyserowany przez Roberta Eggersa film Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii to jeden z najciekawszych horrorów, jakie pojawiły się w kinach w ostatnich latach. Oparty w całości na ludowym folklorze i autentycznych zapisach akt sądowych z procesów czarownic przenosi widza w nieprzyjazny XVII-wieczny krajobraz Nowej Anglii. Smagany podmuchami wiatru i niepokojącymi odgłosami nocnego lasu potrafi przyprawić o gęsią skórkę. Nie wszystkim przypadnie do gustu niespieszna i surowa narracja, ale oglądany nocą w słuchawkach z pewnością skutecznie wystraszy.
Departament Obrony Stanów Zjednoczonych ujawnia taśmę z prywatnym nagraniem wydarzeń, jakie miały miejsce w okolicach nowojorskiego Central Parku. To jeden z dowodów w sprawie pod kryptonimem Cloverfield. Nagranie rozpoczyna się od przygotowań do pożegnalnego przyjęcia, w którym biorą udział najbliżsi wyjeżdżającego do Japonii Roba (Michael Więcej
Departament Obrony Stanów Zjednoczonych ujawnia taśmę z prywatnym nagraniem wydarzeń, jakie miały miejsce w okolicach nowojorskiego Central Parku. To jeden z dowodów w sprawie pod kryptonimem Cloverfield. Nagranie rozpoczyna się od przygotowań do pożegnalnego przyjęcia, w którym biorą udział najbliżsi wyjeżdżającego do Japonii Roba (Michael Stahl-David). Niespodziewanie w mieście dochodzi do awarii prądu. Uczestnicy imprezy opuszczając budynek nie przypuszczają, że wkrótce będą walczyć o życie w mieście niszczonym przez gigantycznego potwora.
Projekt: Monster to jeden z najciekawszych przykładów modnego w ostatnich latach gatunku filmowego, jakim jest found-footage. Choć pierwsze próby kręcenia filmów w ten charakterystyczny sposób pojawiły się dużo wcześniej, to modę zapoczątkował dopiero rewolucyjny Blair Witch Project. Jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się filmy stylizowane na amatorskie nagrania kamer, telefonów i różnego sprzętu zdolnego do rejestracji obrazu. W przeciwieństwie do skromnego Blair Witch Project, Projekt: Monster przenosi nas w sam środek monumentalnego zniszczenia dokonywanego przez kuzyna Godzilli. W kolejnych latach powstały dwie następne części filmu: Cloverfield Lane 10 i Paradoks: Cloverfield.
Targany wojną Iran, rok 1980. Shideh (Narges Rashidi) z powodu swojej działalności politycznej nie może kontynuować studiów medycznych. Wkrótce jej mąż Iraj (Bobby Naderi) zostaje powołany do wojska i nalega, by żona razem z córką Dorsą (Avin Manshadi) przeniosła się do jego rodziców. Teściowie Shideh mieszkają w bezpieczniejszej Więcej
Targany wojną Iran, rok 1980. Shideh (Narges Rashidi) z powodu swojej działalności politycznej nie może kontynuować studiów medycznych. Wkrótce jej mąż Iraj (Bobby Naderi) zostaje powołany do wojska i nalega, by żona razem z córką Dorsą (Avin Manshadi) przeniosła się do jego rodziców. Teściowie Shideh mieszkają w bezpieczniejszej części kraju, ale Shideh nie chce opuszczać mieszkania w Teheranie. Wkrótce w budynek, w którym mieszkają z córką uderza bomba, a wszyscy sąsiedzi się z niego wyprowadzają. Coraz częściej zaczynają znikać prywatne rzeczy Dorsy, a dziewczynka jest przekonana, że odpowiedzialny za to jest tajemniczy Dżinn.
Film w reżyserii Babaka Anvariego to nietypowa pozycja na liście. Głównie z powodu miejsca powstania. Under the Shadow to nakręcony w Iranie brytyjski horror, który oprócz skutecznego straszenia zwraca uwagę na prawdziwy koszmar, jakim jest wojna i jej skutki. Umiejscowiony w trakcie konfliktu iracko-irańskiego jest kroniką strachu i bezsilności, jakie stają się udziałem bohaterek filmu walczących o przetrwanie w nieustannie bombardowanym Teheranie.