Christine „Lady Bird” McPherson (Saoirse Ronan) rozpoczyna ostatni rok nauki w katolickim liceum na przedmieściach Sacramento. Zdolnej dziewczynie marzą się studia na prestiżowej uczelni, ale jej rodziców na to nie stać. Matka Lady Bird (Laurie Metcalf) wolałaby, żeby córka studiowała bliżej i nie chce nawet słyszeć o zamiarach Lady Więcej
Christine „Lady Bird” McPherson (Saoirse Ronan) rozpoczyna ostatni rok nauki w katolickim liceum na przedmieściach Sacramento. Zdolnej dziewczynie marzą się studia na prestiżowej uczelni, ale jej rodziców na to nie stać. Matka Lady Bird (Laurie Metcalf) wolałaby, żeby córka studiowała bliżej i nie chce nawet słyszeć o zamiarach Lady Bird, która liczy na otrzymanie stypendium wymarzonej uczelni. Więcej wsparcia dziewczyna otrzymuje od ojca (Tracy Letts). Tymczasem dużo nowego dzieje się w szkolnym życiu Lady Bird. Dziewczyna zakochuje się w Dannym (Lucas Hedges) oraz zaprzyjaźnia z bogatymi: Julie (Beanie Feldstein) i Kyle'em (Timothée Chalamet).
Wyreżyserowana przez Gretę Gerwig Lady Bird to opowieść o dojrzewaniu i wchodzeniu w dorosłość. Choć podobnych filmów było już wiele, to jednak udało się filmowi Lady Bird zachwycić widzów i krytyków, którzy docenili jego nostalgiczny urok i nienachalny humor. Świetnie zagrany trafnie obrazuje wszystkie dole i niedole nastolatka. Choć amerykański, to łatwo z nim utożsamić się każdemu, kto właśnie wchodzi w ten trudny okres albo z rozrzewnieniem go już tylko wspomina.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Farrokh Bulsara (Rami Malek) pracuje na lotnisku Heathrow przy sortowaniu walizek. Obdarzony świetnym głosem dołącza do trójki muzyków, z którymi zakłada grupę Queen. Zmienia też nazwisko na Freddie Mercury. Kolorowy wizerunek charyzmatycznego wokalisty zespołu zapewnia zainteresowanie ze strony muzycznych producentów. Singiel „Killer Więcej
Farrokh Bulsara (Rami Malek) pracuje na lotnisku Heathrow przy sortowaniu walizek. Obdarzony świetnym głosem dołącza do trójki muzyków, z którymi zakłada grupę Queen. Zmienia też nazwisko na Freddie Mercury. Kolorowy wizerunek charyzmatycznego wokalisty zespołu zapewnia zainteresowanie ze strony muzycznych producentów. Singiel „Killer Queen” zostaje hitem w USA, a przed muzykami z grupy Queen świetlana przyszłość. Kariera muzyczna Queenów rozwija się znakomicie, nieco gorzej wiedzie się Freddiemu w życiu prywatnym. Niepewny swojej seksualności rozstaje się z ukochaną Mary Austin (Lucy Boynton).
Biograficzna opowieść o Freddie’em Mercurym i supergrupie Queen uwiodła każdego… z wyjątkiem krytyków. Przeciętne recenzje nie przeszkodziły jednak filmowi Bryana Singera w zostaniu kasowym hitem oraz zwycięstwie w kategorii „najlepszy dramat” w trakcie ceremonii rozdania Złotych Globów. Nie do końca wierna faktom biografia Mercury’ego bez dwóch zdań jest aktorskim popisem Ramiego Maleka, który bezbłędnie wcielił się w postać legendarnego wokalisty. W filmie można m.in. usłyszeć większość hitów grupy Queen oraz zobaczyć jej historyczny występ w ramach koncertu Live Aid.
Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix
Salem w stanie Massachusetts to spokojne amerykańskie miasteczko, w którym życie toczy się leniwym rytmem. Znudzone nastolatki z miejscowego liceum uczestniczą w niekończących się imprezach, a dorośli zajęci są swoimi sprawami. Sytuacja zmienia się diametralnie za sprawą nieuchwytnego hakera, który upublicznia w Internecie zawartość telefonów Więcej
Salem w stanie Massachusetts to spokojne amerykańskie miasteczko, w którym życie toczy się leniwym rytmem. Znudzone nastolatki z miejscowego liceum uczestniczą w niekończących się imprezach, a dorośli zajęci są swoimi sprawami. Sytuacja zmienia się diametralnie za sprawą nieuchwytnego hakera, który upublicznia w Internecie zawartość telefonów większości mieszkańców Salem. Wystawione na publiczny widok zdjęcia, wiadomości czy zapisy rozmów na internetowych komunikatorach budzą wrzenie wśród tzw. porządnych obywateli. Rozpoczyna się współczesne polowanie na czarownice.
