Aby zapobiec przekazaniu rodzinnej rezydencji pod młotek, Lara Croft (Alicia Vikander) zgadza się podpisać papiery konieczne do przejęcia spadku. Do tej pory unikała tego, nie chcąc w ten symboliczny sposób przyznać, że jej ojciec Richard nie żyje. Ojciec Lary (Dominic West) zaginął bez śladu przed laty. Jednak dopiero nagranie wideo odkryte przez Larę Więcej
Aby zapobiec przekazaniu rodzinnej rezydencji pod młotek, Lara Croft (Alicia Vikander) zgadza się podpisać papiery konieczne do przejęcia spadku. Do tej pory unikała tego, nie chcąc w ten symboliczny sposób przyznać, że jej ojciec Richard nie żyje. Ojciec Lary (Dominic West) zaginął bez śladu przed laty. Jednak dopiero nagranie wideo odkryte przez Larę na terenie posiadłości Croftów, rzuca światło na to, czym naprawdę zajmował się jej ojciec. Lord Croft przez lata poszukiwał grobu antycznej królowej posiadającej władzę nad życiem i śmiercią. Zaginął właśnie wtedy, gdy w końcu wpadł na jego trop. Pomimo ostrzeżeń ojca, Lara kontynuuje poszukiwania, a pierwszym miejscem na mapie jej wycieczki jest Hongkong.
Tomb Raider to trzecia próba przeniesienia na duży ekran popularnej gry komputerowej. Wcześniej w dwóch filmach w rolę Lary Croft wcieliła się Angelina Jolie. Zarówno film Roara Uthauga, jak i gra komputerowa z 2013 roku, na motywach której powstał, opowiadają tzw. „origin story” popularnej bohaterki. Poznajemy w nich okres, zanim Lara Croft zdobyła sławę nieustraszonej poszukiwaczki skarbów i badaczki zapomnianych grobowców. W roli Lary wystąpiła laureatka Oscara Alicia Vikander. Zanim przystąpiła do zdjęć, przez kilka miesięcy szlifowała formę pod okiem specjalistów. Opłaciło się, a jej kreacja to najlepszy element filmu. Tomb Raider to tradycyjne przygodowe kino pełne ukrytych pułapek, niegodziwych złoczyńców i efektownych upadków z dużej wysokości do rwącej rzeki :).
Dystrybucja w Polsce: Forum Film Poland
Światowy kataklizm znany jako Godzinna Wojna niemal całkowicie niszczy cywilizację człowieka. Ci, którym udało się przetrwać, zamieszkują w ogromnych mobilnych miastach. Największe z nich polują i wchłaniają te, które nie są w stanie się przed nimi ochronić. W opozycji do drapieżnych miast powstaje alternatywna cywilizacja, która skupia Więcej
Światowy kataklizm znany jako Godzinna Wojna niemal całkowicie niszczy cywilizację człowieka. Ci, którym udało się przetrwać, zamieszkują w ogromnych mobilnych miastach. Największe z nich polują i wchłaniają te, które nie są w stanie się przed nimi ochronić. W opozycji do drapieżnych miast powstaje alternatywna cywilizacja, która skupia się wokół tradycyjnej idei miasta. Niespodziewaną szansę na zmianę biegu historii otwiera spotkanie Toma Natswortyh’ego (Robert Sheehan) i niebezpiecznej uciekinierki Hester Shaw (Hera Hilmar).
Postapokaliptyczny film przygodowy w reżyserii Christiana Riversa to rozrywkowe widowisko oparte na motywach książki pod tym samym tytułem autorstwa Philipa Reeve’a. Autorami scenariusza do filmu „Zabójcze maszyny” jest trio Fran Walsh, Philippa Boyens i Peter Jackson, które wcześniej adaptowało na duży ekran powieści Tolkiena. Film Riversa to propozycja dla widzów, którzy cenią sobie dopracowane efekty wizualne i nie przykładają aż takiej wagi do fabuły. Klapa finansowa filmu sprawiła, że raczej nie ma co liczyć na jego kontynuację. A taka z pewnością była w planach autorów filmu.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Podczas brawurowej akcji ratunkowej na głębokości ponad 11 tysięcy metrów dochodzi do tragedii. Ginie dwóch członków ekipy dowodzonej przez Jonasa Taylora (Jason Statham). To świetny nurek, który jest przekonany, że za tragedię odpowiada ogromny rekin, którego kształty dostrzegł tuż przed wybuchem łodzi podwodnej. Pięć lat Więcej
Podczas brawurowej akcji ratunkowej na głębokości ponad 11 tysięcy metrów dochodzi do tragedii. Ginie dwóch członków ekipy dowodzonej przez Jonasa Taylora (Jason Statham). To świetny nurek, który jest przekonany, że za tragedię odpowiada ogromny rekin, którego kształty dostrzegł tuż przed wybuchem łodzi podwodnej. Pięć lat później do podobnego wypadku dochodzi na finansowanym przez miliardera Jacka Morrisa (Rainn Wilson) podwodnym laboratorium. Pracujący tam oceanografowie zostają uwięzieni głęboko pod powierzchnią Rowu Mariańskiego. Znajduje się tam nieznany do tej pory obszar wodny, który zamieszkuje ogromny prehistoryczny rekin - megalodon. Na ratunek naukowcom przybywa Jonas Taylor.
The Meg w reżyserii Jona Turteltauba to kolejny z filmów, którego głównym bohaterem jest ogromne zwierzę. Tym razem po małpach, wilku czy aligatorze przyszedł czas na rekina. Odnaleziony pod powierzchnią Rowu Mariańskiego stwór przedostaje się na otwarte wody, gdzie wkrótce zaczyna zagrażać plażującym w pobliżu turystom. Grupa śmiałków rusza jego tropem próbując zneutralizować zagrożenie i schwytać drapieżnika. Morska przygoda opowiedziana w filmie The Meg nie jest ani trochę tak ekscytująca, jak ta ze Szczęk Spielberga, ale dla fanów Jasona Stathama bez koszulki to z pewnością pozycja obowiązkowa.
Dystrybucja w Polsce: Warner Bros.
Thomas (Dylan O'Brien), Newt (Thomas Brodie-Sangster) i Frypan (Dexter Darden) to ostatni z tzw. wolnych Streferów odpornych na wirus, który wytrzebił niemal całą ludzkość. Wszyscy pozostali więzieni są przez korporację DRESZCZ prowadzącą eksperymenty na odpornych dzieciach w celu odkrycia szczepionki. Jej siedziba główna mieści się Więcej
Thomas (Dylan O'Brien), Newt (Thomas Brodie-Sangster) i Frypan (Dexter Darden) to ostatni z tzw. wolnych Streferów odpornych na wirus, który wytrzebił niemal całą ludzkość. Wszyscy pozostali więzieni są przez korporację DRESZCZ prowadzącą eksperymenty na odpornych dzieciach w celu odkrycia szczepionki. Jej siedziba główna mieści się tzw. Ostatnim Mieście. Trójka śmiałków będzie musiała się tam przedostać, by uwolnić przyjaciela. Razem z nim i resztą odpornych planują osiedlić się z dala od macek DRESZCZ-u i rozpocząć nowe życie. To niebezpieczne zadanie, w trakcie realizacji którego poznają odpowiedzi na wszystkie dręczące ich pytania.
Więzień labiryntu: Lek na śmierć w reżyserii Wesa Balla to trzecia i ostatnia część popularnej młodzieżowej trylogii science-fiction opartej na motywach powieści autorstwa Jamesa Dashnera. Wcześniej do kin trafiły filmy: Więzień labiryntu (2014) oraz Więzień labiryntu: Próby ognia (2015). Realizacja filmu wieńczącego sagę została opóźniona ze względu na groźny wypadek, jakiemu uległ Dylan O'Brien w trakcie kręcenia widowiskowej sceny otwierającej film Więzień labiryntu: Lek na śmierć. I rzeczywiście, scena początkowa filmu Balla robi duże wrażenie i jest głównym powodem, dla którego warto go zobaczyć. Szkoda, że reszta nie trzyma podobnego poziomu, co nie zmienia faktu, że Więzień labiryntu to jedna z lepszych młodzieżowych trylogii sci-fi, jakie trafiły do kin w ostatnich latach.
Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix