Ove (Rolf Lassgard) to sześćdziesięciolatek, którego życie runęło w posadach. Najpierw zmarła jego ukochana żona Sonja (Ida Engvoll), potem został zwolniony z pracy, której poświęcił czterdzieści lat życia. Mimo piastowania posady przewodniczącego spółdzielni mieszkaniowej, Ove postanawia popełnić samobójstwo. Uważa, że nie Więcej
Ove (Rolf Lassgard) to sześćdziesięciolatek, którego życie runęło w posadach. Najpierw zmarła jego ukochana żona Sonja (Ida Engvoll), potem został zwolniony z pracy, której poświęcił czterdzieści lat życia. Mimo piastowania posady przewodniczącego spółdzielni mieszkaniowej, Ove postanawia popełnić samobójstwo. Uważa, że nie ma po co żyć. Nieświadomie ratuje go przed śmiercią rodzina, która wprowadza się w pobliżu. Pochodząca z Iraku Parvaneh (Bahar Pars) zaprzyjaźnia się z Ovem.
Ten oparty na motywach bestsellerowej powieści autorstwa Frederika Backmana komediodramat zyskał uznanie także poza granicami Szwecji. Dowodem tego dwie nominacje do Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego oraz za najlepszą charakteryzację. Mężczyzna imieniem Ove dostał również sześć nominacji do nagrody Guldbagge, szwedzkiego odpowiednika Oscara. Zwyciężył w dwóch kategoriach: najlepszy aktor (Lassgard) oraz najlepsza charakteryzacja. W najważniejszej kategorii uległ polsko-szwedzkiej koprodukcji Intruz, The Here After.
Dystrybucja w Polsce: Aurora Films
Od ponad ćwierć wieku nie przyszedł na świat żaden mutant. Ci, którzy pozostali przy życiu tak jak Logan (Hugh Jackman), unikają ludzi. Dumny kiedyś Wolverine wraz z wiekiem traci siły i pracuje jako kierowca limuzyny. Opiekuje się też sędziwym Charlesem Xavierem (Patrick Stewart). Profesor X musi być trzymany w odosobnieniu, gdyż jego niekontrolowane Więcej
Od ponad ćwierć wieku nie przyszedł na świat żaden mutant. Ci, którzy pozostali przy życiu tak jak Logan (Hugh Jackman), unikają ludzi. Dumny kiedyś Wolverine wraz z wiekiem traci siły i pracuje jako kierowca limuzyny. Opiekuje się też sędziwym Charlesem Xavierem (Patrick Stewart). Profesor X musi być trzymany w odosobnieniu, gdyż jego niekontrolowane moce są zagrożeniem dla otoczenia. Pewnego dnia w życiu Logana pojawia się młoda Laura (Dafne Keen). Okazuje się, że dziewczynka obdarzona jest podobnymi mocami co Logan.
Wyreżyserowany przez Jamesa Mangolda Logan: Wolverine zmienił sposób przenoszenia na duży ekran poczytnych komiksów o superbohaterach. Do momentu jego premiery stawiano raczej na kolorowe widowiska przeznaczone również dla młodszego widza. Logan: Wolverine to bardziej poważny i brutalny dramat, w którym nic nie jest pewne, łącznie z happy endem. Opłaciło się. Z dochodem przekraczającym 600 milionów dolarów Logan: Wolverine plasuje się na wysokim miejscu wśród najbardziej dochodowych filmów 2017 roku. Uznawany jest również za jeden z najlepszych filmów o superbohaterach.
Logan: Wolverine to dziesiąty z filmów, których akcja rozgrywa się w stworzonym przez Marvela uniwersum X-Menów. Dotychczasowe produkcje to:
Dystrybucja w Polsce: Imperial Cinepix
Podczas zorganizowanej przez Evę (Kasia Smutniak) i Rocca (Marco Giallini) kolacji, gospodarze razem z przyjaciółmi postanawiają zagrać w specyficzną grę. Każdy z uczestników kolacji kładzie na stole swoje komórki. Od tej pory wszyscy będą mieli wgląd we wiadomości, jakie do nich przychodzą. Sprawdzian prawdomówności szybko udowadnia, Więcej
Podczas zorganizowanej przez Evę (Kasia Smutniak) i Rocca (Marco Giallini) kolacji, gospodarze razem z przyjaciółmi postanawiają zagrać w specyficzną grę. Każdy z uczestników kolacji kładzie na stole swoje komórki. Od tej pory wszyscy będą mieli wgląd we wiadomości, jakie do nich przychodzą. Sprawdzian prawdomówności szybko udowadnia, że przyjaciele mają przed sobą wiele tajemnic. Niektóre z nich zagrażają parom małżeńskim uczestniczącym w kolacji.
