Mija czterdzieści lat od masakry, jaka wstrząsnęła miasteczkiem Haddonfield. Odpowiedzialny za nią Michael Myers przebywa od tego czasu w szpitalu psychiatrycznym. Jedyna ocalała ofiara Myersa, Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) wierzy w to, że Michael kiedyś zdoła uciec, by dokończyć to, czego nie udało mu się przed laty. Kobieta wciąż przygotowuje się na Więcej
Mija czterdzieści lat od masakry, jaka wstrząsnęła miasteczkiem Haddonfield. Odpowiedzialny za nią Michael Myers przebywa od tego czasu w szpitalu psychiatrycznym. Jedyna ocalała ofiara Myersa, Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) wierzy w to, że Michael kiedyś zdoła uciec, by dokończyć to, czego nie udało mu się przed laty. Kobieta wciąż przygotowuje się na to spotkanie, na czym cierpi jej życie rodzinne. W końcu okazuje się, że Laurie miała rację. Gdy przeddzień Halloween Michael ucieka z konwoju, będzie musiała stawić mu czoła, by ocalić nie tylko siebie, ale także swoich bliskich.
Michael Myers to jeden z najbardziej znanych morderców dużego ekranu. Po raz pierwszy podniósł nóż i założył charakterystyczną maskę w 1978 roku. Równo czterdzieści lat od premiery filmu Carpentera, Myers powrócił, by znów mordować. Film w reżyserii Davida Gordona Greena to bezpośrednia kontynuacja oryginalnego filmu. Ignoruje ona wszystko to, co wydarzyło się w kolejnych filmach serii „Halloween”. Pomysł na taki powrót do postaci Myersa okazał się sukcesem, a w „Halloween” można zobaczyć wszystko to, co sprawiło, że slasher był kiedyś jednym z najchętniej oglądanych gatunków filmowych.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Trwają przygotowania do lądowania sił alianckich w Normandii. Przeddzień operacji Overlord grupa amerykańskich żołnierzy zostaje zrzucona za linie wroga. Ma tam dokonać sabotażu radiostacji, której zniszczenie ma ułatwić desant na Europę. Nie bez trudu udaje im się dotrzeć do miasteczka, w którym znajduje się stary kościół. Okazuje Więcej
Trwają przygotowania do lądowania sił alianckich w Normandii. Przeddzień operacji Overlord grupa amerykańskich żołnierzy zostaje zrzucona za linie wroga. Ma tam dokonać sabotażu radiostacji, której zniszczenie ma ułatwić desant na Europę. Nie bez trudu udaje im się dotrzeć do miasteczka, w którym znajduje się stary kościół. Okazuje się, że mieści się w nim nie tylko radiostacja będąca celem żołnierzy. W podziemiach kościoła nazistowscy naukowcy pracują nad odkryciem, które może odwrócić losy II wojny światowej.
Porównywany do serii gier komputerowych „Wolfenstein” film „Operacja Overlord” początkowo miał być kolejnym filmem z serii „Cloverfield”. Plotki okazały się nieprawdziwe, ale z pewnością pomogły w promocji filmu. „Operacja Overlord” to horror oraz wojenne kino akcji w jednym. Bohaterowie filmu Juliusa Avery’ego dzielnie stawiają czoła niezliczonym ilościom niemieckich żołnierzy oraz mutantów hodowanych w podziemnym laboratorium. To efektowne kino, na którego słabości scenariusza nie ma co zwracać uwagi, jeśli chce się dobrze bawić.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
W spokojnej dzielnicy Buenos Aires dochodzi do kilku niewytłumaczalnych zjawisk, z którymi mierzy się grupa odważnych badaczy. Tajemnicze odgłosy dochodzą ze zlewu jednego z mieszkań. W innym jego lokator również niepokojony jest przez zjawiska o podłożu pozazmysłowym. Mniej więcej w tym samym czasie pogrążona w żałobie po śmierci syna matka Więcej
W spokojnej dzielnicy Buenos Aires dochodzi do kilku niewytłumaczalnych zjawisk, z którymi mierzy się grupa odważnych badaczy. Tajemnicze odgłosy dochodzą ze zlewu jednego z mieszkań. W innym jego lokator również niepokojony jest przez zjawiska o podłożu pozazmysłowym. Mniej więcej w tym samym czasie pogrążona w żałobie po śmierci syna matka dokonuje makabrycznego odkrycia. Okazuje się, że ciało jej dziecka, jak gdyby nigdy nic, zasiada za stołem kuchennym przy szklance mleka.
