Porucznik Danny Roman (Samuel L. Jackson) to najlepszy policyjny negocjator w Chicago. Policjant trafia na ślad spisku w szeregach policji, w który zamieszani są nie tylko koledzy z jego wydziału, ale też policjanci Wydziału Wewnętrznego. Niedługo potem ginie informator Romana, a on sam zostaje głównym podejrzanym w sprawie. Oprócz tego dochodzą Więcej
Porucznik Danny Roman (Samuel L. Jackson) to najlepszy policyjny negocjator w Chicago. Policjant trafia na ślad spisku w szeregach policji, w który zamieszani są nie tylko koledzy z jego wydziału, ale też policjanci Wydziału Wewnętrznego. Niedługo potem ginie informator Romana, a on sam zostaje głównym podejrzanym w sprawie. Oprócz tego dochodzą też zarzuty o korupcję. Zdesperowany policjant, któremu nikt nie wierzy w niewinność, decyduje się na dramatyczne rozwiązanie. Bierze czterech zakładników i żąda, by na miejsce przysłany został inny negocjator: Chris Sabian (Kevin Spacey). Roman wierzy, że może mu ufać i razem znajdą sposób na wyplątanie go z tarapatów.
Rzadkość w filmografii Kevina Spaceya, czyli kino akcji. Kino akcji najwyższych lotów można by też dodać. Wyreżyserowany przez F. Gary'ego Graya film Negocjator został luźno oparty na prawdziwej historii skandalu, jaki stał się udziałem policjantów z wydziału w St. Louis na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Emocjonujące starcie dwóch charakterów umożliwiło Kevinowi Spaceyowi i Samuelowi L. Jacksonowi na pełne zaprezentowanie swoich talentów aktorskich, a ich kreacje to najmocniejszy punkt tego policyjnego thrillera.
Quoyle (Kevin Spacey) to podrzędny dziennikarz, którego życie zmienia się na zawsze po przeżytej tragedii. Kiedy w wypadku samochodowym ginie jego niewierna żona (Cate Blanchett), razem z kilkuletnią córką przenosi się na Nową Funlandię do rybackiej wioski Killick-Claw, skąd pochodzi. To surowe miejsce, w którym Quoyle na nowo odzyskuje Więcej
Quoyle (Kevin Spacey) to podrzędny dziennikarz, którego życie zmienia się na zawsze po przeżytej tragedii. Kiedy w wypadku samochodowym ginie jego niewierna żona (Cate Blanchett), razem z kilkuletnią córką przenosi się na Nową Funlandię do rybackiej wioski Killick-Claw, skąd pochodzi. To surowe miejsce, w którym Quoyle na nowo odzyskuje chęć do życia. Także za sprawą uczucia, jakie łączy ją z miejscową wdową (Julianne Moore). Dziennikarz znajduje posadę w lokalnej gazecie „The Gammy Bird”, a wkrótce na jaw zaczynają wychodzić mroczne tajemnice z przeszłości jego rodziny.
Ciepły dramat obyczajowy w reżyserii Lassego Hallströma został oparty na podstawie nagrodzonej Pulitzerem książki Annie Proulx. Na potrzeby filmu zmienione zostały niektóre opisane w niej wydarzenia. Pierwotnie w roli głównej miał wystąpić John Travolta, ale ostatecznie rola Quoyle'a trafiła do Kevina Spaceya. Został on za nią nominowany do Złotego Globu dla najlepszego aktora w dramacie, ale przegrał z Russellem Crowe'em i jego rolą w filmie Piękny umysł. W filmie Kroniki portowe wystąpili również Judi Dench, Scott Glenn, Pete Postlethwaite oraz Rhys Ifans.
Eugene Simonet (Kevin Spacey) to nauczyciel nauk społecznych, który zadaje swoim uczniom osobliwe zadanie mające zmienić świat na lepszy. W ramach akcji Podaj dalej, uczniowie mają zwracać otrzymane przysługi trzem innym ludziom i prosić ich o to, by zrobili tak samo. Zadania podejmuje się uczeń Simoneta, 12-letni Trevor (Haley Joel Osment). Chłopak wykorzystuje Więcej
Eugene Simonet (Kevin Spacey) to nauczyciel nauk społecznych, który zadaje swoim uczniom osobliwe zadanie mające zmienić świat na lepszy. W ramach akcji Podaj dalej, uczniowie mają zwracać otrzymane przysługi trzem innym ludziom i prosić ich o to, by zrobili tak samo. Zadania podejmuje się uczeń Simoneta, 12-letni Trevor (Haley Joel Osment). Chłopak wykorzystuje też nadarzającą się okazję do zapoznania nauczyciela ze swoją samotną i nadużywającą alkoholu matką Arlene (Helen Hunt). Choć początkowo plan nauczyciela przynosi pożądane efekty, to z czasem okazuje się, że ma też nieoczekiwane skutki uboczne.
Film w reżyserii Mimi Leder został oparty na motywach powieści pod tym samym tytułem autorstwa Catherine Ryan Hyde. Oskarżany przez krytyków za nadmierny sentymentalizm i niepotrzebne wyciskanie łez u widzów, został doceniony za historię, aktorstwo i realizację. Kevin Spacey wcielił się tu w rolę zahukanego nauczyciela, na którego przyszłości zaważyło trudne dzieciństwo. Jako dziecko był prześladowany przez ojca psychicznie i fizycznie. Po podpaleniu przez niego wciąż pozostały na jego ciele widoczne blizny. Na potrzeby filmu diametralnie zmieniono jego postać. W powieści nauczycielem był doświadczony przez wojnę w Wietnamie Afroamerykanin Reuben St. Clair.
Do szpitala psychiatrycznego trafia mężczyzna (Kevin Spacey), który twierdzi, że pochodzi z odległej od Ziemi o tysiąc lat świetlnych planety K-PAX. prot (swoje imię każe pisać z małej litery) zostaje przebadany przez psychiatrę doktora Marka Powella (Jeff Bridges), ale ten nie potrafi udowodnić, że jego pacjent kłamie. Wręcz przeciwnie, historia Więcej
Do szpitala psychiatrycznego trafia mężczyzna (Kevin Spacey), który twierdzi, że pochodzi z odległej od Ziemi o tysiąc lat świetlnych planety K-PAX. prot (swoje imię każe pisać z małej litery) zostaje przebadany przez psychiatrę doktora Marka Powella (Jeff Bridges), ale ten nie potrafi udowodnić, że jego pacjent kłamie. Wręcz przeciwnie, historia o planecie K-PAX staje się coraz bardziej wiarygodna. prot posiada o niej ogromną wiedzę, a badania medyczne udowadniają jego pozaziemskie właściwości. Tymczasem zbliża się 27 lipca. To data, która ma dla prota szczególne znaczenie.
Wyreżyserowany przez Iaina Softleya film K-PAX został oparty na podstawie powieści pod tym samym tytułem autorstwa Gene'a Brewera. Podejmujący wiele egzystencjalnych tematów został oskarżony o plagiat przez twórcę argentyńskiego filmu „Człowiek patrzący na południowy wschód”. Podobieństwo fimu Elisea Subieli do książki będącej pierwowzorem filmu jej autor tłumaczył zupełnym przypadkiem. Film Softleya zebrał przeciętne recenzje, doceniono jednak aktorstwo Spaceya i Bridgesa. I filmową zagadkę, której rozwiązanie Softley pozostawia widzowi.