W zamachu ginie partner Majamiego, który przejął prowadzoną przez niego sprawę. Jego przełożeni za punkt honoru biorą schwytanie morderców. Wyszkolony w akademii FBI Quantico (Rafał Mohr) oraz Metyl (Krzysztof Stroiński), który niedawno wrócił do służby, proponują Desperowi (Marcin Dorociński), by przeniknął do struktur podejrzanych Więcej
W zamachu ginie partner Majamiego, który przejął prowadzoną przez niego sprawę. Jego przełożeni za punkt honoru biorą schwytanie morderców. Wyszkolony w akademii FBI Quantico (Rafał Mohr) oraz Metyl (Krzysztof Stroiński), który niedawno wrócił do służby, proponują Desperowi (Marcin Dorociński), by przeniknął do struktur podejrzanych o zamach gangsterów z Pruszkowa. Wkrótce Despero poznaje mafijnego bossa Gawrona (Cezary Pazura) oraz jego brata Juniora (Adam Woronowicz) i zostaje jednym z ich zaufanych ludzi. Coraz więcej do powiedzenia w prowadzonych przez Gawrona interesach zaczyna mieć jego żona Mira (Doda).
Po tym jak Patryk Vega w atmosferze skandalu zrezygnował z reżyserii kolejnej części hitowego Pitbulla, na reżyserskim stołku zastąpił go Władysław Pasikowski. Solidarnie z Vegą z udziału w produkcji zrezygnowało też kilku aktorów, w tym Piotr Stramowski, który w filmach Pitbull. Nowe porządki i Pitbull. Niebezpieczne kobiety wcielał się w postać Majamiego. Z drugiej strony do obsady filmu Pitbull. Ostatni pies powrócili znani z serialowej wersji Pitbulla: Stroiński i Mohr. Pasikowskiemu udało się opanować sytuację nie odcinając się całkowicie od filmów poprzednika. Powstało sensacyjne kino w stylu, do którego Pasikowski przyzwyczaił wcześniejszymi filmami. Widzów podzieliła występująca w jednej z głównych ról Doda, ale ostatecznie Pitbull. Ostatni pies okazał się finansowym sukcesem.
Dystrybucja w Polsce: Kino Świat
W dokumentalnym filmie o najsłynniejszej diwie operowej wszech czasów: Marii Callas, za sprawą niepublikowanych do tej pory materiałów i prywatnych filmów, poznajemy bliżej skomplikowane i pełne sprzeczności życie artystki. Autorzy filmu starają się odpowiedzieć na pytanie, jaka naprawdę była Maria Callas, a które z krążących Więcej
W dokumentalnym filmie o najsłynniejszej diwie operowej wszech czasów: Marii Callas, za sprawą niepublikowanych do tej pory materiałów i prywatnych filmów, poznajemy bliżej skomplikowane i pełne sprzeczności życie artystki. Autorzy filmu starają się odpowiedzieć na pytanie, jaka naprawdę była Maria Callas, a które z krążących o niej legend pokrywają się z rzeczywistością. Wyreżyserowana przez Toma Volfa, Maria Callas to historia kobiety uwikłanej w burzliwy miłosny trójkąt, którego centralnymi postaciami oprócz niej są jeden z najbogatszych mężczyzn na świecie Aristotelis Onasis oraz wdowa po amerykańskim prezydencie: Jackie Kennedy.
Narratorem filmu Maria Callas w polskiej wersji językowej jest Krystyna Janda. Wśród bogatego materiału źródłowego wykorzystanego w filmie znalazły się również występy na żywo Marii Callas, fragmenty programów telewizyjnych z jej udziałem, a także odczytywane zza kamery listy artystki.
Dystrybucja w Polsce: M2 Films
Życie mieszkającej na północy Francji bogatej rodziny Laurentów nieuchronnie zbliża się do tragedii. Anne (Isabelle Huppert) to właścicielka firmy budowlanej, która twardą ręką trzyma całą resztę rodziny. W jej skład wchodzą cierpiący na demencję ojciec Anne: Georges (Jean Louis Trintignant), zmagający się z chorobą alkoholową Więcej
Życie mieszkającej na północy Francji bogatej rodziny Laurentów nieuchronnie zbliża się do tragedii. Anne (Isabelle Huppert) to właścicielka firmy budowlanej, która twardą ręką trzyma całą resztę rodziny. W jej skład wchodzą cierpiący na demencję ojciec Anne: Georges (Jean Louis Trintignant), zmagający się z chorobą alkoholową syn Pierre (Franz Rogowski) oraz brat Anne, Thomas (Mathieu Kassovitz). Thomas po rozwodzie próbuje ułożyć sobie życie w nowym związku i wkrótce spodziewa się narodzin syna. Ma już jedno dziecko: dwunastoletnią socjopatkę Eve (Fantine Harduin).