Zmagania człowieka z demonami z innego wymiaru to wdzięczny temat dla twórców horrorów. Tym razem z podobną tematyką zmierzył się argentyński twórca Demian Rugna. W opowiedzianej w niechronologiczny sposób historii od samego początku stajemy się świadkami przerażających wydarzeń, które prześladują bohaterów filmów „Nocne istoty”. To nakręcony w starym, dobrym stylu horror, który w umiejętny sposób wykorzystuje ograne schematy filmowego horroru.
Olivia (Lucy Hale) razem z przyjaciółmi wybiera się na wakacje do Meksyku. Ostatniej nocy pobytu za granicą poznaje sympatycznego Cartera (Landon Liboiron). Carter przekonuje wszystkich, by razem z nim udali się do położonych w pobliżu ruin starego kościoła. Tam, zabijając nudę, zaczynają grać w Prawdę czy wyzwanie. Grę, w której uczestnicy Więcej
Olivia (Lucy Hale) razem z przyjaciółmi wybiera się na wakacje do Meksyku. Ostatniej nocy pobytu za granicą poznaje sympatycznego Cartera (Landon Liboiron). Carter przekonuje wszystkich, by razem z nim udali się do położonych w pobliżu ruin starego kościoła. Tam, zabijając nudę, zaczynają grać w Prawdę czy wyzwanie. Grę, w której uczestnicy wybierają czy chcą przyznać się do jakiejś tajemnicy, a może wykonać zadanie wyznaczone przez innych graczy. Olivia i przyjaciele nie wiedzą, że Carter celowo zwabił ich do ruin, by przerzucić na nich ciążącą na nim klątwę. Od tej pory wezmą udział w makabrycznej grze, w której stawką jest ich życie.
Trudno uwierzyć, że dopiero teraz ktoś zdecydował się na zrealizowanie filmu opartego na popularnej grze towarzyskiej Prawda czy wyzwanie. Wydaje się, że jest ona idealną podstawą do horroru, w którym bohaterowie giną jeden po drugim, jeśli nie wykonają wyznaczonego im zadania. Krytycy i widzowie podkreślali podobieństwo filmu Prawda czy wyzwanie do popularnej serii Oszukać przeznaczenie i także z tego powodu film nie spotkał się ze zbyt ciepłym przyjęciem. Młodzieżowy slasher nie jest jednak tak zły jak go malują. I choć nie wnosi do gatunku horroru niczego nowego, to jako niezobowiązująca rozrywka wywiązuje się z zadania.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
We snach Elise Rainier (Lin Shaye) coraz częściej pojawiają się wspomnienia dzieciństwa spędzonego w domu położonym na terenie więzienia, gdzie mieszkała razem z ojcem katem (Josh Stewart). Jego porywczy charakter i twarda ręka doprowadziły w końcu do tragedii. Nie podobało mu się to, że wrażliwa Elise twierdziła, że widzi włóczące się po domu Więcej
We snach Elise Rainier (Lin Shaye) coraz częściej pojawiają się wspomnienia dzieciństwa spędzonego w domu położonym na terenie więzienia, gdzie mieszkała razem z ojcem katem (Josh Stewart). Jego porywczy charakter i twarda ręka doprowadziły w końcu do tragedii. Nie podobało mu się to, że wrażliwa Elise twierdziła, że widzi włóczące się po domu duchy straconych na elektrycznym krześle. Wybuch złości mężczyzny przypłaciła życiem jego żona (Tessa Ferrer). Po latach Elise wraca do domu z dzieciństwa. Razem ze współpracownikami: Tuckerem (Angus Sampson) i Specsem (Leigh Whannell) sprawdzą, czy dom rzeczywiście jest nawiedzony.
Naznaczony: Ostatni klucz to czwarta z kolei część popularnej serii Naznaczony, a zarazem druga jej część pod względem chronologii wydarzeń. Pomimo niezbyt dobrych recenzji, film Naznaczony: Ostatni klucz został najbardziej dochodowym filmem serii. Udowadniając starą prawdę, że lubimy te piosenki, które już znamy. Najwyraźniej tak samo jest w przypadku filmów. Naznaczony: Ostatni klucz powtarza wszystkie motywy, dzięki którym seria odniosła sukces i popularność. Jednym to nie przeszkadza, inni mogą powiedzieć, że to za każdym razem jest jeden i ten sam film. Sprawdźcie, w której grupie jesteście Wy.