Wyreżyserowany przez Sama Levinsona film „Assassination Nation” to przede wszystkim ostrzeżenie przed zagrożeniami, jakie niesie za sobą współczesna technologia. W dobie zbytniego ujawniania swojej prywatności w mediach społecznościowych często zapominamy, że udostępnione tam informacje mogą w każdej chwili zostać wykorzystane przeciwko nam. Jaki mógłby być tego efekt? Odpowiedź udzielona przez Levinsona jest być może zbyt przerysowana i efekciarska, ale zwraca uwagę i każe zastanowić się nad możliwymi reperkusjami. „Assassination Nation” to nowoczesne kino z wpadającą w ucho ścieżką dźwiękową.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) to jeden z najlepszych londyńskich krawców, w którego domu mody ubierają się wszystkie sławy lat 50. Prywatnie to egocentryczny mężczyzna o trudnym usposobieniu, z którym wytrzymuje jedynie siostra. Podczas jednej z podróży na wieś, Reynolds poznaje kelnerkę Almę (Vicky Krieps). Prostolinijna dziewczyna Więcej
Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) to jeden z najlepszych londyńskich krawców, w którego domu mody ubierają się wszystkie sławy lat 50. Prywatnie to egocentryczny mężczyzna o trudnym usposobieniu, z którym wytrzymuje jedynie siostra. Podczas jednej z podróży na wieś, Reynolds poznaje kelnerkę Almę (Vicky Krieps). Prostolinijna dziewczyna przypada mu do gustu i zabiera ją ze sobą do Londynu. Alma zostaje jego muzą i kochanką, ale szybko zaczyna się nią nudzić. Dziewczyna jednak nie zamierza rezygnować z Reynoldsa i sięga po drastyczne środki, by nie mógł się bez niej obejść.
Jak przystało na film o projektancie mody, autor kostiumów do Nici widmo – Mark Bridges – został za nie nagrodzony Oscarem. To jednak tylko przysłowiowa wisienka na torcie tego znakomitego dramatu obyczajowego opartego na prawdziwej historii. Perfekcyjnie zrealizowane dzieło w reżyserii Paula Thomasa Andersona to film biograficzny zupełnie inny od reszty przedstawicieli tego gatunku. Andersona nie interesują daty z biografii Woodcocka, a ludzie, łączące ich uczucia i kipiące pomiędzy nimi emocje. Efekt końcowy nie byłby możliwy, gdyby nie znakomite aktorstwo. Dla nominowanego do Oscara Daniela Day-Lewisa rola Woodcocka jest prawdopodobnie ostatnią w jego karierze. Aktor zapowiedział przejście na emeryturę. A szkoda.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Marlo (Charlize Theron) jest matką dwójki dzieci. Szczególnie opieka nad cierpiącym na chorobę rozwojową Jonahem (Asher Miles Fallica) wymaga od niej wielu wyrzeczeń. Wkrótce na świat ma przyjść jej trzecie dziecko. Z propozycją pomocy zgłasza się brat Marlo (Mark Duplass), który chce opłacić opiekunkę do dzieci. Początkowo Marlo Więcej
Marlo (Charlize Theron) jest matką dwójki dzieci. Szczególnie opieka nad cierpiącym na chorobę rozwojową Jonahem (Asher Miles Fallica) wymaga od niej wielu wyrzeczeń. Wkrótce na świat ma przyjść jej trzecie dziecko. Z propozycją pomocy zgłasza się brat Marlo (Mark Duplass), który chce opłacić opiekunkę do dzieci. Początkowo Marlo odmawia, ale kiedy nie jest w stanie poradzić sobie z trójką pociech – w końcu się łamie. Tully (Mackenzie Davis), która pojawia się w jej domu ma zbawienny wpływ na dzieci. Marlo może w końcu trochę odpocząć, a pomiędzy kobietami nawiązuje się nić przyjaźni.
Mały, wielki film – jak o Tully piszą krytycy, to jeden z pierwszych filmów 2018 roku typowany do przyszłorocznych Oscarów. Szczególnie ze względu na kolejną świetną rolę Charlize Theron, która po raz kolejny przeszła znaczącą fizyczną transformację i przygotowując się do roli matki przytyła kilkanaście kilogramów. Tully to opowieść o trudach macierzyństwa i wszystkich blaskach i cieniach z nim związanych. W dowcipny sposób przedstawia wszystkie zadania, jakie stają przed współczesną matką i odpowiada na pytania, ile z siebie trzeba poświęcić, by podołać zadaniu wychowania dzieci. Z pewnością przypadnie do gustu wszystkim, którym podobały się poprzednie dzieła duetu Jason Reitman/Diablo Cody: Juno i Kobieta na skraju dojrzałości.
Dystrybucja w Polsce: M2 Films