Najnowszy film nagrodzonego Oscarem za film Miłość austriackiego reżysera Michaela Haneke brał udział w konkursie głównym festiwalu filmowego w Cannes. Był również austriackim kandydatem do Oscara dla najlepszego nieanglojęzycznego filmu, ale ostatecznie nie uzyskał nominacji. Happy End spotkał się z pozytywnymi recenzjami, choć wyraźnie podkreślano, że bez wątpienia nie jest najlepszym w karierze reżysera. Haneke po raz kolejny udanie sportretował mroczną naturę ludzką kryjącą się pod fasadą szczęścia i sukcesu. Happy End to kompilacja tematów, które podejmował reżyser na przestrzeni swojej kariery.
Dystrybucja w Polsce: Gutek Film
Sześćdziesięcioletnia Sandra Abbott (Imelda Staunton) to szczęśliwa żona, która prowadzi wystawne życie. Wszystko zmienia się za sprawą odkrycia romansu męża i jej najlepszej przyjaciółki. Po czterdziestu latach małżeństwa pora na rozwód, po którym życie Sandry zmienia się diametralnie. Kobieta przenosi się do mieszkającej Więcej
Sześćdziesięcioletnia Sandra Abbott (Imelda Staunton) to szczęśliwa żona, która prowadzi wystawne życie. Wszystko zmienia się za sprawą odkrycia romansu męża i jej najlepszej przyjaciółki. Po czterdziestu latach małżeństwa pora na rozwód, po którym życie Sandry zmienia się diametralnie. Kobieta przenosi się do mieszkającej w Londynie siostry Bif (Celia Imrie). Bif to korzystająca z uroków życia kobieta zmieniająca partnerów jak rękawiczki. Namawia Sandrę do tego, by razem z nią wybrała się na zajęcia taneczne. Tam Sandra poznaje przyjaciół Bif: Charliego (Timothy Spall), Jackie (Joanna Lumley) oraz Teda (David Hayman). I po raz kolejny w jej życiu pojawią się rewolucyjne zmiany.
Trudno było spodziewać się słabego filmu po tej brytyjskiej komedii romantycznej o seniorach. I rzeczywiście, po raz kolejny angielskim twórcom udało się stworzyć pozytywny obraz, w którym przy okazji lekkiego humoru przemycanych jest wiele społecznie ważnych tematów. Nie jest to na pewno dzieło na miarę najlepszych brytyjskich dokonań w dziedzinie romantycznej komedii, czy obyczajowych filmów w reżyserii Mike'a Leigha, ale Do zakochania jeden krok jest dobrą pozycją dla tych, którzy chcą przyjemnie spędzić czas. Dodatkowym atutem jest świetna, zaprawiona w komediowo-obyczajowych bojach obsada.
Dominika Egorova (Jennifer Lawrence) to odnosząca sukcesy primabalerina, której karierę przerywa kontuzja. Potrzebująca pieniędzy na opiekę nad chorą matką, przyjmuje ofertę KGB i zgadza się wziąć udział w niebezpiecznej misji. Jej pokłosiem jest propozycja nie do odrzucenia: śmierć albo dołączenie do specjalnej jednostki tzw. czerwonych jaskółek. Więcej
Dominika Egorova (Jennifer Lawrence) to odnosząca sukcesy primabalerina, której karierę przerywa kontuzja. Potrzebująca pieniędzy na opiekę nad chorą matką, przyjmuje ofertę KGB i zgadza się wziąć udział w niebezpiecznej misji. Jej pokłosiem jest propozycja nie do odrzucenia: śmierć albo dołączenie do specjalnej jednostki tzw. czerwonych jaskółek. Wszechstronnie wyszkolonych agentek, które są w stanie uwieść każdego. Po przejściu szkolenia, Dominika zostaje wysłana na pierwszą misję w Budapeszcie. Tam nawiązuje kontakt z amerykańskim agentem CIA: Nate'em Nashem (Joel Edgerton).
Wyreżyserowany przez Francisa Lawrence'a (autor takich filmów jak Jestem legendą oraz trzy części Igrzysk śmierci) thriller szpiegowski Czerwona jaskółka to kolejny popis aktorski Jennifer Lawrence. To właśnie jej rola zasłużyła zdaniem krytyków na największe słowa uznania. Sam film spotkał się jednak z mieszanymi recenzjami, a wśród uwag krytycznych najczęściej powtarzanym zarzutem był zbyt długi metraż oraz mało ciekawa intryga, która sprawiła, że z ekranu zbyt często wiało nudą. Gęsty erotyczny klimat, jakim może pochwalić się film Czerwona jaskółka nie wystarczył, by zamaskować te niedociągnięcia.
Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix