58-letnia Gloria (Paulina García) to rozwódka z dorosłymi dziećmi, która od dziesięciu lat jest sama. W końcu postanawia zmienić coś w swoim życiu i zaczyna poszukiwania życiowego partnera. W jednym z klubów disco dla singli poznaje biznesmena Rodolfo (Sergio Hernández). Blisko związany ze swoimi córkami Rodolfo rozwiódł Więcej
58-letnia Gloria (Paulina García) to rozwódka z dorosłymi dziećmi, która od dziesięciu lat jest sama. W końcu postanawia zmienić coś w swoim życiu i zaczyna poszukiwania życiowego partnera. W jednym z klubów disco dla singli poznaje biznesmena Rodolfo (Sergio Hernández). Blisko związany ze swoimi córkami Rodolfo rozwiódł się zaledwie przed rokiem. Parę łączy płomienny romans i Gloria po raz pierwszy od dłuższego czasu jest szczęśliwa. Coraz bardziej męczy ją jednak to, że Rodolfo cały czas utrzymuje kontakt z córkami i jest na każde ich zawołanie. Wszelkie próby zmiany takiego stanu rzeczy kończą się niepowodzeniem i wkrótce Gloria zamiast cieszyć się życiem, znów będzie zmuszona dokonać trudnego wyboru.
Gloria w reżyserii Sebastiána Lelio to jeden z najlepszych chilijskich filmów ostatnich lat. Razem z nakręconym przez Lelio cztery lata później filmem Fantastyczna kobieta, który zdobył Oscara dla najlepszego nieanglojęzycznego filmu, otworzył reżyserowi drzwi do kariery w Hollywood. Właśnie tam powstaje remake Glorii, w którym w rolach głównych zobaczymy Julianne Moore i Johna Turturro. Gloria to kolejna w zestawieniu najlepszych filmów o miłości subtelna historia trudnego, dojrzałego uczucia i poszukiwania szczęścia, które czasem okazuje się niemożliwe do osiągnięcia. Film był chilijskim kandydatem do Oscara, ale ostatecznie nie zdobył nominacji.
Quentin „Q” Jacobsen (Nat Wolff) mieszka w sąsiedztwie swojej przyjaciółki z dzieciństwa, Margo Roth Spiegelman (Cara Delevingne). Drogi obojga z upływem czasu zaczęły się oddalać, a Margo nie jest świadoma tego, że sąsiad cały czas się w niej podkochuje. Oboje różni wszystko. Margo to jedna z najbardziej popularnych dziewczyn w Więcej
Quentin „Q” Jacobsen (Nat Wolff) mieszka w sąsiedztwie swojej przyjaciółki z dzieciństwa, Margo Roth Spiegelman (Cara Delevingne). Drogi obojga z upływem czasu zaczęły się oddalać, a Margo nie jest świadoma tego, że sąsiad cały czas się w niej podkochuje. Oboje różni wszystko. Margo to jedna z najbardziej popularnych dziewczyn w liceum, natomiast Quentin ma opinię szkolnego wyrzutka. Drogi obojga splatają się ponownie, gdy Margo zostaje zdradzona przez chłopaka. Zakrada się do sypialni Quentina i namawia go, by razem z nią zemścił się na zdrajcy. Niedługo potem Margo znika, a Quentin wyrusza w długą podróż tropem pozostawionych przez nią wskazówek.
Wyreżyserowane przez Jake'a Schreiera Papierowe miasta powstały na motywach powieści pod tym samym tytułem autorstwa Johna Greena. Autorzy scenariusza: Scott Neustadter i Michael H. Weber wcześniej z powodzeniem adaptowali na duży ekran inną powieść Greena: Gwiazd naszych wina. Podobnie jak i poprzedni film, także i Papierowe miasta opowiadają historię nastoletniej miłości i dojrzewania. Nie zdobył jednak takiej popularności jak film Gwiazd naszych wina i spotkał się z mieszanymi recenzjami.
Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix
Ze studiującym w szkole filmowej Amerykaninem Murphym (Karl Glusman) kontaktuje się matka jego byłej dziewczyny, która poszukuje swojej zaginionej córki Elektry (Aomi Muyock). Murphy wraca pamięcią do wydarzeń sprzed dwóch lat, kiedy rozstał się z Elektrą. Będący w związku bez zobowiązań Murphy i Elektra spotykali się wtedy z młodą Więcej
Ze studiującym w szkole filmowej Amerykaninem Murphym (Karl Glusman) kontaktuje się matka jego byłej dziewczyny, która poszukuje swojej zaginionej córki Elektry (Aomi Muyock). Murphy wraca pamięcią do wydarzeń sprzed dwóch lat, kiedy rozstał się z Elektrą. Będący w związku bez zobowiązań Murphy i Elektra spotykali się wtedy z młodą Dunką, Omi (Klara Kristin). Trójkę połączył oparty na seksie luźny związek, ale wszystko rozpadło się, gdy Murphy zaczął spotykać się z Omi za plecami Elektry. Efektem czego była niechciana ciąża.
Przeznaczona tylko dla dorosłego widza historia erotycznego trójkąta wyreżyserowana przez Gaspara Noego to jeden z najbardziej odważnych filmów kinowych ostatnich lat. Wyświetlany w technologii 3D zaszokował odważnymi scenami erotycznymi, które do tej pory można było oglądać jedynie w kinie porno. O erotycznej stronie Love mówiło się tak dużo, że seks został tu uznany przez krytyków za głównego bohatera filmu.
Dystrybucja w Polsce: Gutek Film
Była tancerka Vanessa (Angelina Jolie) i odnoszący sukcesy pisarz Roland (Brad Pitt) są małżeństwem z czternastoletnim stażem. Jest początek lat 60. XX wieku, a para przybywa do małego nadmorskiego miasteczka we Francji, gdzie Roland chce napisać kolejne opowiadanie. Oboje nie dogadują się już ze sobą tak dobrze jak wcześniej i coraz więcej zaczyna ich Więcej
Była tancerka Vanessa (Angelina Jolie) i odnoszący sukcesy pisarz Roland (Brad Pitt) są małżeństwem z czternastoletnim stażem. Jest początek lat 60. XX wieku, a para przybywa do małego nadmorskiego miasteczka we Francji, gdzie Roland chce napisać kolejne opowiadanie. Oboje nie dogadują się już ze sobą tak dobrze jak wcześniej i coraz więcej zaczyna ich dzielić. Obserwując monotonne życia miasteczka zaprzyjaźniają się z młodą parą, która wprowadza się do sąsiedniego pokoju w ich hotelu. Stosunkowo też zaczynają zbliżać się do siebie i naprawiać chylący się ku upadkowi związek.
Nad morzem to autorskie dzieło Angeliny Jolie, która napisała scenariusz i wyreżyserowała film. Obok niej wystąpił w nim jej mąż Brad Pitt. Był to ich pierwszy wspólny występ ekranowy od czasu filmu Pan i Pani Smith z 2005 roku. Kameralny dramat stylizowany na europejskie kino lat 60. i 70. ubiegłego wieku doczekał się raczej umiarkowanych recenzji, a największe emocje wzbudzał pozaekranowy związek Angeliny Jolie i Brada Pitta, na którego szczęściu pojawiły się pierwsze rysy. Zdaniem wielu wspólny występ w filmie miał pomóc poprawie związku nie tylko bohaterów filmu Nad morzem, ale też ich głównych gwiazd.
Anastasia „Ana” Steele (Dakota Johnson) to 21-letnia studentka, która zgadza się zastąpić swoją przyjaciółkę i przeprowadzić wywiad do uczelnianej gazety. Jego bohaterem ma być odnoszący sukcesy 27-letni miliarder Christian Grey (Jamie Dornan). Jakiś czas po wywiadzie para spotyka się po raz kolejny i umawia na następne spotkanie. Więcej
Anastasia „Ana” Steele (Dakota Johnson) to 21-letnia studentka, która zgadza się zastąpić swoją przyjaciółkę i przeprowadzić wywiad do uczelnianej gazety. Jego bohaterem ma być odnoszący sukcesy 27-letni miliarder Christian Grey (Jamie Dornan). Jakiś czas po wywiadzie para spotyka się po raz kolejny i umawia na następne spotkanie. Szarmancki Grey jest coraz bardziej zainteresowany skromną i niewinną Aną. Aby mogli się spotykać, Ana musi jednak najpierw podpisać specyficzny kontrakt, w myśl którego wszystko, czego doświadczy z Christianem musi pozostać w tajemnicy. Wkrótce Grey prezentuje jej swój pokój zabaw pełen erotycznych zabawek BDSM.
Wyreżyserowany przez Sam Taylor-Johnson film Pięćdziesiąt twarzy Greya to długo wyczekiwana ekranizacja bestsellerowej powieści pod tym samym tytułem autorstwa E. L. James. Podejmująca odważny temat sadomasochizmu książka to fenomen literacki na skalę światową. Podobny sukces stał się również udziałem filmu, który pomimo krytycznych recenzji zarobił w kinach ponad pół miliarda dolarów. Erotycznemu romansowi filmowemu nie zaszkodziło nawet pięć Złotych Malin, w tym ta dla najgorszego filmu roku. W kolejnych latach powstały następne części dopełniające trylogię: Ciemniejsza strona Greya oraz Nowe oblicze Greya.