Film w reżyserii Paola Genovese'a udowodnia, jak dużą wartość dla kina wciąż ma dobra historia. W dobie opartych na komiksach kolorowych widowisk i nawału remake’ów i sequeli coraz ciężej o oryginalne kino, którego głównym napędem jest pomysł. Kilkoro bohaterów, jedno mieszkanie, znakomity punkt wyjścia – tyle wystarczyło do sukcesu, jaki stał się udziałem filmu Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie.
Film Genovese’a odniósł sukces także poza granicami Włoch, gdzie był ogromnym hitem zarówno kasowym, jak i artystycznym. Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie został uhonorowany dwoma nagrodami Davida di Donatella (przyznawany w 24 kategoriach włoski odpowiednik Oscara): dla najlepszego filmu oraz za najlepszy scenariusz (Genovese).
Dystrybucja w Polsce: Aurora Films
Michalina Wisłocka (Magdalena Boczarska) to ceniona lekarz ginekolog i seksuolog. W karierze pomogła już dziesiątkom kobiet. Teraz poprzez napisaną przez siebie książkę "Sztuka kochania" chce zwiększyć świadomość erotyczną Polaków. W komunistycznej Polsce takie książki uznawane są jednak za pornografię. Z tego powodu Wisłocka nie może Więcej
Michalina Wisłocka (Magdalena Boczarska) to ceniona lekarz ginekolog i seksuolog. W karierze pomogła już dziesiątkom kobiet. Teraz poprzez napisaną przez siebie książkę "Sztuka kochania" chce zwiększyć świadomość erotyczną Polaków. W komunistycznej Polsce takie książki uznawane są jednak za pornografię. Z tego powodu Wisłocka nie może znaleźć wydawcy. Nie poddaje się jednak. W "Sztukę kochania" włożyła wiele serca i prywatne doświadczenia wielkich miłości: do pierwszego męża Stanisława (Piotr Adamczyk) po kochanka Jurka (Eryk Lubos).
Producent Piotr Woźniak-Starak odkrył niezawodny sposób na sukces. Po cieszącym się ogromną popularnością filmie Bogowie o Zbigniewie Relidze, tym razem sięgnął po inną historyczną już dzisiaj postać: Michalinę Wisłocką. Był to kolejny strzał w dziesiątkę, a świetnie zrealizowany film Marii Sadowskiej Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej zobaczyło w kinach ponad milion siedemset tysięcy widzów.
W filmie wystąpili również Justyna Wasilewska, Borys Szyc, Karolina Gruszka, Arkadiusz Jakubik, Artur Barciś i Wojciech Mecwaldowski. Muzykę do filmu Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej skomponował Radzimir Dębski.
Dystrybucja w Polsce: Next Film
W wyniku śmierci króla Asgardu Odyna (Anthony Hopkins) z więzienia uwolniona zostaje jego pierworodna córka, bogini śmierci Hela (Cate Blanchett). Zesłał ją tam sam Odyn, któremu nie podobała się żądza władzy, jaką pałała. Teraz nic się w tej kwestii nie zmieniło. Hela dalej chce rządzić całym światem. Rządy tyranii rozpoczyna Więcej
W wyniku śmierci króla Asgardu Odyna (Anthony Hopkins) z więzienia uwolniona zostaje jego pierworodna córka, bogini śmierci Hela (Cate Blanchett). Zesłał ją tam sam Odyn, któremu nie podobała się żądza władzy, jaką pałała. Teraz nic się w tej kwestii nie zmieniło. Hela dalej chce rządzić całym światem. Rządy tyranii rozpoczyna od przejęcia władzy w Asgardzie. W tym celu pozbywa się braci: Thora (Chris Hemsworth) i Lokiego (Tom Hiddleston). Obaj trafiają na rządzoną przez Arcymistrza (Jeff Goldblum) planetę Sakaar, gdzie urządzane są pojedynki na arenie gladiatorów. Thor zamierza wrócić do Asgardu i pokonać Helę. W tym celu nawiązuje współpracę z Bruce'em Bannerem – Hulkiem (Mark Ruffalo) oraz tajemniczą Walkirią (Tessa Thompson).
Siedemnasty film z tzw. kinowego uniwersum Marvela wyróżnia się na tle swoich poprzedników dużą ilością ironicznego humoru, za który odpowiedzialny jest nowozelandzki reżyser Taika Waititi. To również kolorowa zabawa konwencją przypominająca niskobudżetowe produkcje z lat 80. ubiegłego wieku. Taka mieszanka wybuchowa sprawdziła się na dużym ekranie znakomicie. Powstał niebanalny film rozrywkowy, w którym udało się zachować sporo świeżości, pomimo tego, że to już trzecia część przygód Thora, nie licząc filmów, w których pojawiał się gościnnie.
Dystrybucja w Polsce: Disney