Xymena Borowiecka 29 sierpnia 2017 07:00
1/7
Copyright @Instagram
1/7

Masz ochotę spędzić wieczór na kanapie, oglądając ulubiony serial lub film, ale jesteś na diecie i wiesz, że nie powinnaś przejadać się popcornem lub chipsami? Może po prostu spieszysz się do pracy, nie masz czasu na gotowanie, ale nie chcesz podjadać niezdrowych przekąsek?


W takich sytuacjach, najczęściej (niestety!) kuszą nas różnego rodzaju słone i słodkie produkty, których nie trzeba długo przygotowywać... Te, z pozoru niewinne zachcianki, mogą jednak stać się powodem zwiększenia wagi. Siedzący tryb życia, a co za tym idzie - spowolniony metabolizm nie sprzyjają spalaniu węglowodanów i cukrów. 


Co jeść zamiast chipsów, lodów i frytek?


Właśnie to, ale... w odświeżonej wersji! 

Zobacz także: Nie masz pomysłu na śniadanie? Oto wariacje na temat kanapek!


W naszej galerii mamy sześć najlepszych alternatyw dla tuczących, pełnych pustych kalorii przekąsek. 

2/7
Copyright @Instagram
2/7

Fit frytki - dodatek do obiadu lub coś na ząb w leniwe popołudnie!


Kochamy je ze względu na charakterystyczny smak i aromat, ale faktycznie smażone na głębokim tłuszczu ziemniaki nie należą do najzdrowszych.

Frytki w wersji light pieczone są w piekarniku bez dodatku tłuszczu, a za chrupiącą skórkę możemy uzyskać smarując je lekko białkiem. Nie smakują identycznie jak te tradycyjne, ale stanowią ich pyszny, a przede wszystkim zdrowy zamiennik. 


Z czego zrobić zdrowe frytki? Wystarczy pokroić w słupki dynię, batata czy podzielić na łodygi szparagi i obsypać je ulubionymi przyprawami :)

3/7
Copyright @Instagram
3/7

Ulubiona potrawa wszystkich hipsterów - hummus 


Słynny już hummus to sos-dip lub pasta, przyrządzana z gotowanych i przetartych nasion ciecierzycy lub innych roślin strączkowych. Można kupić go w gotowej formie lub przygotować samodzielnie w domu według przepisu, których pełno jest w sieci.


Z czym jeść hummus?

Niektórzy jedzą go po prostu łyżeczką, bezpośrednio z naczynia :)

My, polecamy opcję jedzenia go za pomocą warzyw - słupków marchewki lub selera naciowego. Co ciekawe, seler naciowy zawiera wiele pierwiastków mineralnych, a w 10 dekagramach jego bulwy jest zaledwie 7 kalorii! Ponadto, zawiera dwukrotnie więcej witaminy C niż cytrusy.

4/7
Copyright @Instagram
4/7

Fit przekąska na imprezę lub wieczór filmowy - warzywne i owocowe chipsy!


Na pewno znacie osobę, która po prostu uwielbia chipsy, lub sami jesteście ich fanami. O niezdrowych wersjach sprzedawanych w sklepach możecie zapomnieć! Mamy dla was takie chrupkie smakołyki, które możecie zrobić sami. Przygotowanie ich jest banalnie proste! Wystarczy pokroić ulubione warzywa lub owoce w cienkie plasterki, doprawić i suszyć kilka godzin w piekarniku.


Co zamiast ziemniaka? Jabłka, marchewka, buraki i... jarmuż! To zdecydowanie nasi faworyci :) Spróbujcie koniecznie!

5/7
Copyright @Instagram
5/7

Nice Cream - wegańskie cudo (nie tylko dla wegan!)

Nice cream to zamrożone i zblendowane banany, które (solo albo z dodatkami) stanowią istny przysmak wegan z całego świata! Ich zrobienie jest tak szybkie i proste, że nie można nie spróbować!


Co jest ci potrzebne? Blender lub mikser, kilka bananów, mleko roślinne lub woda i fantazja w doborze dodatków. Spójrzcie tylko na te zdjęcia - lepszej rekomendacji nie trzeba :)

6/7
Copyright @Instagram
6/7

Proste rozwiązanie - świeże owoce i warzywa!
 

Wielokrotnie słyszymy, że dieta pozbawiona warzyw i owoców nie jest pełnowartościowa. To oczywiście prawda! Oprócz białka, węglowodanów oraz tłuszczy niezbędne to prawidłowego funkcjonowania organizmu są nam witaminy i minerały.


Rewelacyjnie wpływają na funkcjonowanie całego organizmu i nie musisz ich długo przygotowywać! Wystarczy pokroić je na kawałki i włożyć do pojemnika próżniowego. Warto dorzucić je także do jogurtu czy owsianki. 

7/7
Copyright @Instagram
7/7

Orzechy i suszone owoce - mieszanka studencka wraca do łask!


Bakalie, kiedyś bardzo popularne, dziś ponownie zawojowały świat gym-freaków. Można z nich przygotować wiele pysznych ciast lub po prostu wyspać je do pojemniczka i podjadać w czasie pracy lub na filmie.

Orzechy, wbrew pozorom, nie tuczą. Zawierają za to korzystne dla zdrowia nienasycone kwasy tłuszczowe. Ponadto, mają w sobie duże ilości antyoksydantów, do których zaliczamy witaminę E czy selen.


Mimo, że suszone owoce są dość kaloryczne, to stanowią skoncentrowane, ogromne źródło składników odżywczych. Większość tych owoców - jak śliwki czy żurawina, ma jednak niski indeks glikemiczny. Ponadto, są sycące i mają wspaniały aromat.

Wideo

Te kultowe filmowe kwestie Jerzego Stuhra przeszły do historii! Też je uwielbiasz?

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Anja Rubik opowiada o miłości i seksie, a Qczaj o trudnym dzieciństwie… Zobacz sesje modelki i trenera!